Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Krásné V40 v testu: superbezpečné volvo je dálniční miniexpres

Volvo V40 je žhavá novinka automobilky. Jak je u švédské značky zvykem, je výrazná, moderní. Hranatým krabicím už dávno u Volva odzvonilo. Stýskat se nám po nich nemusí, nová volva jsou i tak krásná a jasně rozpoznatelná.
Volvo V40

Volvo V40 | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

A také jsou pořád bezpečná. Ostré hrany a kila železa, pro které si volva vysloužily reputaci tanků, nahradila sofistikovaná technika. Třeba airbag, který ochrání chodce. Žádné jiné auto než V40 tuto specialitu nemá. Když čidla v přídi rozpoznají střet s chodcem (opravdu poznají člověka a umí ho odlišit třeba od krabice), nafoukne se vzduchový vak do prostoru podél spodní hrany čelního skla a předních sloupků, kde je každé auto nejtvrdší.

A takové je Volvo V40 celé. Je nabité moderními technologiemi, které dbají hlavně o bezpečnost posádky. Třeba různé asistenty čtoucí s pomocí kamer značky podél silnice anebo sledující, jestli se moc nelepíte na nárazník auta před sebou.

Volvo V40

Krásné balení malého prostoru

Volva na pohled nestárnou, ani ta novodobá. Typické linie v designu, kterému říkají u značky severský, přiřadí k volvu i laik. Parádní jsou speciální ráfky se zvláštními, odlišně barvenými aerodynamickými kryty.

Vnitřek hraje na modernu, která se snoubí s luxusem. Velká volva byla vždy stěhováky pro rodinu, platilo to hlavně o kombících. Malé hatchbacky naopak nikdy prostorem nehýřily a takový je i V40. Zvenku je velký, působí mohutně, jenže uvnitř je malý. Navíc i zpoza volantu působí auto mohutným dojmem a couvat jinak než podle parkovací kamery je hodně těžké. Jak už to u dnešních volv bývá, je z V40 mizerný výhled.

Volvo V40

Rozhodně to není rodinné auto, spíš stylový pětidveřák pro dva. A k tomu třeba mimino, tomu se kočárek do kufru vejde akorát. Čahoun se do nízkého interiéru bude skládat natěsno. Vpředu si opěradlo sklopí hodně naležato, aby se vešel pod střechu. Na zadních sedadlech moc místa nezbyde, dost ho je pro nohy, skoro žádné pro hlavu. Dozadu se vejdou pohodlně dvě děti před pubertou, pak už budou remcat. A nejen proto, že musí jezdit s rodiči.

Volvo chce být neotřelou alternativou hegemonii německých značek v takzvaném prémiovém segmentu. Nekritického obdivovatele volv uchvátí, ostatní zaujme. Interiér je stejně okouzlující jako zevnějšek. Ti všímavější se ale po nástupu do efektního interiéru auta za třičtvrtěmilion třeba podiví nad tím, že ve světlém provedení má spodek přístrojovky jinou barvu než výplně dveří.

Volvo V40
Volvo V40

Sedačky s integrovanými opěrkami vypadají skvěle. Stejně jako přístrojová deska složená z displejů. K V40 pasuje asi nejvíce mezi auty, která toto řešení dnes používají. Můžete si nastavit různé módy a podbarvení přístrojového štítu, jako mobil. Asi nejvíc se líbí to sportovní, je taky nejpraktičtější. Ve velkém kruhu uprostřed se zobrazí otáčkoměr a aktuální rychlost se vypíše číselně.

Volvo V40 T4 v číslech

  • délka x šířka x výška x rozvor: 4 369 x 1 802 x 1 421 x 2 647 mm
  • objem kufru: 335 - 1 032 l
  • motor: zážehový přeplňovaná 1595 ccm
  • max. výkon: 132 kW/180 k
  • max. točivý moment: 240 Nm
  • max. rychlost: 225 km/h
  • zrychlení 0 - 100 km/h: 7,7 s
  • průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km
  • základní cena: 650 000 Kč

Volvisté se na palubě zorientuje hned, znají i tenký středový panel, který tlačí ty vpředu do kolena. Panel působí skvěle, dokud se ho nepokusíte používat při řízení. Zorientovat se v té spoustě tlačítek vyžaduje víc soustředění, než je vhodné.

I proto je dobré, že má V40 systém, který umí najít ve městě chodce schovaného za autem a samo zastavit, kdyby ho mělo ohrozit, protože řidič lelkuje nebo se snaží nastavit navigaci. U komunikačního centra, které má velký displej v kapličce uprostřed přístrojovky, si musíte zvyknout na specifika. Třeba, že si nepřepnete na rozhlasovou stanici z paměti, pokud máte na centrálním displeji puštěnou navigaci.

Klid a jistota

Sportovec pro dravé řezání zatáček V40 není, ale rychlé být umí. Jak je u volv zvykem, je to skvělý dálniční sprinter. Řidič má pocit, že sedí ve větším autě. Je klidné, jisté a uvnitř skvěle tiché. Na nerovnostech občas poskočí, to je u menších modelů z dnešní nabídky Volva běžné. Snaží se najít kompromis mezi komfortní ladností, která jim byla vlastní, a sportovností žádanou dnešní dobou.

Volvo V40

Nutno uznat, že V40 se to daří nejlíp ze všech dnešních modelů značky. Líbí se i přesné řízení. Pokud sháníte dravce, hledejte jinde, na rychlé ježdění v pohodlí a jistotě je to ale skvělá volba. Třeba pro ty, kdo jezdí dlouhé trasy sami a nepotřebují sedět v pěti metrech železa.

Když má pod kapotou přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,6 se 180 koňmi (132 kW), je z něj sprinter. Taky je to zatím nejvýkonnější V40 v současné nabídce. O to víc překvapí dietní spotřeba do osmi litrů i při velmi svižné jízdě po dálnicích a okreskách. Motor má hrubší zvuk, jako u většiny turbomotorů musíte počítat s prodlevou při akceleraci, než se začne plnit motor vzduchem, ale pak uhání kopec nekopec. Motor zdobí hlavně pružnost a plynulý přísun síly než impozantní gradace výkonu. K charakteru dálničního tahouna V40 ale pasuje motor označený v ceníku jako T4 skvěle.

Volvo bude lovit bude v revíru Audi A4, Mercedesu A a BMW řady 1. Chová se jinak než všechny ostatní, je méně zaměřené na výkony, vyznává raději styl a chlubí se moderními technologiemi. Základní cenovka je neskromná, nejlevnější V40 s benzinovým motorem T4 stojí 650 tisíc. Úplně nejlacinější je verze D2 s turbodieselem 1,6 litru (115 koní), která vyjde na 590 tisíc.

Ambiciózní značka do V40 vkládá velké naděje, už kvůli bezpečnostní výbavě, na kterou dnešní zákazníci slyší. Mnohé položky z ní jsou jedinečné, jinde je nepořídíte.

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...