Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Letní obutí: continentaly jsou nejlepší, ale nejdražší. Barumky vydrží

aktualizováno 
V půlce března startuje období shánění nového obutí na auto. Jako obvykle před sezonou evropské autokluby testovaly nové letní pneumatiky. Německý ADAC radí, jak nejlépe vybrat gumy v rozměrech 185/65 R 15 a 225/45 R17.

Test letních pneumatik | foto: ADAC

Mezi vítěze testu pneumatik pro malá auta typu Škody Fabie nebo Fordu Fiesta patří letní pneumatiky značek Vredestein, Continental, Dunlop, Goodyear, Hankook, Nokian a Kumho. „Ve srovnávacím testu ukázaly, že mají nejlépe vyvážené vlastnosti na suché i mokré silnici, neobtěžují své okolí přílišným hlukem, nezvyšují zásadně spotřebu paliva a rychle se neopotřebují,“ cituje z výsledků testu Petr Buček, šéfredaktor specializovaného automagazínu AutemBezpečně.cz.

Test letních pneumatik

Kompletní výsledky ZDE

V testu se objevily i české barumky. Pláště jménem Brillantis 2, které patří v Česku k nejžádanějším, nezklamaly, ale za nejlepšími zaostaly. „Při testovacích jízdách ztrácely body za chování na mokru. K jejich pozitivním vlastnostem patří skutečnost, že se opotřebují pomaleji než většina testovaných konkurentů,“ vysvětluje Petr Buček. Do barumek obujete Renault Clio nebo Opel Corsa do pěti tisíc za celou sadu.

Předposlední příčku obsadily pláště Nankang Green-Sport-Eco2+, které i přes „ekologické“ označení dopadly špatně právě v disciplíně hodnotící vliv pneumatik na spotřebu paliva vozu. Dobře si nevedly ani na mokré vozovce. Nehorší, které ADAC vůbec nedoporučuje, byly pneumatiky GT Radial Champiro VP1. „Za ostatními zaostávaly na suché vozovce a ve zkouškách na mokré silnici vyloženě propadly,“ popisuje Petr Buček. Jsou to jediné pláště, které v letošním kole testů vysloveně propadly.

Test letních pneumatik klade důraz na testy na mokré vozovce

Test letních pneumatik klade důraz na testy na mokré vozovce

ADAC vysvětluje, že „naladění“ pneumatiky vždy znamená kompromis, který nejvíce ovlivňují požadavky na bezpečné chování za mokra. Hluboké podélné drážky v dezénu brání „plavání“ vozidla na mokré vozovce - snižují riziko akvaplaningu, nesmí se však negativně projevit na stabilitě v zatáčkách na suché vozovce. „Výrobci se snaží vyvíjet vyvážené pneumatiky bez výkyvů v jednotlivých kritériích,“ vysvětluje Daniel Bott z ADACu.

Ve větším, sedmnáctipalcovém rozměru ADAC otestoval 16 sad letního obutí. Jako testovací vozidlo posloužil Volkswagen Golf. Nejlépe si vedly Continental SportContact 5, ESA-Tecar Spirit 5 UHP, Pirelli P Zero a Vredestein Ultra Vorti. Continentaly jako vítězové testu platí také za nejdražší gumy, částka za sadu čtyř pneu už se šplhá k deseti tisícům korun. Druhé pláště v pořadí značky ESA-Tecar budete v Česku shánět velmi složitě, není příliš rozšířená.

Na opačném konci skončily pneumatiky Maxxis Victra VS01, které propadly právě za chování na mokré silnici.

Zimní obutí

Od 1. listopadu do 31. března jsou zimní pneumatiky povinné za zhoršených povětrnostních podmínek nebo na úsecích označených dopravní značkou.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.