Německý autoklub podrobil zkouškám 15 skútrů, osm z nich patří mezi ty menší s objemem motoru do 125 cm3. Zbylých sedm strojů mělo silnější pohony a nechybělo mezi nimi ani unikátní tříkolové Piaggio MP3 LT, které má dvojici kol vpředu.
Test ADAC hodnotil jízdní výkony, spotřebu paliva, množství emisí, výbavu, komfort, ovládání, brzdy či jízdní dosah na plnou nádrž.
Až na Aprilii Sportcity One 125, která si odnesla z testu známku odpovídající školní trojce, všechny ostatní skútry dosáhly na velmi dobrou dvojku.
Pro toho, kdo se rozhoduje podle spotřeby paliva, je nejlepší volbou Honda Lead 110 s průměrnou spotřebou v testu 2,6 litru.
Mezi silnějšími stroji dostal úplně nejlepší hodnocení maxiskútr Yamaha TMAX 500. Zvítězil hlavně kvůli výborným brzdám, výkonu a rozsáhlé výbavě. Jeho cena v Česku přesahuje hranici 200 tisíc korun. Za vítěznou yamahou následuje trojlístek Honda SH 300 i, Peugeot Geopolis 400 Executive a Suzuki Burgman 650 Executive.
Také výsledky testu malých skútrů jsou navzájem hodně podobné, rozestupy mezi nejlepšími jsou docela malé. Nejlépe se ve zkouškách představila díky jednoduchému ovládání Honda S-Wing 125 ABS před Peugeotem Satelis 125 Urban ABS a Yamahou Xmax 125. Jejich ceny se pohybují kolem 100 tisíc korun.
Naopak úplně poslední skončila Aprilia Sportcity One 125 kvůli vyšším spalinám a spotřebě paliva. Mezi malými skútry se objevil v testu ADAC také elektromotorem poháněný Vectrix VX-1. Test absolvoval s pochvalou za výkon a nulové emise, ale kritika mířila k jeho vysoké ceně (9 999 eur) a malému dojezdu kolem 50 kilometrů.
Malé skútry
Model | Honda S-Wing 125 ABS |
Peugeot Satelis 125 urban ABS |
Yamaha Xmax 125 | Suzuki SIXteen 125 | |
výbava/osvětlení | 20% | 1,6 | 1,1 | 1,8 | 2,6 |
manipulace | 10% | 2,0 | 2,1 | 2,2 | 1,8 |
ovládání | 10% | 1,9 | 2,7 | 2,3 | 2,5 |
komfort | 10% | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,5 |
brzdy | 15% | 1,4 | 1,6 | 2,2 | 1,7 |
jízdní výkony | 15% | 2,3 | 1,8 | 2,3 | 2,3 |
emise a spotřeba | 15% | 1,4 | 3,0 | 1,4 | 1,5 |
teoretický dojezd | 5% | 1,6 | 1,3 | 1,0 | 1,9 |
hodnocení ADAC | 1,8 | 1,9 | 1,9 | 2,1 |
Model | Vectrix VX-1 | Honda Lead 110 | Piaggio Vespa GTS 125 | Aprilia Sportcity One 125 | |
výbava/osvětlení | 20% | 2,5 | 2,7 | 2,1 | 3,0 |
manipulace | 10% | 2,7 | 1,1 | 1,8 | 1,3 |
ovládání | 10% | 2,2 | 2,2 | 2,3 | 1,8 |
komfort | 10% | 2,3 | 3,0 | 2,5 | 3,3 |
brzdy | 15% | 2,3 | 2,4 | 2,6 | 2,7 |
jízdní výkony | 15% | 1,1 | 3,2 | 2,4 | 2,9 |
emise a spotřeba | 15% | 1,4 | 1,2 | 3,5 | 3,0 |
teoretický dojezd | 5% | 4,5 | 2,1 | 2,1 | 2,4 |
hodnocení ADAC | 2,2 | 2,3 | 2,5 | 2,6 |
Velké skútry
Model | Yamaha TMAX 500 ABS |
Honda SH 300 i ABS |
Peugeot Geopolis 400 Executive ABS |
Suzuki Burgman 650 Executive |
|
výbava/osvětlení | 20% | 1,6 | 2,2 | 1,8 | 1,2 |
manipulace | 10% | 2,8 | 2,0 | 2,2 | 3,5 |
ovládání | 10% | 2,4 | 2,2 | 2,6 | 2,6 |
komfort | 10% | 1,3 | 2,0 | 2,0 | 1,3 |
brzdy | 15% | 1,1 | 2,1 | 1,9 | 1,3 |
jízdní výkony | 15% | 1,3 | 1,4 | 1,4 | 1,4 |
emise a spotřeba | 15% | 2,8 | 1,4 | 2,2 | 3,2 |
teoretický dojezd | 5% | 1,6 | 2,1 | 1,5 | 1,7 |
hodnocení ADAC | 1,8 | 1,9 | 1,9 | 1,9 |
Model | Pieggio Vespa GTS 250 i.e. ABS | Piaggio MP3 LT | Kymco Xciting 500i R A | |
výbava/osvětlení | 20% | 1,9 | 2,0 | 2,1 |
manipulace | 10% | 1,9 | 3,3 | 3,2 |
ovládání | 10% | 1,8 | 2,8 | 2,9 |
komfort | 10% | 2,5 | 2,0 | 2,5 |
brzdy | 15% | 2,7 | 2,3 | 2,0 |
jízdní výkony | 15% | 1,7 | 2,0 | 1,4 |
emise a spotřeba | 15% | 1,8 | 2,2 | 3,5 |
teoretický dojezd | 5% | 2,2 | 1,8 | 2,1 |
hodnocení ADAC | 2,0 | 2,3 | 2,4 |
Hodnocení ADAC | |
0,6-1,5 | velmi dobrý |
1,6-2,5 | dobrý |
2,6-3,5 | upokojivý |
3,6-4,5 | dostatečný |
4,6-5,5 | nedostatečný |