Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test sněhových řetězů: ocel je lepší než látka

aktualizováno 
Na sníh a led občas neplatí ani nejlepší zimní pneumatiky, v tu chvíli přichází na řadu řetězy. Společný test rakouského a německého autoklubu se zaměřil na sedm sad sněhových řetězů z klasického materiálu a tři z textilních.

Test sněhových řetězů | foto: ÖAMTC

Ačkoliv se v poslední době objevují textilní obaly na kola, které mají nahradit sněhové řetězy, test ukázal, že klasika má zatím před novinkami navrch. Všechny zkoušené řetězy jasně předčily své nové konkurenty z textilu.

Mnohem obvyklejší pomůcky pro jízdu na sněhu vyrobené z kovu dostaly čtyři z pěti možných hvězdiček a hodnocení "dobré".

"Pomůcky pro zlepšení trakce z textilu dopadly o poznání hůře. Sněhové řetězy zas taky brzy nenahradí. Po 16 kilometrech jízdy po asfaltu byl i ten nejlepší textilní výrobek na cucky," shrnul výsledky testu odborník na pneumatiky Steffan Kerbl z rakouského autoklubu ÖAMTC.

Jízda po asfaltu je jednou ze součástí zkoušek. Například v Alpách je při dlouhých přejezdech někdy nutné nechat řetězy na kolech, i když sněhová pokrývka na čas ustoupí. O pár kilometrů dál totiž na řidiče čeká nový příval sněhu. Sněhové řetězy se nesundávají ani při vjezdech do tunelů, které bývají dlouhé i více kilometrů.

Test sněhových řetězů

Test autoklubů se zaměřil vedle rychlosti opotřebení na asfaltu také na jednoduchost montáže, zkoušela se samozřejmě jízda na sněhu a na ledu.

Nejlépe obstály řetězy Thule CL-10. Přes celkový neúspěch textilních povlaků na kola ukázal výrobek Michelin Easy Grip, že přímo na sněhu se může rovnat klasickým řetězům.

"Když je výrobce doplní o kovové části a zapracuje na lepší odolnosti proti rychlému opotřebení, dostanou řetězy vážného konkurenta," míní Steffan Kerbl.

"Řetězy" z textilu navíc nevydávají hluk, na druhou stranu s nimi testovací technici neměli při nasazování na kola jednoduchou práci.

Naproti tomu klasické sněhové řetězy namontuje na kolo i méně technicky zdatný řidič. Avšak alespoň jedna tréninková montáž před začátkem zimy je nanejvýš vhodná.

Autoklub ÖAMTC přidává i další rady. Stále více aut je vybaveno stabilizačním systémem, nejčastěji známým pod zkratkou ESP. Jeho tlačítko je kvůli dostatečnému záběru řetězů lepší vypnout.
Sněhové řetězy nenahradí zimní pneumatiky, které by měly být v nadcházející nejchladnější části roku samozřejmostí. Na ledu pak platí, že řetězy vedou auto hůř než pláště na zimu.

Test řetězů


Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.