Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test „rakví“ na auto dokázal, že ty nejhorší na střeše nedrží

  13:04aktualizováno  13:04
Na lyžovačku vyráží stále více řidičů se střešním boxem. Ani na pohled obyčejné krabice z umělé hmoty ale nejsou stejné. Zaměřil se na ně německý autoklub ADAC. Většina boxů z testu je k mání i na českém trhu. Vyhrál výrobek renomované značky Thule, který ovšem stojí kolem 13 tisíc.

Propadlíkem je velký box MAC, který na českém trhu není. Jeho přepočítaná německá cena je oproti premiantovi skoro třetinová.

Nevozte rakev zbytečně

Střešní box vozte jen když je to opravdu nutné. Při jízdě zvýší spotřebu paliva až o 20 procent.

Test zjistil, že ne každý box se hodí do zimního počasí, málokterý udrží lyže při nehodě. Největší překvapení testery ADACu ale čekalo při měření objemu. U vítězné "rakve" naměřili nakonec o 30 procent menší objem, než výrobce udává.

Nejhorší nedržel na střeše a v mrazu prasknul

MAC Daytona 500, který vyšel z testu celkově nejhůř, při simulované nárazové zkoušce sletěl ze střechy a ani při vyhýbacím manévru nedržel pevně na střešním nosiči. Stejným neduhem trpěl na testovacím polygonu také box Atera Certo.

Nejhorší "rakev" v testu navíc nesnáší dobře mrazy. Plast MAC Daytony při teplotě minus 20 stupňů Celsia prasknul.

ADAC test střešních boxů - nejhorší z testu MAC Daytona

ADAC test střešních boxů - nejhorší z testu MAC Daytona

Nejlépe v testu obstál nejdražší box Thule Dynamic 800, jehož české ceny startují kolem 13 tisíc korun. V disciplínách bezpečností a obsluhy exceloval, špatně si nevedl ani v crashtestu, úplně ale propadnul v parametru "provedení".

ADAC totiž zjistil, že jeho objem je o třetinu menší, než tvrdí švédský výrobce. Namísto 420 litrů u něj německý autoklub naměřili jen 290 litrů objemu.

Fotogalerie

"Letošní šampión vyniká výborným zpracováním a snadnou obsluhou. Chválu si vysloužil hlavně rychloupínací systém, který zjednoduší montáž boxu na střešní nosiče," popisuje hodnocení testu Petr Buček, šéfredaktor specializovaného serveru AutemBezpečně.cz. "Majitel nepotřebuje žádné nářadí, box nasadí na nosiče a na jeho dně otáčí zámkem tak dlouho, až se ozve zacvaknutí."

"Víko lze u Thule Dynamic 800 otevírat z obou stran," dodává Andreas Rigling, šéf testovací laboratoře ADAC. Díky tomu je nakládání a vykládání zavazadel snazší.

Na druhém místě se v testu umístil výrobek Jetbag Family 455, který nabízí síť autoservisů A.T.U. Je lehký, upevnění k příčníkům je ale podle ADAC komplikovanější a nemá oboustranné otevírání.

Test střešních boxů ADAC (prosinec 2011)
provedeníobsluhabezpečnostcrash testcelkemcena (Kč)
podíl na hodnocení (%)30451510100
Thule Dynamic 8003,01,41,13,52,013 000
Jetbag Family 4552,12,41,12,52,17 000*
Hapro Probox 4601,82,51,43,52,27 000
Kamei Husky XXL1,62,81,43,52,37 500
Mont Blanc Vista 4502,93,02,23,52,97 000*
Atera Certo Design 5601,61,74,03,53,013 000
Rameder Xtreme 4502,83,01,14,03,05 000*
MAC Daytona 5004,02,64,05,05,04 500*
HODNOCENÍ:  0,6-1,5  velmi dobrý; 1,6-2,5  dobrý; 2,6-3,5  uspokojivý; 3,6-4,5  dostatečný; 4,6-5,5  nedostatečný
Cena boxu přepočtená z eur, ceny neoznačené hvězdičkou (*) odpovídají nabídce českých internetových obchodů.
Zdroj: ADAC, AutemBezpečně.cz




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.