Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Letní obutí: continentaly jsou nejlepší, ale nejdražší. Barumky vydrží

aktualizováno 
V půlce března startuje období shánění nového obutí na auto. Jako obvykle před sezonou evropské autokluby testovaly nové letní pneumatiky. Německý ADAC radí, jak nejlépe vybrat gumy v rozměrech 185/65 R 15 a 225/45 R17.

Test letních pneumatik | foto: ADAC

Mezi vítěze testu pneumatik pro malá auta typu Škody Fabie nebo Fordu Fiesta patří letní pneumatiky značek Vredestein, Continental, Dunlop, Goodyear, Hankook, Nokian a Kumho. „Ve srovnávacím testu ukázaly, že mají nejlépe vyvážené vlastnosti na suché i mokré silnici, neobtěžují své okolí přílišným hlukem, nezvyšují zásadně spotřebu paliva a rychle se neopotřebují,“ cituje z výsledků testu Petr Buček, šéfredaktor specializovaného automagazínu AutemBezpečně.cz.

Test letních pneumatik

Kompletní výsledky ZDE

V testu se objevily i české barumky. Pláště jménem Brillantis 2, které patří v Česku k nejžádanějším, nezklamaly, ale za nejlepšími zaostaly. „Při testovacích jízdách ztrácely body za chování na mokru. K jejich pozitivním vlastnostem patří skutečnost, že se opotřebují pomaleji než většina testovaných konkurentů,“ vysvětluje Petr Buček. Do barumek obujete Renault Clio nebo Opel Corsa do pěti tisíc za celou sadu.

Předposlední příčku obsadily pláště Nankang Green-Sport-Eco2+, které i přes „ekologické“ označení dopadly špatně právě v disciplíně hodnotící vliv pneumatik na spotřebu paliva vozu. Dobře si nevedly ani na mokré vozovce. Nehorší, které ADAC vůbec nedoporučuje, byly pneumatiky GT Radial Champiro VP1. „Za ostatními zaostávaly na suché vozovce a ve zkouškách na mokré silnici vyloženě propadly,“ popisuje Petr Buček. Jsou to jediné pláště, které v letošním kole testů vysloveně propadly.

Test letních pneumatik klade důraz na testy na mokré vozovce

Test letních pneumatik klade důraz na testy na mokré vozovce

ADAC vysvětluje, že „naladění“ pneumatiky vždy znamená kompromis, který nejvíce ovlivňují požadavky na bezpečné chování za mokra. Hluboké podélné drážky v dezénu brání „plavání“ vozidla na mokré vozovce - snižují riziko akvaplaningu, nesmí se však negativně projevit na stabilitě v zatáčkách na suché vozovce. „Výrobci se snaží vyvíjet vyvážené pneumatiky bez výkyvů v jednotlivých kritériích,“ vysvětluje Daniel Bott z ADACu.

Ve větším, sedmnáctipalcovém rozměru ADAC otestoval 16 sad letního obutí. Jako testovací vozidlo posloužil Volkswagen Golf. Nejlépe si vedly Continental SportContact 5, ESA-Tecar Spirit 5 UHP, Pirelli P Zero a Vredestein Ultra Vorti. Continentaly jako vítězové testu platí také za nejdražší gumy, částka za sadu čtyř pneu už se šplhá k deseti tisícům korun. Druhé pláště v pořadí značky ESA-Tecar budete v Česku shánět velmi složitě, není příliš rozšířená.

Na opačném konci skončily pneumatiky Maxxis Victra VS01, které propadly právě za chování na mokré silnici.

Zimní obutí

Od 1. listopadu do 31. března jsou zimní pneumatiky povinné za zhoršených povětrnostních podmínek nebo na úsecích označených dopravní značkou.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

Requiem za Pajero. Loučí se nebojácný off-road, končí bez náhrady

Mitsubishi Pajero

Na evropském trhu už o pravověrný off-road skoro nezavadíte. Doba hraje do not SUV a jejich odvozeninám. Výjimky tvoří...

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Najdete na iDNES.cz