Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Clarkson šije do superbu. Auto pro vyhořelé je vzrušující jako mrazák

aktualizováno 
Dříve ji pod vlajkou BBC chválil, tentokrát na škodovce nenechal slavný britský moderátor Jeremy Clarkson nit suchou. Bývalý leader motoshow Top Gear hodnotil nový model Škody Superb. Podle něj jde o nekonfliktní koncernové auto bez duše a emocí. Hraje si na pětihvězdičkové, ale zaslouží si tak dvě, míní.

Jeremymu Clarksonovi nový superb k srdci rozhodně nepřiroste. Ilustrační foto | foto: Top Gear/BBC

Britský moderátor Jeremy Clarkson se pustil do české jedničky ve svém sloupku pro Sunday Times. „Dnes čelím doposud největší výzvě, protože mám napsat 1 200 slov o dieselové Škodě Superb, která má světlomety, volant a několik sedadel - a to je vše,“ rozepsal Clarkson sloupek zostra.

Je to změna o sto osmdesát stupňů, protože Clarkson s kumpány Jamesem Mayem a Richardem Hammondem doposud auta z Mladé Boleslavi respektovali. Yetiho dokonce po tvrdých testech s vrtulníkem a hasičskou jednotkou v roce 2011 vychválili jako nebývale praktické auto rychlejší než ferrari (více čtěte zde).

V superbu jezdí vyhořelí manažeři nemilující své ženy

Limuzínu označil Clarkson v Sunday Times jako levnější, i když mnohem větší verzi Volkswagenu Passat. Řidiče škodovek pak za takzvané Geoffy. Jde podle něj o nespokojené maloměšťáky, které z jejich manažerské pozice vyštípala čínská konkurence, jež přivedla jejich firmu ke krachu. Geoffové tak taxikaří jen proto, aby nemuseli doma sedět s tlustými manželkami, které už nemilují, a sledovat společně televizi.

„A Škoda to není, má to motor z Volkswagenu, převodovku Volkswagenu, i elektroniku Volkswagenu. A sestavili ji roboti z Volkswagenu,“ drží si svůj sarkastický odstup od české škodovky oblíbený bavič.

Clarkson si střílí i z možnosti stáhnout si jízdní data z auta do iPadu a sledovat tak údaje o řízení vozu v průběhu dne. „Kdo by to chtěl dělat? Nikdo z řidičů škodovky, které jsem potkal, tím jsem si jistý,“ pokračuje stylem sobě vlastním s tím, že v zoufalém hledání inspirace pročetl škodováckou brožuru k autu tam a nazpátek.

Dobře vypadá, ale má tolik duše jako mrazák

„Škoda Superb kombi je pětihvězdičkové auto. Je krásně vyrobeno a vybaveno vším, co bych od něj mohl rozumně očekávat. Vznětový motor je tichý a výkonný. Opravdu dost dobře vypadá a je prostorné. A přesto to není pětihvězdičkové auto, protože má asi tolik duše jako mrazák,“ drtí škodovku Clarkson s tím, že pokud máte utratit tisíce liber za auto, mělo by vás oslnit a vyrazit vám dech. Nový superb to podle něj neumí. Je to ale největší auto, které za 20 tisíc liber (700 tisíc korun) pořídíte, zmiňuje populární bavič.

Obrat o 180°

Clarkson prý ujel v superbu přes 300 kilometrů po dálnici M1 z Londýna do Leedsu. Cestou míjel spoustu řidičů v podobných autech bez duše jako Hyundai, Kia, Ford a podobně. „Všechna auta měla stejný problém: byla průměrná,“ vzkázal, proč v minulosti podobné vozy dostávaly tři hvězdičky z pěti. „Dvě a půl hvězdičky se zkrátka udělují špatně.“

„S tím je teď konec, od nynějška si tupá auta bez ohledu na svou užitnost nezaslouží více jak dvě hvězdy,“ rozhodl Clarkson.

Jeho hodnocení je protipólem mnoha pochvalných recenzí na Škodu Superb kombi. Minulý škodovácký model navíc moderátoři Top Gearu pod vlajkou BBC zařadili do testu luxusních limuzín a srovnávali jej z Mercedesem třídy S a vozem Rolls-Royce.

Clarkson s kolegy vymýšlí název nového pořadu:

Autor:




Nejčtenější

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Další z rubriky

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.