Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test stěračů: vybírejte dražší a čerstvé

aktualizováno 
Za kvalitní stěrače se vyplatí připlatit, ty moderní bezraménkové porážejí klasiku, vyplývá z testu autoklubů Německa a Rakouska.

Test stěračů - moderní bezraménkové stěrače | foto: ADAC

Z desítky testovaných stěračů dopadly nejlépe bezraménkové lišty Bosch Aerotwin, pár jich vyjde asi na tisícovku. Testující autokluby doporučují připlatit si za dražší značkové výrobky.

Ale pozor. Stačí třeba stěrače pustit, když jsou po ránu přimrzlé k čelnímu sklu a můžete shánět nové. Stejně tak si stírací gumičky poničíte, když se budete snažit stěrači z okna sedřít námrazu.

Autokluby ÖAMTC a ADAC na základě testu chválí ploché stěrače bez ramének. Zvítězily jak ve stírání skla i v jednoduchosti montáže. Komisaři hodnotili také pevnost uchycení.

Test stěračů - klasické stěrače

Druhá polovina stěračů byla klasické konstrukce. "Výsledek je jednoznačný, vítězem testu s výsledkem ´velmi dobrý´ je Bosch Aerotwin, který přesvědčil ve všech jednotlivých hodnoceních," komentuje test Steffan Kerbl, technik ÖAMTC.

Na druhém místě skončily stěrače SWF Visioflex, a třetí místo zabraly klasické raménkové lišty Bosch Twin Spoiler.

Propadlíkem je stěrač Unitec Universal, který v německu pořídíte asi za stovku. Při zimním testu při teplotách pod nulou, se stěračům nepodařilo očistit okno. Tato disciplína tvořila 80 procent hodnocení v testu. Minusem je také rychlé opotřebení. I mezi drahými stěrači ale našli testeři takové, které neuspěly: Champion Aerovantage.

Technici zkoušeli i mytí skel při dvou teplotách: minus osm a plus dvacet stupňů Celsia.

Zjistili zároveň zajímavou věc. Že stejné výrobky v testu měly různou kvalitu. Vysvětlují si to tím, že některé stěrače mohly ležet dlouho na skladě a gumičky s postupem času ztratily svou pružnost.

Bezraménkové stěrače "AERO" Bosch Aerotwin SWF Visioflex Valeo Silencio X.trm Cartrend UB 4 Champion Aerovantage
Stírání 1,6 2,3 2,5 2,5 2,9
při 20 oC 1,4 2,2 2,3 2,4 2,7
při -8 oC 2,3 3,0 3,3 2,9 3,6
Montáž 1,3 1,6 1,6 2,1 1,5
Upevnění 1,0 1,5 1,5 2,5 1,0
Návod 1,5 1,8 1,8 1,8 2,0
VÝSLEDEK 1,5 2,2 2,3 2,4 2,6
Poznámka: 0,6-1,5 velmi dobré; 1,6-2,5 dobré; 2,6-3,5 uspokojivé; 3,6-4,5 dostatečné; 4,6-5,5 nedostatečné

Raménkové stěrače Bosch Twin Spoiler Bosch Basis SWF Duotec Valeo Compact Unitec Universal
Stírání 2,2 2,7 2,8 3,6 3,7
při 20 oC 2,0 2,5 2,6 3,5 3,6
při -8 oC 3,0 3,7 3,6 4,3 4,5
Montáž 2,5 2,3 2,5 2,5 3,1
Upevnění 2,3 2,0 2,5 2,3 3,0
Návod 2,8 2,5 2,5 2,8 3,3
VÝSLEDEK 2,3 2,6 2,7 3,4 3,6

Poznámka: 0,6-1,5 velmi dobré; 1,6-2,5 dobré; 2,6-3,5 uspokojivé; 3,6-4,5 dostatečné; 4,6-5,5 nedostatečné

Pramen: ADAC

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.