Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test skútrů: konkurence je vyrovnaná, jezdit na elektřinu je moc drahé

aktualizováno 
Velké rozdíly mezi stále oblíbenějšími skútry nenajdete. Test německého autoklubu ADAC ukázal, že zástupci městského druhu jsou po technické stránce hodně srovnatelní. Vyzdvihuje u nich příjemné ovládání a u většiny i nízkou spotřebu benzinu. Nejšetrnější stroj si v testu vystačil s 2,6 litry na 100 kilometrů.

Yamaha TMAX | foto: Yamaha

Německý autoklub podrobil zkouškám 15 skútrů, osm z nich patří mezi ty menší s objemem motoru do 125 cm3. Zbylých sedm strojů mělo silnější pohony a nechybělo mezi nimi ani unikátní tříkolové Piaggio MP3 LT, které má dvojici kol vpředu.

Test ADAC hodnotil jízdní výkony, spotřebu paliva, množství emisí, výbavu, komfort, ovládání, brzdy či jízdní dosah na plnou nádrž.

Až na Aprilii Sportcity One 125, která si odnesla z testu známku odpovídající školní trojce, všechny ostatní skútry dosáhly na velmi dobrou dvojku.

Pro toho, kdo se rozhoduje podle spotřeby paliva, je nejlepší volbou Honda Lead 110 s průměrnou spotřebou v testu 2,6 litru.

Honda S-Wing

Honda S-Wing

Mezi silnějšími stroji dostal úplně nejlepší hodnocení maxiskútr Yamaha TMAX 500. Zvítězil hlavně kvůli výborným brzdám, výkonu a rozsáhlé výbavě. Jeho cena v Česku přesahuje hranici 200 tisíc korun. Za vítěznou yamahou následuje trojlístek Honda SH 300 i, Peugeot Geopolis 400 Executive a Suzuki Burgman 650 Executive.

Také výsledky testu malých skútrů jsou navzájem hodně podobné, rozestupy mezi nejlepšími jsou docela malé. Nejlépe se ve zkouškách představila díky jednoduchému ovládání Honda S-Wing 125 ABS před Peugeotem Satelis 125 Urban ABS a Yamahou Xmax 125. Jejich ceny se pohybují kolem 100 tisíc korun.

Naopak úplně poslední skončila Aprilia Sportcity One 125 kvůli vyšším spalinám a spotřebě paliva. Mezi malými skútry se objevil v testu ADAC také elektromotorem poháněný Vectrix VX-1. Test absolvoval s pochvalou za výkon a nulové emise, ale kritika mířila k jeho vysoké ceně (9 999 eur) a malému dojezdu kolem 50 kilometrů.

Malé skútry

Model Honda S-Wing
125 ABS
Peugeot Satelis
125 urban ABS
Yamaha Xmax 125 Suzuki SIXteen 125
výbava/osvětlení 20% 1,6 1,1 1,8 2,6
manipulace 10% 2,0 2,1 2,2 1,8
ovládání 10% 1,9 2,7 2,3 2,5
komfort 10% 2,0 2,0 2,0 2,5
brzdy 15% 1,4 1,6 2,2 1,7
jízdní výkony 15% 2,3 1,8 2,3 2,3
emise a spotřeba 15% 1,4 3,0 1,4 1,5
teoretický dojezd 5% 1,6 1,3 1,0 1,9
hodnocení ADAC 1,8 1,9 1,9 2,1

Model Vectrix VX-1 Honda Lead 110 Piaggio Vespa GTS 125 Aprilia Sportcity One 125
výbava/osvětlení 20% 2,5 2,7 2,1 3,0
manipulace 10% 2,7 1,1 1,8 1,3
ovládání 10% 2,2 2,2 2,3 1,8
komfort 10% 2,3 3,0 2,5 3,3
brzdy 15% 2,3 2,4 2,6 2,7
jízdní výkony 15% 1,1 3,2 2,4 2,9
emise a spotřeba 15% 1,4 1,2 3,5 3,0
teoretický dojezd 5% 4,5 2,1 2,1 2,4
hodnocení ADAC 2,2 2,3 2,5 2,6

Velké skútry

Model Yamaha TMAX
500 ABS
Honda SH
300 i ABS
Peugeot Geopolis
400 Executive ABS
Suzuki Burgman
650 Executive
výbava/osvětlení 20% 1,6 2,2 1,8 1,2
manipulace 10% 2,8 2,0 2,2 3,5
ovládání 10% 2,4 2,2 2,6 2,6
komfort 10% 1,3 2,0 2,0 1,3
brzdy 15% 1,1 2,1 1,9 1,3
jízdní výkony 15% 1,3 1,4 1,4 1,4
emise a spotřeba 15% 2,8 1,4 2,2 3,2
teoretický dojezd 5% 1,6 2,1 1,5 1,7
hodnocení ADAC 1,8 1,9 1,9 1,9

Model Pieggio Vespa GTS 250 i.e. ABS Piaggio MP3 LT Kymco Xciting 500i R A
výbava/osvětlení 20% 1,9 2,0 2,1
manipulace 10% 1,9 3,3 3,2
ovládání 10% 1,8 2,8 2,9
komfort 10% 2,5 2,0 2,5
brzdy 15% 2,7 2,3 2,0
jízdní výkony 15% 1,7 2,0 1,4
emise a spotřeba 15% 1,8 2,2 3,5
teoretický dojezd 5% 2,2 1,8 2,1
hodnocení ADAC 2,0 2,3 2,4

Hodnocení ADAC 
0,6-1,5 velmi dobrý
1,6-2,5 dobrý
2,6-3,5 upokojivý
3,6-4,5 dostatečný
4,6-5,5 nedostatečný

Autor:



Nejčtenější

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...



Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

Turbodiesel řady EA 189

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve...

Další z rubriky

Tříkolové motorky zahajují carvingovou revoluci

Konstruktéři slibují podobnou revoluci z pocitu z jízdy, jakou byl přechod na...

Prvním velkým sériovým motocyklem se zdvojeným předním kolem je právě představená velká tříválcová devítistovka Yamaha...

Hipster za 90 tisíc je městský frajírek, ideál pro motorkářský potěr

FB Mondial HPS 125 Hipster

Nomen omen, městský frajírek s pečlivě vyladěným vzhledem a skvělou cenou je skvělé náčiní pro motorkářský potěr. Tomu...

Plné zuby molitanu a jeřáb. To je trénink bláznů létajících na motorkách

Bratři Podmolové trénují na FMX Gladiators Games

Někdo na zahradě pěstuje kytičky, někdo si za domem postaví trampolínu, jiný zase bazén. A Libor Podmol tam vykopal...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.