Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test zimních pneu: Nejlepší je Goodyear, Nokian je sázka na jistotu

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC se švýcarským TCS a rakouským ÖAMT testovaly zimní pneumatiky pro sezonu 2016/17. V rozměru 185/65 R15 vzešli dva vítězové: Goodyear a Michelin. České barumky pohořely na mokré vozovce.

Renault Clio v testech zimních pneumatik pro malá auta pro sezonu 2016/17 | foto: ADAC

Podzimní test evropských autoklubů v čele s německým ADAC ukázal, že nejlepší zimní obutí pro auta formátu Škody Fabie s rozměrem 185/65 R15 je od značek Goodyear a Michelin. Autokluby porovnávaly 15 sad z nabídky pro letošní sezonu. Kromě jízdních vlastností na různém povrchu se testoval také vliv pneumatik na spotřebu paliva, na hluk, který kola za jízdy vydávají, a rychlost opotřebení.

V 15palcovém rozměru si vítězství odnesl GoodYear UltraGrip 9, který je na internetu k sehnání od 5 200 Korun za sadu.

Ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier připomíná, že tento plášť sbíral ocenění i v loňském roce. „Podává vyrovnané výsledky bez ohledu na povrch, na sněhu pak doslova exceluje. A navrch boduje i nízkým valivým odporem,“ popisuje Schwangmaier. Na druhém místě se umístil Michelin Alpin A4, sada od 5 800 korun. „I když se profiluje jako spíš městský dezén s vysokým komfortem jízdy, zvládne i náročnější cesty. V testech časopisů AutoBild a Autoexpress už sbírá přední příčky i nástupce tohoto pláště, Michelin Alpin 5. Francouzské gumy navíc přidávají bezkonkurenční kilometrový nájezd,“ dodává Vojtěch Schwangmaier.

Test pneumatik ADAC 2016

Novinkou s vysokými ambicemi je i Pirelli Cinturato Winter. „Oproti vedoucí dvojici neznatelně ztratila na suchém asfaltu, hlavně však vyniká tam, kde je třeba - na mokru a ve sněhu, kde se mezi 13 plášti umístila na druhém místě. Obecně se dá čekat, že v dalších testech tyto svoje kvality potvrdí,“ dodává.

ADAC upozornil, že některé pneumatiky vykazují v konkrétních ukazatelích dobré až velmi dobré vlastnosti. „Kupující by se tedy měli řídit především svými vlastními požadavky na zimní obutí a měli by brát ohled na individuální jízdu vozu,“ uvádí autoklub na svých webových stránkách.

České pneumatiky Barum Polaris 3 skončily v celkovém hodnocení testu na 12. místě, tedy čtvrté od konce. Ve srovnání zaostávají především při jízdě na mokré zimní vozovce. Naopak jako jedny z nejlepších dopadly po stránce opotřebení.

Dvě sady pneumatik autokluby řidičům pro tuto sezonu nedoporučují. „Pneumatiky Firestone Winterhawk 3 a Kleber Krisalp HP2 na mokré silnici nezaručují tolik bezpečí jako ostatní testované výrobky,“ cituje z výsledků testování šéfredaktor specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz Petr Buček.

„Když nechcete studovat testy zimních pneumatik, sáhněte po dezénu od Nokianu,“ přidává tajný tip Schwangmaier z Pneumatiky.cz. „Finové mají své testovací centrum ve městě Ivalo za polárním kruhem a jsou dlouhodobě zapsáni jako výrobci skvělých zimních gum.“ To se podle Schwangmaiera potvrdilo i letos, kdy se dezén WR D4 v testech umístil mezi třemi nejlepšími. „Na sněhu a ledu exceluje, na mokru se na něj můžete spolehnout, a i když je o něco hlučnější, tak cenou vám vše vynahradí,“ komentuje.

Podívejte se na návod, jak správně vybírat zimní pneumatiky:

Autor:




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.