Jak dopadly |
|
1. | Mio C710 |
2. | Tom Tom GO 710 |
3. | Garmin Nuvi 360 |
4. | Becker Traffic Assist Highspeed |
4. | Naviflash 1060 |
6. | Falk N200 |
7. | ViaMichelin X-950T |
8. | Sony NV-U70T |
Jasným vítězem testu přenosných GPS navigačních přístrojů se stal MIO C710, který v tuzemských obchodech přijde na zhruba 12 tisíc korun.
"Počítá bezkonkurenčně rychle, je lehký, kompaktní a naviguje velmi precizně,“ řekl na adresu nejlepšího výrobku v testu Steffan Kerbl z ÖAMTC.
Úplnou jedničku v testu a slovní hodnocení jako výborný však nedostal. Na vině je nedostatečný návod a komplikovaná orientace neboli jeho menu. Celkově tak dostal "dvojku“ , ve vysvědčení k testu je označen jako velmi doporučeníhodný.
Všech osm zkoušených navigačních přístrojů muselo dokázat své komplexní kvality. Autoklub hodnotil jednoduchost ovládání, správné určení polohy, rychlost výpočtů a jazykovou i obrazovou kvalitu.
Spolu s vítězem dostal hodnocení jako velmi doporučeníhodný ještě přístroj Tom Tom Go 710.
Testy ukázaly, že hlavně u přesné navigace, kdy si uživatel zadá jméno cílové ulice a číslo domu, jejich výrobci hodně přehánějí. Pouze celkově druhý Tom Tom Go 710 při 40 zkušebních cílech, které rakouský autoklub zvolil, dovedl adresu správně rozpoznat a najít. Ostatních sedm přístrojů mělo s tímto úkolem větší či menší problémy.
Cestu ještě za lepšími výsledky mu však zkřížila jeho neohrabaná a nepraktická konstrukce. Využití za chůze, k čemuž jsou přenosné navigace také určeny, je tak u navigačního přístroje Tom Tom Go 710 velice sporné.
Výrobek Becker Traffic Assist Highspeed skončil o stupínek níže než vítězná dvojice, ale autoklub jej označil za nejvyváženější z osmi testovaných přístrojů. Po jeho boku se umístil ještě Garmin Nuvi 360.
Zbylé kvarteto si v testu vysloužilo hodnocení jako doporučeníhodné, ale s výhradami. Nejhůře dopadnul přístroj Sony NV-U70T. Internetové portály jej v česku nabízejí za částky okolo 14 tisíc korun.
"Hlavní kritiku sklidil za výběr tras a předpokládané časy, které nešlo akceptovat,“ uvedl Steffan Kerbl, technik rakouského autoklubu. "Kromě toho našel jen některé zadané adresy.“
Technologie přenosných navigací se vyvíjí hodně rychle, a proto u nich často dochází k softwarovým problémům. Míní autoklub. V budoucnosti lze očekávat pád cen těchto přístrojů.
S navigačními přístroji se však stále častěji spojuje i otázka bezpečnosti. Jejich nastavování za jízdy totiž odvádí řidičovu pozornost a může vést k nehodám. Proto je lepší nechat manipulaci s tlačítky na spolujezdci nebo raději zastavit auto a nerušeně systém nastavit podle potřeby.
podíl na celkovém hodnocení |
Mio C710 |
Tom Tom Go 710 |
Garmin Nüvi 360 |
Becker Trafic Assist Highspeed |
naviflash 1060 |
Falk N200 |
ViaMichelin X-950T |
Sony NV-U70T |
|
Jednoduchost použití |
15% |
1,9 |
2,0 |
1,5 |
2,1 |
2,3 |
2,1 |
2,0 |
2,2 |
návod |
(20%) |
2,8 |
2,0 |
1,8 |
2,8 |
1,7 |
1,3 |
2,4 |
1,8 |
montáž |
(40%) |
2,1 |
2,1 |
1,3 |
2,1 |
1,8 |
2,5 |
2,2 |
2,1 |
ovládání |
(40%) |
1,3 |
1,9 |
1,5 |
1,7 |
3,1 |
2,0 |
1,7 |
2,6 |
Navigace |
35% |
1,7 |
1,9 |
2,3 |
2,1 |
2,1 |
2,6 |
2,5 |
2,6 |
hlasový výstup |
(25%) |
1,7 |
1,6 |
1,7 |
1,6 |
1,7 |
1,9 |
2,0 |
2,0 |
zobrazení |
(15%) |
1,0 |
2,0 |
1,6 |
2,0 |
2,5 |
2,8 |
2,4 |
1,5 |
reakce na opuštění trasy |
(20%) |
1,7 |
2,6 |
2,8 |
2,0 |
1,5 |
3,8 |
2,8 |
1,6 |
navigace |
(40%) |
1,9 |
1,7 |
2,7 |
2,4 |
2,5 |
2,5 |
2,7 |
3,9 |
Výpočet trasy |
25% |
0,8 |
1,3 |
1,0 |
1,2 |
0,9 |
2,0 |
3,9 |
3,5 |
Datová podrobnost |
25% |
1,9 |
1,6 |
2,3 |
2,5 |
2,7 |
2,6 |
1,9 |
2,6 |
Celková známka |
1,6 |
1,7 |
1,8 |
2,0 |
2,0 |
2,4 |
2,6 |
2,7 |
|
Doporučení |
**** |
**** |
*** |
*** |
** |
** |
** |
** |
Hodnocení ÖAMTC |
známka |
|
výborný |
***** |
od 1,5 |
velmi doporučeníhodný |
**** |
1,6 - 2,0 |
doporučeníhodný |
*** |
2,1 - 2,5 |
doporučeníhodný s výhradami |
** |
2,6 - 3,5 |
nedoporučeníhodný |
* |
do 3,6 |