Diskuze

Překvapení testu letních gum: lacinější předčily ty prémiové

Levnější neznamená horší. Tak lze jednoduše shrnout letošní test letního obutí od evropských autoklubů. Testem prošlo na třicet pneumatik. Ty lacinější paradoxně dominovaly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZP

Na autě mám zimní gumy, na příští sezónu budu kupovat nové, zimáky klidně dojedu do srpna.

0 0
možnosti
LK

Moje zkušenost je ta, že po delší době pneumatiky ztvrdnou natolik, že jsou nepoužitelné. Navíc řada výrobců není schopna dodat pneumatiky ve vyšší rychlostní specifikaci. Např. všichni nabízí kategorii T, ale výrobce předepisuje H, tím pomalu není z čeho vybírat.

0 0
možnosti

R86o25m52a81n 61Š30i50m33o79n

11. 4. 2018 19:57

Zajimavej test. Hlavně zajimavý je např. vredstein sportrack 5, který byl v minulosti vítězem a hlavně nějak u něho totálně nesedí váženej průměr...

1 0
možnosti
KV

Djó, minulost je asi taky už minulostí... ;-)

0 0
možnosti
JS

J88a89n 34S28t92e29h69l12í57k

10. 4. 2018 18:16

Hlavně je vyzkoušejte až budou mít najeto tak 10.000 km. To jsem pak zvědavej. Prostě levná pneu(respektivě, levné cokoli) = levný materiál. Z prdu kuličku neuděláš.

0 0
možnosti
MJ

nejde jen o nájezd, dost bych pochyboval o vlastnostech i třeba za rok nebo více, nízké nebo naopak vysoké teplotě a ne jen dělat test při nějakých pokojových teplotách

0 0
možnosti
LN

L30u91d44ě84k 98N87o24v22ý

10. 4. 2018 9:20

Nakonec je potřeba se podívat na výsledky podrobně a podle toho vybrat. Protože to, jak byl určen vítěz testu, pro mě nejsou správná kritéria. Continentalka je jednoznačně nejbezpečnější, ale rychle se ojíždí, tak je ve spodní polovině pořadí. Ano, ekonomickou stránku věci samozřejmě taky zvažuju, ale guma, kvůli které nabourám, se nevyplatí ani ekonomicky.. Je třeba vždycky zvažovat, čemu dát přednost, jaký kompromis je nejpřijatelnější. Včetně pořizovací ceny.

1 0
možnosti
Foto

Stejně je to jedno...jakékoliv gumy které jsem měl na svém autě byly dobré... Ať už to byly Bridgestone, Michelin, Pirelli nebo Nokian..., testy jsem sice kdysi pročítal, ale v praxi mne žádné nikdy nezklamaly...jen zimní Dunlopy na jednom autě mi úplně nesedly... ale to bylo půjčené auto a gumy nebyly úplně nové...

1 0
možnosti
LN

L31u16d75ě72k 44N45o80v51ý

10. 4. 2018 9:21

No, je to asi tím, že jste vyjmenoval samé slušné značky, které většinou nepustí na trh úplný šmejd. Ale věřte, že jsou i gumy, u kterých byste rozdíl poznal při prvním špatném počasí. :-)

0 0
možnosti
ZM

Kde je sakra test na prémiové pneu Tomket alespoň v edici Sport ;-D;-D???

1 0
možnosti
JU

J41a33n 98U83l67r38y17c73h

28. 3. 2018 14:12

Bohužel, pan novinář uvedl jen část informací. Výsledek u většiny pneu neodpovídá čistě váženému průměru, protože do hodnocení se promítají ještě další kritéria, které zůstala zamlčena. Stejný test vyšel v posledním vydání dTestu, který na něm také spolupracoval s ADAC , a to s podrobným vysvětlením výsledků a jejich propočtem. Kromě váženého průměru byl brát v potaz i fakt, kdy pneu skončila pouze uspokojivě v některém dílčím kriteriu. Pokud se tak stalo, pak ta pneu nemohla mít lepší celkový výsledek než byl výsledek daného kriteria. Takže např. pneu Continental by váženým průměrem byla sice vítězem, ale propadla v oblasti opotřebení, což ji v celkovém součtu srazilo dolů. Jediné kriterium, které nemělo tento vliv byla hlučnost.

9 0
možnosti
JU

J38a89n 82U97l85r67y22c63h

28. 3. 2018 14:17

Tady je citace z testu těch pneu v dTestu 3/2018:

K vůbec nejčastějším čtenářským otázkám, které v souvislosti s pneumatikami dostáváme, patří dotazy na důvody, proč celkové hodnocení řady výrobků neodpovídá váženému průměru jednotlivých zkoušek. Ani tentokrát propočty podle váženého průměru všude nevycházejí, nelimitované hodnocení v tabulce naleznete pouze u dvou čtrnáctipalcových a šesti šestnáctipalcových pneu. A proč vlastně ta přísnost?

Na rozdíl od mnoha jiných produktů může kvalita nebo naopak nedostatky pneumatik přímo ovlivňovat bezpečnost na silnicích a potažmo rozhodovat o zdraví a životech účastníků silničního provozu.

Limity fungují v případě testu pneumatik tak, že když je hodnocení některé z dílčích zkoušek souvisejících s bezpečností (nebo jinou klíčovou vlastností) uspokojivé a horší, nemůže být celkové hodnocení lepší. Takže v případě, že pneumatika byla průměrná nebo se jí vysloveně nepovedla zkouška na mokré či suché vozovce, rychlostní zkouška, test opotřebení nebo vlivu na spotřebu pohonných hmot, je celková známka limitována. Pod toto přísné měřítko tak nespadá pouze hlučnost. :-)

0 0
možnosti
ID

I51v42a69n 26D60í16t21ě

28. 3. 2018 13:52

Tradiční jarně-podzimní masáž týkající se pneumatik začíná.

1 0
možnosti
MF

Ještě nezačala ... masáž teprve začne články, jak je smrtelně nebezpečné dojíždět zimní pneu.

3 0
možnosti
VN

Prvni Falken ma daleko horsi parametry nez treba Conti a vitezi kvuli vydrzi :) Pokud je guma jak beton, tak je jasny ze tolik neubejva, ale jezdit na tom bude jen sebevrah.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...