To zjistil test, který uspořádala MF Dnes ve spolupráci s odborným časopisem AutoDiesel. Jeho smyslem bylo zjistit, jestli se motoristům vyplatí připlácet za nadstandardní naftu. Kromě pěti takových naft nakoupených v Česku jsme pro srovnání koupili i dva vzorky prémiové nafty v Německu a jeden kanystr obyčejné české nafty u nerenomované konkurence.
Vyšší výkon, nižší spotřeba, nižší hlučnost. To slibuje Shell u svého prémiového paliva Shell V-Power Diesel, které je v Česku až o tři koruny dražší než běžná nafta. Tyto vlastnosti ale podle měření provedeného Ústavem paliv a maziv nemá. Na rozdíl od německé nafty se shodným názvem.
Německý Shell V-Power Diesel má sice stejné protikorozní vlastnosti i schopnost ochránit vstřikování jako české nafty, ale na rozdíl od stejnojmenného produktu prodávaného v Česku má i pozitivní vliv na hlučnost a výkon motoru. A to takový, že by ho měl pocítit i méně citlivý řidič. Ještě lépe na tom byl další německý vzorek - Aral Ultimate Diesel, který by se v případě, že by se prodával i u nás, stal absolutním vítězem testu.
Chcete vědět více?
Jak si v testu vedly prémiové nafty koupené v Česku, se dozvíte ve středeční příloze Auto MF DNES.