Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Auris: dobrá cena, dynamický design a hybrid za rozumné peníze

aktualizováno 
Oblé a usedlé tvary předchozí generace pasovaly auris do role dopravního prostředku, pro který bylo potěšení z jízdy a vlastně jakékoliv emoce skoro neznámým pojmem. Možná se předchozí auris nelíbil ani samotnému Akio Toyodovi.

Ten ze své funkce prezidenta automobilky před časem stanovil pro Toyotu nový cíl: vyrábět atraktivnější a dynamičtější vozy.

Výsledkem je nejen nový opěvovaný sportovní model GT86, ale právě i nová generace aurisu, která právě přijíždí na český trh.

Zaujmout v nabité kategorii nejprodávanějších aut v Evropě je dnes stále těžší, a to dokonce i pro modely, jenž tuto kategorii zakládaly. Někteří k rozvoji svého úspěšného konceptu přistupují s maximální opatrností, jiní se tradicemi spoutávat nenechávají. K těm patří i Toyota, která před lety dokonce neváhala corollu přejmenovat na auris a změnit celý vůz k nepoznání.

Může se hodit

Zamilovali jste si Toyotu Auris? Tak si ji kupte. Vybírejte z nabídky na Automodul.cz/Toyota Auris.

Auris je dnes pro Toyotu klíčovým modelem zejména v Evropě a proto jeho vývoj probíhal právě zde a také sjíždí z výrobního pásu ve Velké Británii. Důkladnou revizí prošla celá architektura vozu: když postavíte obě poslední generace vedle sebe, rozdíl je to přímo galaktický.

Toyota Auris

Přikrčený samuraj

K zdravým proporcím a sebejistému postoji dopomohlo novému aurisu znatelné snížení výšky o 55 milimetrů. Také světlá výška se zmenšila o 10 milimetrů a nyní jde o jeden z celkově nejnižších vozů ve své kategorii. Přední maska opticky propojená s nízkými a do boků protaženými světlomety, velký sklon čelního okna i propnutý oblouk střechy, všechny tyto prvky mají podpořit stabilní a dynamický vzhled. Při pohledu z boku vynikne dlouhý rozvor a celkově jednoduchý, téměř klínovitý profil. Estéty asi nepotěší pohled na záď, kde je různých křivek a prolisů už trochu moc a výsledný výraz zadní části není bohužel ani "sportovní" a už vůbec ne elegantní.

Přestože konstruktéři významně zredukovali výšku vozu, do vnitřního prostoru se tato změna promítla jen sotva znatelně. Vzadu je pořád dostatek místa do všech směrů, a to i nad hlavou. Vepředu překvapí hradba nezvykle kolmé palubní desky a možná se budete v autě nejprve cítit trochu utopení. Zpracování je na velmi dobré úrovni a přes prvotní lehký šok každý rychle zjistí, že designéři sice vytvořili originální celkový tvar, ale v detailech se soustředili na jednoduchost, a tak není problém se rychle zorientovat. Za volantem se díky nové nižší poloze cítíte více spojeni s autem, škoda jen dlouhé řadicí páky manuální převodovky, která vnitřek trochu vrací k nevýraznému průměru.

Toyota Auris

Nižší stavba vozu příznivě ovlivnila nejen vzhled, ale také aerodynamiku, celkové vyvážení a ovladatelnost vozu. Těžiště se posunulo o několik milimetrů níže, a proto může být podvozek naladěn komfortněji při zachování malých náklonů v zatáčkách. S větší jízdní stabilitou souvisí i tužší a lehčí karoserie a další hmotnostní úspory. Nový auris totiž shodil v průměru 130 kilogramů.

Benzin, nafta, hybrid

Strategií Toyoty je stát se synonymem pro hybridní technologie, které staví na stejnou úroveň jako benzinové nebo naftové motory. Celosvětově Toyota počítá, že až třetina všech aurisů bude prodávána s hybridním pohonem. V Česku případné zájemce o hybrid bude lákat nejen nízká spotřeba a cena, která je pro auris ve výbavě Active o 90 tisíc vyšší než u benzinové 1,6 a jen o 40 tisíc vyšší než u naftového dvoulitru, ale jistě také fakt, že mu přesunem akumulátorů pod zadní sedadla zůstal 360l kufr, který má shodný objem jako verze s konvenčním pohonem. V průběhu příštího roku navíc rozšíří nabídku i verze kombi, která se stane prvním hybridním kombi na světě.

Toyota Auris

Zážehový motor 1,8l VVT-i a elektromotor mohou pracovat na sobě zcela nezávisle a jde tedy o takzvaný full-hybrid. V čistě elektrickém módu může hybridní auris teoreticky ujet až dva kilometry rychlostí do 50 km/h. Systém dohromady vyprodukuje výkon 136 koní, z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,9 s a maximální rychlost dosahuje hodnoty 180 km/h. Udávaná tabulková kombinovaná spotřeba hybridu činí 3,8 l/100 km. Pokud se k ní chcete přiblížit, musíte mít v malíčku všechny poučky o efektivní jízdě s hybridem a být spíše klidnější řidič, protože jestli něco hybridnímu aurisu nesvědčí, tak je to právě prudké zrychlování.

Základ za 330 tisíc

Toyota v Česku očekává největší zájem o zážehovou šestnáctistovku s výkonem 97 kW a roli vrcholné varianty by měl plnit naftový dvoulitr 2,0 D-4D (91 kW), který je stejně jako všechny dražší verze aurisu osazen zadní víceprvkovou nápravou.

Fotogalerie

Základem však bude model s benzinovým motorem 1,33 Dual VVT-i s výkonem 73 kW a zadní vlečenou nápravou, jehož zvýhodněnou zaváděcí cenu určil importér na 329 900 Kč. Hybridní provedení je za 489 900 korun. Ve výbavě je automatická klimatizace, rádio s USB vstupem, elektricky ovládaná přední okna a řada dalších komfortních prvků; z těch bezpečnostních jmenujme sedm airbagů a hromadu palubní elektroniky: ESP (u Toyoty VSC) nebo asistent rozjezdu do kopce (HAC). Ten na tři sekundy přidrží auto, když se rozjíždíte v příkrém svahu.

Auris se tak cenově může porovnávat se všemi hlavními konkurenty, stojí stejně jako nový VW Golf, Ford Focus nebo Opel Astra. Toyota tak bude hlavně sázet na své tradiční renomé spolehlivých a kvalitních vozů, a tím i vysokou zůstatkovou hodnotu.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

Lekce elektromobility pro začátečníky: sprint ze semaforu a pak nohu z plynu

Kia Soul EV

Šampion ve sprintech ze semaforů, v ulicích Prahy zas tichošlápek - nehlučí, nečmoudí, jen tak nenuceně proplouvá...

Nevyměkl! Jeep Wrangler jsme protáhli bahnem i stezkami kamzíků

Jeep Wrangler

Ikony to mají opravdu těžké. Nesmí si dovolit zaváhání. Jak říká brankář Petr Čech, jakmile se dostanete na vrchol, váš...

Najdete na iDNES.cz