Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test skútrů: konkurence je vyrovnaná, jezdit na elektřinu je moc drahé

aktualizováno 
Velké rozdíly mezi stále oblíbenějšími skútry nenajdete. Test německého autoklubu ADAC ukázal, že zástupci městského druhu jsou po technické stránce hodně srovnatelní. Vyzdvihuje u nich příjemné ovládání a u většiny i nízkou spotřebu benzinu. Nejšetrnější stroj si v testu vystačil s 2,6 litry na 100 kilometrů.

Yamaha TMAX | foto: Yamaha

Německý autoklub podrobil zkouškám 15 skútrů, osm z nich patří mezi ty menší s objemem motoru do 125 cm3. Zbylých sedm strojů mělo silnější pohony a nechybělo mezi nimi ani unikátní tříkolové Piaggio MP3 LT, které má dvojici kol vpředu.

Test ADAC hodnotil jízdní výkony, spotřebu paliva, množství emisí, výbavu, komfort, ovládání, brzdy či jízdní dosah na plnou nádrž.

Až na Aprilii Sportcity One 125, která si odnesla z testu známku odpovídající školní trojce, všechny ostatní skútry dosáhly na velmi dobrou dvojku.

Pro toho, kdo se rozhoduje podle spotřeby paliva, je nejlepší volbou Honda Lead 110 s průměrnou spotřebou v testu 2,6 litru.

Honda S-Wing

Honda S-Wing

Mezi silnějšími stroji dostal úplně nejlepší hodnocení maxiskútr Yamaha TMAX 500. Zvítězil hlavně kvůli výborným brzdám, výkonu a rozsáhlé výbavě. Jeho cena v Česku přesahuje hranici 200 tisíc korun. Za vítěznou yamahou následuje trojlístek Honda SH 300 i, Peugeot Geopolis 400 Executive a Suzuki Burgman 650 Executive.

Také výsledky testu malých skútrů jsou navzájem hodně podobné, rozestupy mezi nejlepšími jsou docela malé. Nejlépe se ve zkouškách představila díky jednoduchému ovládání Honda S-Wing 125 ABS před Peugeotem Satelis 125 Urban ABS a Yamahou Xmax 125. Jejich ceny se pohybují kolem 100 tisíc korun.

Naopak úplně poslední skončila Aprilia Sportcity One 125 kvůli vyšším spalinám a spotřebě paliva. Mezi malými skútry se objevil v testu ADAC také elektromotorem poháněný Vectrix VX-1. Test absolvoval s pochvalou za výkon a nulové emise, ale kritika mířila k jeho vysoké ceně (9 999 eur) a malému dojezdu kolem 50 kilometrů.

Malé skútry

Model Honda S-Wing
125 ABS
Peugeot Satelis
125 urban ABS
Yamaha Xmax 125 Suzuki SIXteen 125
výbava/osvětlení 20% 1,6 1,1 1,8 2,6
manipulace 10% 2,0 2,1 2,2 1,8
ovládání 10% 1,9 2,7 2,3 2,5
komfort 10% 2,0 2,0 2,0 2,5
brzdy 15% 1,4 1,6 2,2 1,7
jízdní výkony 15% 2,3 1,8 2,3 2,3
emise a spotřeba 15% 1,4 3,0 1,4 1,5
teoretický dojezd 5% 1,6 1,3 1,0 1,9
hodnocení ADAC 1,8 1,9 1,9 2,1

Model Vectrix VX-1 Honda Lead 110 Piaggio Vespa GTS 125 Aprilia Sportcity One 125
výbava/osvětlení 20% 2,5 2,7 2,1 3,0
manipulace 10% 2,7 1,1 1,8 1,3
ovládání 10% 2,2 2,2 2,3 1,8
komfort 10% 2,3 3,0 2,5 3,3
brzdy 15% 2,3 2,4 2,6 2,7
jízdní výkony 15% 1,1 3,2 2,4 2,9
emise a spotřeba 15% 1,4 1,2 3,5 3,0
teoretický dojezd 5% 4,5 2,1 2,1 2,4
hodnocení ADAC 2,2 2,3 2,5 2,6

Velké skútry

Model Yamaha TMAX
500 ABS
Honda SH
300 i ABS
Peugeot Geopolis
400 Executive ABS
Suzuki Burgman
650 Executive
výbava/osvětlení 20% 1,6 2,2 1,8 1,2
manipulace 10% 2,8 2,0 2,2 3,5
ovládání 10% 2,4 2,2 2,6 2,6
komfort 10% 1,3 2,0 2,0 1,3
brzdy 15% 1,1 2,1 1,9 1,3
jízdní výkony 15% 1,3 1,4 1,4 1,4
emise a spotřeba 15% 2,8 1,4 2,2 3,2
teoretický dojezd 5% 1,6 2,1 1,5 1,7
hodnocení ADAC 1,8 1,9 1,9 1,9

Model Pieggio Vespa GTS 250 i.e. ABS Piaggio MP3 LT Kymco Xciting 500i R A
výbava/osvětlení 20% 1,9 2,0 2,1
manipulace 10% 1,9 3,3 3,2
ovládání 10% 1,8 2,8 2,9
komfort 10% 2,5 2,0 2,5
brzdy 15% 2,7 2,3 2,0
jízdní výkony 15% 1,7 2,0 1,4
emise a spotřeba 15% 1,8 2,2 3,5
teoretický dojezd 5% 2,2 1,8 2,1
hodnocení ADAC 2,0 2,3 2,4

Hodnocení ADAC 
0,6-1,5 velmi dobrý
1,6-2,5 dobrý
2,6-3,5 upokojivý
3,6-4,5 dostatečný
4,6-5,5 nedostatečný

Autor:




Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidson
Tajná láska harleyářů bude v Praze. S bratry se prala o motorku

Karen Davidsonová je celebrita světového formátu, aspoň mezi motorkáři. Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa projede Prahou, samozřejmě na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.