Diskuze
Jaké gumy obout v zimě? Úzké na sníh a široké do sucha
Děkujeme za pochopení.
M75a64r58t29i58n 67M37i10k98u32l88e18n26k22a
uzké na sníh:) coje uzká pneu? Pro plno aut jde o sirku 165mm u mensích vozu, u stredních 195mm a velké pod 205mm nejdou. Osobně jezdím 225mm leto zima i kdyz mam na zimu dovolené 215
P68e59t93r 48M56i56c33h21a17l
Tady zase někdo objevil Ameriku. Že jsou na sníh lepší užší gumy se ví docela dlouho. Ale ani v létě nejsou ideální nejširší gumy. Znám člověka, který měl na Fabii 205 nebo snad dokonce 215 mm a při každém dešti se divil, že mu auto dostává aquaplaning.
L77a26d10i67s93l79a73v 74B17u56č78e15k
Mám na rapidu 215 v létě i zimě. Sedí neskutečně dobře, klobouk dolu. Důležité je zvolit kvalitní pneu ikdyz nejsou nejlevnejsi. Aquaplaning je hlavně záležitostí hloubky dezenu a konstrukcí pneu tak, aby odváděla vodu pryč.
P71e11t20r 89P29o59s66p57í40š73i79l
U novějších aut je dnes prakticky povolena jen jedna šíře nebo ty rozdíly jsou zanedbatelné. Kdysi jsem u jedičkové Fábie používal na léto 185 a na zimu 165 a obě šířky byly zapsané v techničáku. Dnes mám 225 nebo 215 a to už není takový rozdíl.
J77a66k25u29b 41T46u22r33e41k
Tak toto je samozřejmě známý fakt, ale platný pro auta tak patnáct let zpět. Dnes při použití množství elektroniky je především důležité mít ty pneumatiky, které předepisuje výrobce a na které je celý systém nastaven a odladěn.
D62a31n82i32e31l 23M46a47g45n18u22s
Elektronika je sice super, ale fyzikální zákony stejně nepřechytračí. Nehledě na to, že ta elektronika se právě umí přizpůsobovat různám podmínkám, takže když to začne například hrabat, nastoupí ASR. Ovšem když budu mít užší kola, tak to třeba ani hrabat nezačne, a naopak – u příliš širokých pneumatik mi už ani to ASR nemusí pomoci, leda by vylezlo z řídicí jednotky a začalo tlačit.
M80a88r76t55i45n 42S90l57á67v78a
tak můj techničák mi dovoluje pouze jeden rozměr, takže nemůžu řešit, jestli letní široké a zimní úzké - oboje stejné..
D42a14n46i73e89l 37M63a54g43n70u44s
Přesně tak. Když tam mám 215/55, tak mám prostě smůlu, protože by se policajti přeskočili, kdybych tam dal 195.
B54o72ř18i79v37o67j 97K45u30b19í94č65e67k
Tak tak, pamatuju dobu kdy jsme na Corse meli sirku zimaku 145 ! Dnes mam na aute na zimu 185 (ignis 4x4 ) a je to zbytecne hodne. 165 jak na favoritu by plne stacilo a jizdni vlastnosti na snehu by byli neprekonatelny. Me osobne pri vyberu zimaku zajima maximalne co dokazou na snehu a pak i ledu. Musim vyjet i zledovately a zasnezeny krpal, snih u nas je celou zimu. Pravda ziju skoro v horach v Prazak to bude mit jinak.
T54o87m89á69š 82Z97e54m64a64n
Popravdě řečeno mne při výběru zimáků vůbec nezajímají vlastnosti na sněhu. Nejvíc se zajímám o vlastnosti na mokru - jednak proto, že toho na mokru najezdím daleko více než na sněhu a také proto že na mokru se obvykle jezdí daleko rychleji než na těch pár metrech sněhu před chatou. Dostačující vlastnosti na sněhu u zimáků očekávám tak nějak automaticky.
Bohužel mám u auta striktně daný jediný rozměr pro veškeré obutí.
J61o29s27e46f 58V40a85l81a
po 100 km jizdy po permanentne zasnezene dalnici Regensburg-Linz tento patek vecer clovek rychle prijde na to, ze vlastnosti na snehu jsou to nejdulezitejsi. Vlastnosti pred chatou nejsou to podstatne
J92a12r47o76s35l25a67v 74K18a74d91l21e47c
Čím širší, tím lepší. Všude...
J69a47r48o78s28l11a47v 93K71a45d25l79e88c
...sračky jsou vždy jen chvíli...
P61e89t19r 67S59t47a25n92ě27k
Z článku není jasné, jestli se testovaly záběrové, nebo brzdné vlastnosti. Širší pneumatika určitě brzdí na sněhu lépe než úzká, protože má větší plochu. U jízdy je to ale obráceně, jelikož nemusí odvádět tolik sněhu/vody.
M29a72r32t93i73n 32B61ř52e27z91i81n78a
Troufnu si nesouhlasit. Širší pneumatika má sice styčnou plochu větší, ale díky tomu se tolik nezaboří a klouže po povrchu. Při jízdě po sněhu je třeba, aby se pneumatika do vrstvy sněhu co nejvíce zabořila. Při zatáčení je zabořená pneumatika vedena vrstvou sněhu a nemá takovou snahu po sněhu klouzat do stran. Při prokluzu kol, se díky své menší šířce snadnějí prořízne vrstvou sněhu na pevný podklad. Názorně je to vidět u vozidel jezdících rally. Zjednodušeně řečeno: na sníh, šotolinu úzké s hrubým vzorkem pro kvalitní záběr, na mokrý asfalt širší se vzorkem pro odvod vody, na suchý asfalt nejširší hladké.
O67n39d38ř47e87j 31F66r31a96n45c
Tak to je myšlenka dne, koho by tohle napadlo bez takového přínosného článku
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Prodej RD v obci Pečky, okr. Kolín
Pečky, okres Kolín
4 450 000 Kč