Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test stěračů: vybírejte dražší a čerstvé

aktualizováno 
Za kvalitní stěrače se vyplatí připlatit, ty moderní bezraménkové porážejí klasiku, vyplývá z testu autoklubů Německa a Rakouska.

Test stěračů - moderní bezraménkové stěrače | foto: ADAC

Z desítky testovaných stěračů dopadly nejlépe bezraménkové lišty Bosch Aerotwin, pár jich vyjde asi na tisícovku. Testující autokluby doporučují připlatit si za dražší značkové výrobky.

Ale pozor. Stačí třeba stěrače pustit, když jsou po ránu přimrzlé k čelnímu sklu a můžete shánět nové. Stejně tak si stírací gumičky poničíte, když se budete snažit stěrači z okna sedřít námrazu.

Autokluby ÖAMTC a ADAC na základě testu chválí ploché stěrače bez ramének. Zvítězily jak ve stírání skla i v jednoduchosti montáže. Komisaři hodnotili také pevnost uchycení.

Test stěračů - klasické stěrače

Druhá polovina stěračů byla klasické konstrukce. "Výsledek je jednoznačný, vítězem testu s výsledkem ´velmi dobrý´ je Bosch Aerotwin, který přesvědčil ve všech jednotlivých hodnoceních," komentuje test Steffan Kerbl, technik ÖAMTC.

Na druhém místě skončily stěrače SWF Visioflex, a třetí místo zabraly klasické raménkové lišty Bosch Twin Spoiler.

Propadlíkem je stěrač Unitec Universal, který v německu pořídíte asi za stovku. Při zimním testu při teplotách pod nulou, se stěračům nepodařilo očistit okno. Tato disciplína tvořila 80 procent hodnocení v testu. Minusem je také rychlé opotřebení. I mezi drahými stěrači ale našli testeři takové, které neuspěly: Champion Aerovantage.

Technici zkoušeli i mytí skel při dvou teplotách: minus osm a plus dvacet stupňů Celsia.

Zjistili zároveň zajímavou věc. Že stejné výrobky v testu měly různou kvalitu. Vysvětlují si to tím, že některé stěrače mohly ležet dlouho na skladě a gumičky s postupem času ztratily svou pružnost.

Bezraménkové stěrače "AERO" Bosch Aerotwin SWF Visioflex Valeo Silencio X.trm Cartrend UB 4 Champion Aerovantage
Stírání 1,6 2,3 2,5 2,5 2,9
při 20 oC 1,4 2,2 2,3 2,4 2,7
při -8 oC 2,3 3,0 3,3 2,9 3,6
Montáž 1,3 1,6 1,6 2,1 1,5
Upevnění 1,0 1,5 1,5 2,5 1,0
Návod 1,5 1,8 1,8 1,8 2,0
VÝSLEDEK 1,5 2,2 2,3 2,4 2,6
Poznámka: 0,6-1,5 velmi dobré; 1,6-2,5 dobré; 2,6-3,5 uspokojivé; 3,6-4,5 dostatečné; 4,6-5,5 nedostatečné

Raménkové stěrače Bosch Twin Spoiler Bosch Basis SWF Duotec Valeo Compact Unitec Universal
Stírání 2,2 2,7 2,8 3,6 3,7
při 20 oC 2,0 2,5 2,6 3,5 3,6
při -8 oC 3,0 3,7 3,6 4,3 4,5
Montáž 2,5 2,3 2,5 2,5 3,1
Upevnění 2,3 2,0 2,5 2,3 3,0
Návod 2,8 2,5 2,5 2,8 3,3
VÝSLEDEK 2,3 2,6 2,7 3,4 3,6

Poznámka: 0,6-1,5 velmi dobré; 1,6-2,5 dobré; 2,6-3,5 uspokojivé; 3,6-4,5 dostatečné; 4,6-5,5 nedostatečné

Pramen: ADAC

Autoři:




Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Tanec u nové Škody Karoq
VIDEO: Když na autosalonu ve Frankfurtu zavřou, u Škodovky se tančí

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Sedmá večerní odzvonila první den frankfurtského autosalonu. Organizátoři vyhánějí opozdilce. Na stáncích se začíná zhasínat, auta oblékají na noc speciální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.