Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záchody na D1 zadarmo i za 15 korun. Hnus jako před lety už nečekejte

aktualizováno 
Za toalety se na D1 většinou neplatí nic, nejdražší jsou nóbl záchody za 15 korun na čerpačkách Shell. Test MF DNES prozkoumal záchody 44 provozoven podél dálnice D1. „Všude jsme našli slušné toalety. Ne všechny byly voňavé, ne všechny byly dokonale čisté, ale žádné hrůzy jsme neviděli,“ uvádí magazín TEST DNES.

Všechny velké řetězce čerpacích stanic věnují svým toaletám dost pozornosti. Nikde na testovaných toaletách nechyběla voda, mýdlo a až na výjimku ani sušák nebo papírový ručník. „Jediné, co nás zarazilo, byl leckdy nekvalitní levný jednovrstvý toaletní papír,“ uvádí MF DNES.

Za posledních devět let, kdy redaktoři projeli záchody na nejvytíženější autostrádě mezi Prahou a Brnem naposledy, se téměř vše změnilo k lepšímu. „Před lety jsme nafotili tak nechutné turecké záchody, za jaké by se nemuselo stydět odpočívadlo v Afghánistánu. Dnes už na nejrušnější české dálnici nic takového nenajdete,“ píše TEST DNES.

Zadarmo i za peníze

Ve smlouvách provozovatelů podniků podél dálnice uzavřených s Ředitelstvím silnic a dálnic je uvedeno, že provozovatel „odpočívky“ musí zajistit provoz toalet, o neplacení se však nezmiňují. „Jen zlomek nových smluv stanoví, že WC musí být zdarma,“ říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Na D1 žádné nové pumpy nejsou, je tudíž na libovůli majitelů, jestli toalety zpoplatní. Ale moc takových není, v testu jich napočítali 12. Většinou v motorestech a pak na nových toaletách u Shellu. „Téměř vždy pak zaplacenou částku odečtou z útraty,“ dodává test.





Nejčtenější

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Další z rubriky

Tanec u nové Škody Karoq
VIDEO: Když na autosalonu ve Frankfurtu zavřou, u Škodovky se tančí

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Sedmá večerní odzvonila první den frankfurtského autosalonu. Organizátoři vyhánějí opozdilce. Na stáncích se začíná zhasínat, auta oblékají na noc speciální...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.