Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test nafty: v Německu je kvalitnější

  10:00aktualizováno  10:00
Čerpací stanice stejné firmy. Jedna v Česku, druhá v Německu. A obě prodávají prémiovou naftu se shodným názvem. Jenže když si ji natankujete u nás, dostanete něco jiného, než když naše hranice přejedete západním směrem. Dostanete něco horšího.

Test nafty - Sběr vzorků | foto: AutoDiesel

To zjistil test, který uspořádala MF Dnes ve spolupráci s odborným časopisem AutoDiesel. Jeho smyslem bylo zjistit, jestli se motoristům vyplatí připlácet za nadstandardní naftu. Kromě pěti takových naft nakoupených v Česku jsme pro srovnání koupili i dva vzorky prémiové nafty v Německu a jeden kanystr obyčejné české nafty u nerenomované konkurence.
 
Vyšší výkon, nižší spotřeba, nižší hlučnost. To slibuje Shell u svého prémiového paliva Shell V-Power Diesel, které je v Česku až o tři koruny dražší než běžná nafta. Tyto vlastnosti ale podle měření provedeného Ústavem paliv a maziv nemá. Na rozdíl od německé nafty se shodným názvem.

Německý Shell V-Power Diesel má sice stejné protikorozní vlastnosti i schopnost ochránit vstřikování jako české nafty, ale na rozdíl od stejnojmenného produktu prodávaného v Česku má i pozitivní vliv na hlučnost a výkon motoru. A to takový, že by ho měl pocítit i méně citlivý řidič. Ještě lépe na tom byl další německý vzorek - Aral Ultimate Diesel, který by se v případě, že by se prodával i u nás, stal absolutním vítězem testu.

Chcete vědět více?

Jak si v testu vedly prémiové nafty koupené v Česku, se dozvíte ve středeční příloze Auto MF DNES.



Témata: Německo, Shell


Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.