Test nosičů jízdních kol: nejdražší neznamená nejlepší

aktualizováno 
Jízdní kolo na střeše auta nebo v nosiči upevněném na tažném zařízení není vždy v bezpečí. V testu se ukázalo, že ani nejdražší nosič nemusí být nejlepší. Při jízdě s kolem připevněným k autu je třeba být velmi opatrný a vyplatí se průběžně kontrolovat jeho upevnění.

Test nosičů jízdních kol | foto: ADAC

Vyšší cena automaticky neznamená, že dostanete lepší nosič. Dokazují to výsledky srovnávacího testu německého autoklubu ADAC, který vyzkoušel levné i dražší výrobky pro převoz bicyklů na běžné silnici, při vyhýbacím manévru, prudkém brzdění a ve zkušebně při nárazu auta do překážky.

NOSIČE NA ZÁĎ MUSÍ MÍT ZNAČKU

Nosiče na záď je možné používat i v Česku.

Josef Kellner ze společnosti Neumann, která autonosiče vyrábí a prodává, upozorňuje: "Podle české legislativy musí být na nosiči kol na tažné zařízení připevněna registrační značka vozu, a to tak, aby byla viditelná. Úřady však třetí značku k vozidlu nevydávají. My zákazníkům nabízíme výrobu plastového duplikátu za 350 korun."

Náhražka registrační značky ovšem není schválená. "Prozatím jsme se nesetkali s případem, že by policisté za plastovou značku řidiče pokutovali," říká Kellner.

V testu byly nosiče upevňované na záď auta i ty obvyklejší, střešní.

Žádný premiant ani propadlík

Žádný ze 14 testovaných nosičů, z nichž minimálně polovinu koupíte i v českých obchodech s autodoplňky, nedosáhl na nejlepší možné hodnocení v podobě označení "velmi dobrý". Ani jeden naopak úplně nepropadl a nedostal pomyslnou školní pětku.

Na "dvojku" si vedl půltucet testovaných nosičů. Dalších sedm výrobků pro přepravu bicyklů dostalo "trojku" a autoklub jejich výsledky označil za uspokojivé.

Nejhůře skončil nosič upevňovaný na tažné zařízení se jménem Eufab Harry. Vysloužil si "čtyřku" neboli dostatečnou.

Eufab Harry, nejlevnější z osmi testovaných nosičů umisťovaných na záď auta, nezvládl jízdu po hrbolaté silnici. Vibrace vedly až k tomu, že se otevřel upínací mechanismus a nosič sklouzl na vozovku.

Hrbolatá silnice zaskočila také výrobek Atera Strada Sport 3, který v česku pořídíte přibližně za 12 tisíc.

Kola se při testu na nerovné vozovce sice vyklopila, ale nedošlo k žádnému poškození. Po následném zaklapnutí nosiče bylo možné pokračovat bez následků v jízdě.

Skoro všechny nosiče zvládly prudké zabrzdění z rychlosti 100 km/h. Malé nedostatky se opět dostavily u produktu Eufab Harry.

Thule EuroClassic G5 909

Thule EuroClassic G5 909

Hůře bicykly a jejich upevňovací systémy zvládaly vyhýbací manévr, při němž řidič auta reaguje na náhlou překážku. Nejhůře si vedl Eufab Poker (nejlevnější z testovaných střešních nosičů). Jízdní kola se z jeho sevření uvolnila, samotný nosič se ohnul, jedno z kol se dokonce vyklopilo a poškodilo střechu auta.

Také nosič se jmenovkou Unitec MaXXimum se při ostrém vyhýbacím testu dostal na hranici svých možností a neubránil se deformaci.

Ani některým nosičům, které se připevňují ke "kouli", tato ostrá zkouška neseděla. Eufab Harry, Ecklafant 3 (v Česku kolem 9 tisíc) a Atera Strada Sport 3 se vytočily do strany, nosiči Atera se opět otevřel upínací mechanismus.

Test nosičů jízdních kol

Při nárazu může kolo uletět

Poslední část testů zavedla techniky a sledované výrobky do haly, kde se provádějí nárazové zkoušky. Zástupci autoklubu chtěli zjistit, jak si nosiče povedou při nehodě. Náraz auta v rychlosti 30 km/h simuloval běžné městské kolize.

Ukázalo se, že tentokrát je na tom nejhůře nejdražší testovaný produkt pro upevnění kol na střeše. Jedná se o Mont Blanc Discovery, který v Česku pořídíte kolem čtyř tisíc. Při crash testu nosič neudržel bicykl na autě. Následuje nejen poškození auta a kola, ale také riziko jeho střetu s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem. Nárazový test dopadl podobně špatně pro nosiče d.frey a mft black-smiley. Kola se z nich uvolnila.

test nosičů kol

Kompletní výsledky ZDE

Autor:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Ředitelka muzea Škody: Veteráni jsou dobrá investice

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi a za pět let z něj vytvořila vyhledávané multifunkční kulturní...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Vánoční stromek vezte špičkou dozadu, dárky pořádně připevněte

Tak takto ne. I na krátkou vzálenost musíte vánoční stromek k příčníkům auta...

Radostná cesta domů s vánočním stromečkem na střeše auta se může v okamžiku stát noční můrou. Crash test pojišťovny...

Najdete na iDNES.cz