Suzuki Splash

Suzuki Splash | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Suzuki Splash: parádní prostorný pidižvík

  • 40
Splash je parádně ovladatelný, uvnitř je spousta místa a pod kapotou bručí živý motor. A opravdu pobere čtyři cestující, což bývá občas trochu problém i pro auta o několik kategorií výš. Po čtyřech letech přijíždí s malými úpravami vzhledu.

Splash představilo Suzuki jako koncept v roce 2006 na autosalonu v Paříži, na český trh dorazila sériová verze v roce 2008. Stojí na základech (podvozkové platformě) předchozí generace swiftu zkrácených o 30 milimetrů. Do 3,8 metru dlouhého a 1,7 m širokého auta se vejde víc, než na první pohled hádáte.

Suzuki Splash v číslech

  • motor zážehový tříválec 996 ccm
  • max. výkon 50 kW/68 koní
  • max. točivý moment 90 Nm
  • kombinovaná spotřeba 4,7 l/100 km
  • zrychlení 0-100 km/h 14,7 s
  • max. rychlost 160 km/h
  • pohotovostní hmotnost 975 kg
  • délka x šířka x výška x rozvor 3775 x 1680 x 1590 x 2360 mm
  • světlá výška 145 mm
  • objem kufru 202-1050 l
  • pneumatiky 165/70 R14
  • základní cena 199 900 Kč

Teď dostal model facelift a klimatizaci už do základní výbavy. Facelift přinesl nově řešenou kapota motoru a mřížku chladiče. Úprav se dočkaly i nárazníky a barvy materiálů v interiéru. Do zadního nárazníku vetkli falešné trojúhelníkové mřížky, že by dělaly nějakou parádu se ale dá pochybovat. Kvůli přepracovaným nárazníkům narostl splash na délku o šest centimetrů na konečných 3 775 mm.

Opuštěné dvojče

Suzuki Splash má dvojče v podobě Opelu Agila, obě vyjíždějí z maďarské fabriky Suzuki v Ostřihomi. Opel se ale z nabídky českého dovozce v roce 2010 odplížil kvůli příliš vysoké ceně, která atakovala větší corsu a byla na dohled dokonce i astře. To splash stále statečně bojuje.

"Současně s uvedením modernizovaného Suzuki Splash byla zavedena zcela nová specifikace GA/AC, která snížila základní cenu modelu pod magickou hodnotu dvou set tisíc korun," uvádí Dominika Vránová, mluvčí českého zastoupení značky. Klimatizace v základní výbavě je mezi malými lacinými kabelkami do města unikum.

Suzuki Splash

Rozměry je to nezvykle vysoké suzuki malé, na fotkách vypadá velké a bachraté a při osobním setkání je ještě větší. Kola v rozích napomáhají dobrým jízdním vlastnostem a nechávají hodně místa pro posádku. Vysoká stavba karoserie se pozitivně projevila uvnitř.

Občas o něm totiž mluví dokonce jako o malinkém MPVčku. Suzuki ho samo tak označovalo. Tak žhavé to nebude, variabilitu nemá žádnou, v základní verzi nemáte ani dělené zadní sklopné opěradlo. Ale v něčem přece jen MPV připomíná. V nezvykle vysokém autě sedíte hodně vysoko. To uvítají ti, kdo mají rádi přehled o situaci na silnici z vyvýšené pozice za volantem. Do auta se taky skvěle nastupuje. Nemusíte se shýbat a sedat někam k silnici, do splashe nastupujete právě jako do MPV. Oceníte to, až budete mít pár let a bolavých částí těla navíc. Anebo třeba mimino, které musíte stále usazovat a vysazovat ze sedačky.

Otevřete dveře a přivítá vás obrovský a vzdušný interiér, který autu zvenku nehádáte. Je tu spousta místa nad hlavou, i vzadu. Při stavbě interiéru použili konstruktéři oblíbenou fintu. Sedíte výš, než byste čekali, a také o něco vzpřímeněji. Takže se ušetří místo a čtyři normálně rostlí cestující se dovnitř bez problémů vejdou.

Suzuki Splash
Suzuki Splash

Sedadla jsou spíše plošší – na vymetání zatáček to není kvůli nulovému bočnímu vedení. Uvnitř se vyznavačům městských nákupních tašek zalíbí. Vidíte dobře ven, všechno padne do ruky. Ovladače jsou hezky v dosahu a mají exaktní chod. Líbí se množství různých přihrádek a schránek. Jen velkou lahev s vodou není kam dát. Polička před spolujezdcem je šikovná, ale mohla by mít nějaký vyvýšený lem, aby z ní věci nevypadávaly.

Kufr má pravidelný tvar a je skvěle přístupný. V nejchudší výbavě nakládáte nákup přes schod, ve vyšších je hrana nárazníku zarovnána dvojitým dnem. Kočárek se tam nevejde, ale to od něj ani čekat nemůžeme.

Městský uličník

Revírem splashe je město. Všude se vejde, šofér má výborný výhled ven, zadní dveře jsou kolmé, takže ani nepotřebujete parkovacího asistenta pro parkování do skulin. Řízení je přesné, rychlé a hodně strmé. Splash je díky tomu i díky muší váze (975 kg) obratný. Prostě městská motorová myš.

Splash drží vysoký standard podvozkářů Suzuki. Je pohodlný, ale taky jistý. V zatáčce se víc nakloní, to kvůli velké výšce, ale drží stopu srdnatě. Trochu rošťáckého ducha famózního většího bráchy swiftu jako by podědil, v oblouku se zakousne a prokrouží ho s razancí a jistotou. Nenápadnou výhodou je velká světlá výška. Výjezdů na obrubník se tak nemusíte bát.

Suzuki Splash

Splash se rozhodně neztratí ani na dálnici. Pravda, plastový interiér v dálničních rychlostech trochu víc přenáší hluk od kol. Ale i při rychlostech, kdy jde o řidičák, je splash stabilní a jistý. Samozřejmě bráno optikou tříapůlmetrového auta s rozvorem 2,36 metru, které je skoro stejně vysoké jako široké (rozdíl je jen devět centimetrů).

Tři válce stačí

Litrový tříválec s variabilním časováním ventilů je velkým překvapením. Atmosférický motor má hodně jadrný zvuk, ale neobtěžuje. Má ale hlavně pěkný zátah a hezky mu to šlape s dobře odstupňovanou převodovkou. Řadicí páka běhá v přesně vymezených krátkých drahách a je nakrátko odstupňovaná. Šofér ji má hezky při ruce na vyvýšeném místě na středovém panelu. Otáčkoměr chybí jen zpočátku, pak se naučíte řadit podle citu a ucha.

Na hbité městské ježdění je jeho 50 kW akorát a odvážit se můžete i do levého dálničního pruhu. Stotřicítku udrží nenaložený splash i v mírnějších kopcích. Když se dálnice zvlní víc, nebo jsou obsazeny víc než dvě sedačky, řadíte za čtyři. Když se 68 koní motoru na rovince německé dálnice bez rychlostního limitu rozdovádí, podívá se ručka tachometru i za stošedesátku, kterou slibují tabulky s technickými údaji. Při rozumném ježdění se budete pohybovat se spotřebou kolem pěti litrů, dračení stojí o litr víc. Tabulky slibují kombinovanou spotřebu 4,7 litru.