Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test pneumatik: také „teréňáky“ mají dostat zimní obutí

  12:00aktualizováno  12:00
V testu pěti druhů pneumatik pro vozy do lehkého terénu (SUV), který se zaměřil na zimní silnice, suverénně zvítězilo zimní obutí. Ostatní pláště, určené více či méně do terénu nebo na letní vozovky, zklamaly především na sněhu.

Testování pneumatik pro SUV | foto: ÖAMTC

"Kdo chce se svým SUV (sportovně-užitkovým autem) jezdit po sněhu, musí na auto namontovat opravdové zimní pneumatiky. S ostatními druhy plášťů je hlavně jízda z kopce dolů na sněhu klouzavá," uvádí na internetových stránkách rakouského autoklubu ÖAMTC jeho expert na pneumatiky Friedrich Eppel.

Test ukázal, že zimní pneumatiky zaručují nejen nejlepší vlastnosti na zimní silnici, ale také nejvyšší pohodlí a nejmenší valivý odpor. Ten se projeví na spotřebě paliva. Zkoušeným výrobkem byl Continental CrossContact Winter.

Testování pneumatik pro SUV

Že není pohon všech kol zárukou bezpečné jízdy, když auto nemá správné obutí, dokazují výsledky letní sady pneumatik. Zástupcem této kategorie byly pláště Continental CrossContact UHP. Ty jsou podle výsledků testu vhodné jen na letní měsíce.

Ze showroomů si však podle rakouského autoklubu majitelé populárních vozů do lehkého terénu nejčastěji odvážejí nové auto s obutím vhodným na silnice a do lehkého terénu. Testované pláště Continental CrossContact LX patří mezi toto univerzální obutí, jeho výsledky však nebyly přesvědčivé. Jakmile napadne sníh, je lepší s takovými pneumatikami na silnici nevyjíždět, konstatoval autoklub. Přitom nezřídka na bočnici nesou označení M+S pro využití na sněhu.

"Na zasněžené silnici sice auto s těmito pneumatikami zvládne díky pohonu všech kol jízdu do kopce, ale při jízdě opačným směrem nezvládne dobře brzdění a nedá se moc zatáčet. Životu nebezpečné situace jsou tak na dohled," uvádí v komentáři k testu Friedrich Eppel.

Testování pneumatik pro SUV

Podobně skoro bez kontroly se při testech řítilo ze zasněženého kopce SUV obuté do plášťů Continental CrossContact AT. Zkratka AT v sobě skrývá údajnou vhodnost pro všechny terény. Není tomu tak. Na sněhu jsou tyto pneumatiky nebezpečné, výborně si však vedou třeba na blátě.

Poslední, pátá sada patřila speciálním gumám značky Colway. Pláště C-Trax MT jsou doma vyloženě jen v náročném terénu, na silnice se moc nehodí. Na zimním asfaltu nejsou zárukou bezpečí, navíc produkují nejvíce hluku.

Test pneumatik pro SUV

Čtěte v MF DNES

Ilustrační foto

Vše o zimním obutí pro své auto najdete ve středeční příloze AUTO MF DNES.

.
Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Najdete na iDNES.cz