Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test zimních pneumatik: nejlacinější jsou nebezpečné

aktualizováno 
Pravidelný velký test zimních pneumatik, který pořádají společně autokluby Rakouska, Švýcarska či Německa, zná své výsledky. Mezi čtyřicítkou testovaných výrobků neuspěly levné pláště. Autokluby proto radí, aby řidiči zbytečně nešetřili. Nejlacinější pneumatiky označují za nebezpečné.

Ilustrační foto | foto: ÖAMTC

Letošní testy se zaměřily na čtrnáctipalcová a patnáctipalcová kola. V Česku je o pneumatiky těchto rozměrů vzhledem ke skladbě vozového parku velký zájem.

"Kulaté a černé jsou všechny, ale samo o sobě to nestačí," říká k výsledkům testu Friedrich Eppel z ÖAMTC. Jeho komentáře zveřejnily internetové stránky tohoto rakouského autoklubu.

Testované pláště musely projít zkouškami na sněhu, ledu, suchém zimním asfaltu i na mokré vozovce. Hodnotí se také jejich hluk, vliv na spotřebu paliva a rychlost opotřebení.

"Celkem osm pneumatik nelze doporučit. Tyto levné pneumatiky jsou na mokru jednoduše nebezpečné a nepatří na naše silnice," kritizuje výsledky nejhorších zástupců v testu Friedrich Eppel.

První skupina testovaných pneumatik měla rozměr 175/65 R14 T. Stejné obutí kupují často majitelé malých aut, jako jsou fabie, Fordy Fiesta, Volkswageny Polo a další. Určitě by neměli sáhnout po výrobcích značek Linglang, Ceat, Tigar, Maxxis nebo Gislaved. Jejich výsledky na mokru jsou v porovnání s nejlepšími diametrálně odlišné.

Test timních pneumatik

Odborník na pneumatiky Friedrich Eppel varuje na příkladu pláště Linglong Winter-Hero: "Při brzdění na mokré silnici z 80 km/h potřebuje tato čínská pneumatika o 22,5 metru, neboli o 50 procent, delší dráhu než nejlepší v testu." Tímto označením se mohou pochlubit značky Vredestein, Continental, Goodyear a Dunlop.

Jednoho z vítězů testu, pneumatiku Goodyear UltraGrip 7+, lze v internetových obchodech pořídit za ceny okolo 1 200 korun za kus. Na druhou stranu nebezpečné obutí Tigar Winter přijde zhruba na tisícovku. Celá sada čtyř bezpečných pneumatik tak v tomto srovnání vychází o 800 korun dráž než v případě levných, ale velmi nebezpečných plášťů. Některé čínské pneumatiky lze však pořídit ještě laciněji.

Podobné výsledky přinesly zkoušky druhé skupiny srovnávaných pneumatik s rozměrem 195/65 R15 T. Kupují je například majitelé aut velikosti Škody Octavia. Levné výrobky stejně jako u menších kol propadly, autokluby neváhají jejich výsledky označit za katastrofální. Opět jde o produkty nově se objevujících firem z Dálného východu.

"Nehoda stojí mnohonásobně víc, než je úspora za levné pneumatiky. V nejhorším případě může stát také lidský život," říká Friedrich Eppel z rakouského autoklubu.

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 175/65 R14 T (do 190 km/h) 

175/65 R14 hodnocení ADAC celková známka sucho  mokro  sníh  led  hluk  spotřeba paliva opotřebení
Vredestein Snowtrac 3 *** 2,3 2,6 2,5 1,8 2,7 3,3 1,8 1,8
Continental WinterContact TS 800 *** 2,3 2,5 2,0 2,1 2,9 3,2 2,2 2,4
Goodyear Ultragrip 7+ *** 2,4 2,7 2,3 2,5 3,0 3,0 2,0 1,7
Dunlop SP Winter Response *** 2,5 2,4 2,4 2,4 3,1 2,9 2,0 2,5
Michelin Alpin A3 ** 2,4 2,2 2,7 2,7 3,2 2,9 1,7 0,5
Fulda Kristall Montero 2 ** 2,5 2,6 2,4 2,8 3,0 3,1 2,0 2,0
Bridgestone Blizzak LM 20 ** 2,6 2,6 2,6 2,7 3,4 3,6 2,2 1,6
Pirelli W 190 Snowcontrol ** 2,6 2,7 2,7 2,3 3,0 3,7 1,8 2,7
Semperit Master-Grip ** 2,6 2,7 2,5 2,6 3,2 3,7 2,3 2,1
Hankook W 440 Icebear ** 2,6 2,3 2,3 2,6 3,1 2,9 2,4 3,9
Goodyear Vector 4Seasons ** 2,7 3,2 2,6 2,9 2,7 3,1 2,4 1,9
Sava Eskimo S3 ** 2,8 2,7 2,7 2,5 3,3 3,6 2,2 3,2
Matador Nordica Basic MP 52 ** 2,8 2,8 3,0 2,7 3,2 3,5 1,9 2,9
Barum Polaris 2 ** 2,9 2,7 3,0 2,9 3,5 3,4 2,2 2,3
BFGoodrich g-Force Winter * 2,7 2,4 3,1 3,0 3,2 3,3 1,7 1,1
Maloya Cresta 220 * 2,8 2,7 3,3 2,4 3,2 3,5 2,1 2,6
Gislaved Euro Frost 3 Silica - 2,9 2,6 3,8 2,6 3,2 3,3 1,9 1,7
Maxxis Presa Snow Wintermaxx - 3,0 2,6 3,9 3,0 3,2 3,0 2,1 1,7
Tigar Winter 1 - 3,2 4,8 3,9 2,7 3,4 3,5 1,7 0,5
Ceat Arctic III - 3,3 5,3 3,3 2,2 3,2 3,7 2,2 3,3
Linglong Winter-Hero Radial 652 - 3,5 3,3 5,5 2,7 3,2 4,2 1,9 1,0

Hodnocení pneumatik 175/65 R14
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
sníh 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
led 0,5-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
spotřeba 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5
opotřebení 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 195/65 R15 T (do 190 km/h)

195/65 R15 hodnocení ADAC celková známka sucho mokro sníh led hluk spotřeba paliva opotřebení
Goodyear UltraGrip 7+ *** 2,3 2,5 2,1 2,3 3,1 3,0 2,2 1,1
Continental WinterContact TS 830 *** 2,4 2,6 2,1 1,7 2,9 2,7 2,7 3,0
Pirelli W 190 Snowcontrol *** 2,4 2,7 2,5 1,9 3,1 2,8 2,0 2,0
Dunlop SP Winter Sport 3D *** 2,4 2,7 2,2 2,3 3,1 3,0 2,6 1,5
Michelin Alpin A3 ** 2,4 2,4 2,8 2,4 3,3 2,8 1,9 0,5
Goodyear Vector 4Seasons ** 2,5 2,6 2,7 2,6 3,0 3,1 2,6 0,5
Kumho I´ZEN KW 23 ** 2,5 2,3 2,6 2,0 3,2 3,6 2,4 2,3
Vredestein Snowtrac 3 ** 2,5 3,4 2,8 1,6 3,0 2,9 2,3 1,5
Uniroyal MS plus 66 ** 2,6 2,7 2,4 2,2 3,5 2,8 2,9 2,1
Nokian WR G2 ** 2,6 2,5 2,7 2,4 3,0 2,9 2,5 2,1
Bridgestone Blizzak LM 25 ** 2,6 2,5 2,5 2,6 3,4 3,0 2,7 2,3
Yokohama W.drive ** 2,7 2,4 3,0 2,7 3,1 2,9 2,2 1,9
Hankook W 440 Icebear ** 2,7 2,6 2,3 2,7 3,1 2,9 2,8 3,2
Semperit Speed-Grip ** 2,8 3,4 2,7 2,1 3,3 2,6 2,4 3,1
Firestone Winterhawk 2 ** 2,8 2,5 2,5 2,8 3,4 2,8 2,6 3,4
Vredestein Quatrac 3 * 3,0 2,2 2,6 3,0 3,4 3,5 4,9 3,0
Nankang Snow Viva SV-1 - 3,6 3,7 5,5 2,5 3,2 3,3 2,1 1,6
Marshal I´ZEN KW 15 - 3,8 4,9 5,4 2,4 3,1 3,5 2,3 2,2
Wanli Winter Challenger S1086 - 3,9 5,3 5,5 3,3 3,1 4,1 2,1 1,1

Hodnocení pneumatik 195/65 R15
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,5-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
sníh 0,5-2,5 2,6-3,0 3,1-3,5 3,6-5,5
led 0,5-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
spotřeba 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5
opotřebení 0,5-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.