Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test pneumatik: také „teréňáky“ mají dostat zimní obutí

  12:00aktualizováno  12:00
V testu pěti druhů pneumatik pro vozy do lehkého terénu (SUV), který se zaměřil na zimní silnice, suverénně zvítězilo zimní obutí. Ostatní pláště, určené více či méně do terénu nebo na letní vozovky, zklamaly především na sněhu.

Testování pneumatik pro SUV | foto: ÖAMTC

"Kdo chce se svým SUV (sportovně-užitkovým autem) jezdit po sněhu, musí na auto namontovat opravdové zimní pneumatiky. S ostatními druhy plášťů je hlavně jízda z kopce dolů na sněhu klouzavá," uvádí na internetových stránkách rakouského autoklubu ÖAMTC jeho expert na pneumatiky Friedrich Eppel.

Test ukázal, že zimní pneumatiky zaručují nejen nejlepší vlastnosti na zimní silnici, ale také nejvyšší pohodlí a nejmenší valivý odpor. Ten se projeví na spotřebě paliva. Zkoušeným výrobkem byl Continental CrossContact Winter.

Testování pneumatik pro SUV

Že není pohon všech kol zárukou bezpečné jízdy, když auto nemá správné obutí, dokazují výsledky letní sady pneumatik. Zástupcem této kategorie byly pláště Continental CrossContact UHP. Ty jsou podle výsledků testu vhodné jen na letní měsíce.

Ze showroomů si však podle rakouského autoklubu majitelé populárních vozů do lehkého terénu nejčastěji odvážejí nové auto s obutím vhodným na silnice a do lehkého terénu. Testované pláště Continental CrossContact LX patří mezi toto univerzální obutí, jeho výsledky však nebyly přesvědčivé. Jakmile napadne sníh, je lepší s takovými pneumatikami na silnici nevyjíždět, konstatoval autoklub. Přitom nezřídka na bočnici nesou označení M+S pro využití na sněhu.

"Na zasněžené silnici sice auto s těmito pneumatikami zvládne díky pohonu všech kol jízdu do kopce, ale při jízdě opačným směrem nezvládne dobře brzdění a nedá se moc zatáčet. Životu nebezpečné situace jsou tak na dohled," uvádí v komentáři k testu Friedrich Eppel.

Testování pneumatik pro SUV

Podobně skoro bez kontroly se při testech řítilo ze zasněženého kopce SUV obuté do plášťů Continental CrossContact AT. Zkratka AT v sobě skrývá údajnou vhodnost pro všechny terény. Není tomu tak. Na sněhu jsou tyto pneumatiky nebezpečné, výborně si však vedou třeba na blátě.

Poslední, pátá sada patřila speciálním gumám značky Colway. Pláště C-Trax MT jsou doma vyloženě jen v náročném terénu, na silnice se moc nehodí. Na zimním asfaltu nejsou zárukou bezpečí, navíc produkují nejvíce hluku.

Test pneumatik pro SUV

Čtěte v MF DNES

Ilustrační foto

Vše o zimním obutí pro své auto najdete ve středeční příloze AUTO MF DNES.

.
Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.