Test zimních pneumatik: nejlacinější jsou nebezpečné

aktualizováno 
Pravidelný velký test zimních pneumatik, který pořádají společně autokluby Rakouska, Švýcarska či Německa, zná své výsledky. Mezi čtyřicítkou testovaných výrobků neuspěly levné pláště. Autokluby proto radí, aby řidiči zbytečně nešetřili. Nejlacinější pneumatiky označují za nebezpečné.

Ilustrační foto | foto: ÖAMTC

Letošní testy se zaměřily na čtrnáctipalcová a patnáctipalcová kola. V Česku je o pneumatiky těchto rozměrů vzhledem ke skladbě vozového parku velký zájem.

"Kulaté a černé jsou všechny, ale samo o sobě to nestačí," říká k výsledkům testu Friedrich Eppel z ÖAMTC. Jeho komentáře zveřejnily internetové stránky tohoto rakouského autoklubu.

Testované pláště musely projít zkouškami na sněhu, ledu, suchém zimním asfaltu i na mokré vozovce. Hodnotí se také jejich hluk, vliv na spotřebu paliva a rychlost opotřebení.

"Celkem osm pneumatik nelze doporučit. Tyto levné pneumatiky jsou na mokru jednoduše nebezpečné a nepatří na naše silnice," kritizuje výsledky nejhorších zástupců v testu Friedrich Eppel.

První skupina testovaných pneumatik měla rozměr 175/65 R14 T. Stejné obutí kupují často majitelé malých aut, jako jsou fabie, Fordy Fiesta, Volkswageny Polo a další. Určitě by neměli sáhnout po výrobcích značek Linglang, Ceat, Tigar, Maxxis nebo Gislaved. Jejich výsledky na mokru jsou v porovnání s nejlepšími diametrálně odlišné.

Test timních pneumatik

Odborník na pneumatiky Friedrich Eppel varuje na příkladu pláště Linglong Winter-Hero: "Při brzdění na mokré silnici z 80 km/h potřebuje tato čínská pneumatika o 22,5 metru, neboli o 50 procent, delší dráhu než nejlepší v testu." Tímto označením se mohou pochlubit značky Vredestein, Continental, Goodyear a Dunlop.

Jednoho z vítězů testu, pneumatiku Goodyear UltraGrip 7+, lze v internetových obchodech pořídit za ceny okolo 1 200 korun za kus. Na druhou stranu nebezpečné obutí Tigar Winter přijde zhruba na tisícovku. Celá sada čtyř bezpečných pneumatik tak v tomto srovnání vychází o 800 korun dráž než v případě levných, ale velmi nebezpečných plášťů. Některé čínské pneumatiky lze však pořídit ještě laciněji.

Podobné výsledky přinesly zkoušky druhé skupiny srovnávaných pneumatik s rozměrem 195/65 R15 T. Kupují je například majitelé aut velikosti Škody Octavia. Levné výrobky stejně jako u menších kol propadly, autokluby neváhají jejich výsledky označit za katastrofální. Opět jde o produkty nově se objevujících firem z Dálného východu.

"Nehoda stojí mnohonásobně víc, než je úspora za levné pneumatiky. V nejhorším případě může stát také lidský život," říká Friedrich Eppel z rakouského autoklubu.

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 175/65 R14 T (do 190 km/h) 

175/65 R14 hodnocení ADAC celková známka sucho  mokro  sníh  led  hluk  spotřeba paliva opotřebení
Vredestein Snowtrac 3 *** 2,3 2,6 2,5 1,8 2,7 3,3 1,8 1,8
Continental WinterContact TS 800 *** 2,3 2,5 2,0 2,1 2,9 3,2 2,2 2,4
Goodyear Ultragrip 7+ *** 2,4 2,7 2,3 2,5 3,0 3,0 2,0 1,7
Dunlop SP Winter Response *** 2,5 2,4 2,4 2,4 3,1 2,9 2,0 2,5
Michelin Alpin A3 ** 2,4 2,2 2,7 2,7 3,2 2,9 1,7 0,5
Fulda Kristall Montero 2 ** 2,5 2,6 2,4 2,8 3,0 3,1 2,0 2,0
Bridgestone Blizzak LM 20 ** 2,6 2,6 2,6 2,7 3,4 3,6 2,2 1,6
Pirelli W 190 Snowcontrol ** 2,6 2,7 2,7 2,3 3,0 3,7 1,8 2,7
Semperit Master-Grip ** 2,6 2,7 2,5 2,6 3,2 3,7 2,3 2,1
Hankook W 440 Icebear ** 2,6 2,3 2,3 2,6 3,1 2,9 2,4 3,9
Goodyear Vector 4Seasons ** 2,7 3,2 2,6 2,9 2,7 3,1 2,4 1,9
Sava Eskimo S3 ** 2,8 2,7 2,7 2,5 3,3 3,6 2,2 3,2
Matador Nordica Basic MP 52 ** 2,8 2,8 3,0 2,7 3,2 3,5 1,9 2,9
Barum Polaris 2 ** 2,9 2,7 3,0 2,9 3,5 3,4 2,2 2,3
BFGoodrich g-Force Winter * 2,7 2,4 3,1 3,0 3,2 3,3 1,7 1,1
Maloya Cresta 220 * 2,8 2,7 3,3 2,4 3,2 3,5 2,1 2,6
Gislaved Euro Frost 3 Silica - 2,9 2,6 3,8 2,6 3,2 3,3 1,9 1,7
Maxxis Presa Snow Wintermaxx - 3,0 2,6 3,9 3,0 3,2 3,0 2,1 1,7
Tigar Winter 1 - 3,2 4,8 3,9 2,7 3,4 3,5 1,7 0,5
Ceat Arctic III - 3,3 5,3 3,3 2,2 3,2 3,7 2,2 3,3
Linglong Winter-Hero Radial 652 - 3,5 3,3 5,5 2,7 3,2 4,2 1,9 1,0

Hodnocení pneumatik 175/65 R14
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
sníh 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
led 0,5-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
spotřeba 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5
opotřebení 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 195/65 R15 T (do 190 km/h)

195/65 R15 hodnocení ADAC celková známka sucho mokro sníh led hluk spotřeba paliva opotřebení
Goodyear UltraGrip 7+ *** 2,3 2,5 2,1 2,3 3,1 3,0 2,2 1,1
Continental WinterContact TS 830 *** 2,4 2,6 2,1 1,7 2,9 2,7 2,7 3,0
Pirelli W 190 Snowcontrol *** 2,4 2,7 2,5 1,9 3,1 2,8 2,0 2,0
Dunlop SP Winter Sport 3D *** 2,4 2,7 2,2 2,3 3,1 3,0 2,6 1,5
Michelin Alpin A3 ** 2,4 2,4 2,8 2,4 3,3 2,8 1,9 0,5
Goodyear Vector 4Seasons ** 2,5 2,6 2,7 2,6 3,0 3,1 2,6 0,5
Kumho I´ZEN KW 23 ** 2,5 2,3 2,6 2,0 3,2 3,6 2,4 2,3
Vredestein Snowtrac 3 ** 2,5 3,4 2,8 1,6 3,0 2,9 2,3 1,5
Uniroyal MS plus 66 ** 2,6 2,7 2,4 2,2 3,5 2,8 2,9 2,1
Nokian WR G2 ** 2,6 2,5 2,7 2,4 3,0 2,9 2,5 2,1
Bridgestone Blizzak LM 25 ** 2,6 2,5 2,5 2,6 3,4 3,0 2,7 2,3
Yokohama W.drive ** 2,7 2,4 3,0 2,7 3,1 2,9 2,2 1,9
Hankook W 440 Icebear ** 2,7 2,6 2,3 2,7 3,1 2,9 2,8 3,2
Semperit Speed-Grip ** 2,8 3,4 2,7 2,1 3,3 2,6 2,4 3,1
Firestone Winterhawk 2 ** 2,8 2,5 2,5 2,8 3,4 2,8 2,6 3,4
Vredestein Quatrac 3 * 3,0 2,2 2,6 3,0 3,4 3,5 4,9 3,0
Nankang Snow Viva SV-1 - 3,6 3,7 5,5 2,5 3,2 3,3 2,1 1,6
Marshal I´ZEN KW 15 - 3,8 4,9 5,4 2,4 3,1 3,5 2,3 2,2
Wanli Winter Challenger S1086 - 3,9 5,3 5,5 3,3 3,1 4,1 2,1 1,1

Hodnocení pneumatik 195/65 R15
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
sníh 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
led 0,5-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
spotřeba 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5
opotřebení 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5

Autoři:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Pirátské vedení Prahy chce pokračovat v projektu půjčovny elektroaut

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Nová pražská koalice chce upravit projekt městského systému sdílených elektromobilů, který schválila minulá politická...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Najdete na iDNES.cz