Překvapení testu letních gum: lacinější předčily ty prémiové

aktualizováno 
Levnější neznamená horší. Tak lze jednoduše shrnout letošní test letního obutí od evropských autoklubů. Testem prošlo na třicet pneumatik. Ty lacinější paradoxně dominovaly.

Test letních pneumatik 2018 | foto: ADAC

„Test ukázal, že i výrobci levnějšího letního obutí pro osobní auta mohou nabízet kvalitní produkty,“ komentuje výsledky testů, které jako každý rok provedly autokluby (německý ADAC, rakouský ÖAMTC a švýcarský TCS) se spotřebitelskými organizacemi, Petr Buček ze specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz. 

Soutěž o letní obutí

Vyhrajte deset tisíc na nákup letních pneumatik

Odpovězte na otázku a vyhrajte poukaz na nákup pneumatik Continental - soutěžit můžete po kliknutí zde

V testu bylo třicet modelů pneumatik dvou rozměrů: šestnáctipalcové, které shánějí třeba majitelé Škody Octavie, Hyundaie i30 nebo Fordů Focus a čtrnáctipalcové pro malá auta jako je Škoda Fabia nebo Renault Clio. Podrobné výsledky najdete v tabulkách.

Srovnávací test letních pneumatik ADAC 2018

Srovnávací test letních pneumatik ADAC 2018

Velkým tématem letošních testů je to, že lacinější značky v testu překvapivě dominovaly. „Pneumatiky druhořadých značek se překvapivě vyrovnaly prémiovým gumám,“ komentuje výsledky švýcarský autoklub TCS.

„Pod firmu Bridgestone například spadá také značka Firestone, která nabízí o něco levnější produkty. Obě pneumatiky získaly ve srovnávacím testu zcela stejnou celkovou známku 2,3,“ cituje z výsledků Buček.

Jak číst v tabulkách

Německý autoklub ADAC radí nepřihlížet při výběru letního obutí jen k té části testu, která se věnovala jízdním vlastnostem na suchu či mokré vozovce. Důležitým faktorem je také rychlost opotřebení dezénu. Podle autoklubu vydrží pneumatiky Michelin přes 45 tisíc kilometrů, zatímco pláště Infinity zvládly o dvacet tisíc kilometrů méně.

„Řidičům vždy doporučujeme porovnat před koupí ceny u různých prodejců. Ušetřit lze koupí levnějších pneumatik, ale je třeba dávat pozor na všechna kritéria. Těm, kteří jezdí autem hodně, se může vyplatit dražší obutí, protože jim pneumatiky déle vydrží,“ dodává Reinhard Kolke, vedoucí Technického centra ADAC.

Podobně dopadá porovnání pneumatik Continental s levnější odnoží téhož koncernu v podobě plášťů Semperit. „Druhé jmenované skončily jen o kousek za dražšími produkty Continental. Při koupi celé sady čtyř letních pneumatik lze ušetřit v případě testovaných rozměrů gum více než tisíc korun,“ všímá si Buček ve výsledcích testu pneumatik většího rozměru.

U čtrnáctipalcových plášťů to je ještě výraznější. Na nejlepší hodnocení dosáhly produkty japonského Falkenu a rakouského Semperitu, které patří k levnějším. Dražší prémiové výrobky (Goodyear, Continental nebo Pirelli) za nimi zaostaly. Značka Falken vznikla teprve v roce 1983, velmi oblíbená je na severoamerickém trhu, kde vyrábí v bývalé továrně GoodYearu.

Velké rozdíly mezi letními pneumatikami test odhalil při zkouškách na mokré silnici. Nejlépe si vedly pláště značky Continental. Auto s obutím ContiPremium Contact 5 mělo brzdnou dráhu na mokru z rychlosti 80 km/h o deset metrů kratší než s pneumatikami Sava Perfecta. 

Volksagen Golf s těžkým dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou obutý do šestnáctipalcových continentalů zastavil z osmdesátky na mokrém asfaltu na 43 metrech. Testy čtrnáctipalcových gum prováděly autokluby na Fordu Fiesta. Při základní části testu najely autokluby na všech pneumatikách patnáct tisíc kilometrů, z toho šedesát procent ve městě a po okreskách, zbytek na dálnicích.

Test letních pneumatik 2018

Test letních pneumatik 2018

Autor:


Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Škodovácké odbory opět varují před stěhováním výroby Superbu do Německa

Škoda Superb Black Crystal

Odbory automobilky Škoda Auto znovu důrazně odmítly možnost přesunu výroby nástupce modelu Superb z České republiky do...

Přísnější emisní limity prodraží evropská auta, varují experti

Parkoviště s vyrobenými vozy u továrny TPCA u Kolína

Přísnější emisní limity pro automobily vyráběné v EU se promítnou do cen vozů pro zákazníky. Celé automobilové odvětví...

Nejvíc pokut dostávají řidiči Porsche, nejvíc bourají Volva

Ilustrační snímek

Velmi zajímavou statistiku zveřejnil německý srovnávací pojišťovací portál Check24. Porovnal desetitisíce údajů z...



Najdete na iDNES.cz