Testování pneumatik pro SUV

Testování pneumatik pro SUV | foto: ÖAMTC

Test pneumatik: také „teréňáky“ mají dostat zimní obutí

  • 24
V testu pěti druhů pneumatik pro vozy do lehkého terénu (SUV), který se zaměřil na zimní silnice, suverénně zvítězilo zimní obutí. Ostatní pláště, určené více či méně do terénu nebo na letní vozovky, zklamaly především na sněhu.

"Kdo chce se svým SUV (sportovně-užitkovým autem) jezdit po sněhu, musí na auto namontovat opravdové zimní pneumatiky. S ostatními druhy plášťů je hlavně jízda z kopce dolů na sněhu klouzavá," uvádí na internetových stránkách rakouského autoklubu ÖAMTC jeho expert na pneumatiky Friedrich Eppel.

Test ukázal, že zimní pneumatiky zaručují nejen nejlepší vlastnosti na zimní silnici, ale také nejvyšší pohodlí a nejmenší valivý odpor. Ten se projeví na spotřebě paliva. Zkoušeným výrobkem byl Continental CrossContact Winter.

Testování pneumatik pro SUV

Že není pohon všech kol zárukou bezpečné jízdy, když auto nemá správné obutí, dokazují výsledky letní sady pneumatik. Zástupcem této kategorie byly pláště Continental CrossContact UHP. Ty jsou podle výsledků testu vhodné jen na letní měsíce.

Ze showroomů si však podle rakouského autoklubu majitelé populárních vozů do lehkého terénu nejčastěji odvážejí nové auto s obutím vhodným na silnice a do lehkého terénu. Testované pláště Continental CrossContact LX patří mezi toto univerzální obutí, jeho výsledky však nebyly přesvědčivé. Jakmile napadne sníh, je lepší s takovými pneumatikami na silnici nevyjíždět, konstatoval autoklub. Přitom nezřídka na bočnici nesou označení M+S pro využití na sněhu.

"Na zasněžené silnici sice auto s těmito pneumatikami zvládne díky pohonu všech kol jízdu do kopce, ale při jízdě opačným směrem nezvládne dobře brzdění a nedá se moc zatáčet. Životu nebezpečné situace jsou tak na dohled," uvádí v komentáři k testu Friedrich Eppel.

Testování pneumatik pro SUV

Podobně skoro bez kontroly se při testech řítilo ze zasněženého kopce SUV obuté do plášťů Continental CrossContact AT. Zkratka AT v sobě skrývá údajnou vhodnost pro všechny terény. Není tomu tak. Na sněhu jsou tyto pneumatiky nebezpečné, výborně si však vedou třeba na blátě.

Poslední, pátá sada patřila speciálním gumám značky Colway. Pláště C-Trax MT jsou doma vyloženě jen v náročném terénu, na silnice se moc nehodí. Na zimním asfaltu nejsou zárukou bezpečí, navíc produkují nejvíce hluku.

Test pneumatik pro SUV

Čtěte v MF DNES

Ilustrační foto

Vše o zimním obutí pro své auto najdete ve středeční příloze AUTO MF DNES.

.