Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test zimních pneumatik: vítězí dražší pláště

aktualizováno 
Ve srovnávacím testu zimních pneumatik zvítězily pláště, které zaručují autu bezpečí při všech možných stavech zimní silnice – na ledu, na sněhu, na mokru a také na promrzlém suchém asfaltu. Ve většině případů platí, že dražší pneumatiky dopadají v testech lépe než levnější obutí.

Testy zimních plášťů řidičům radí při výběru pneumatik | foto: ADAC

Autokluby a spotřebitelské organizace jako každý rok před příchodem zimy spojily síly a vyzkoušely pneumatiky, které budou letos v prodeji. Ve srovnání se objevilo 34 různých plášťů ve dvou velikostech.

Mezi 13palcovými plášti zvítězila dvojice Dunlop SP Winter Response a Continental Winter Contact TS 800. Ze srovnání 16palcových zimních pneumatik vyšli jako vítězové Michelin Primacy Alpin PA3 a Dunlop SP Winter Sport 3D.

Menší ze dvou zkoušených obutí s rozměrem 155/70R 13 využívají dnes už spíše majitelé ojetin než nových vozů. Výsledky této části testu se hodí majitelům felicií a favoritů.

Ale také těm, kteří vlastní Opely Corsa, Fordy Fiesta, Fiaty Punto nebo Renaulty Clio.

"I když se dnes jedná většinou o starší auta, ani u těchto by se při výběru pneumatik nemělo zapomínat na bezpečnost,“ řekl pro internetové stránky rakouského autoklubu ÖAMTC Friedrich Eppel, expert na obutí aut.

Druhá sada testovacích pneumatik měla rozměr 205/55 R16. Tyto pláště používají na svých vozech majitelé větších aut, jako jsou Škody Octavia a Superb, ale taky řady dalších konkurenčních aut podobných rozměrů.

Čtyři nejlepší pláště v testech získaly za své vlastnosti tři hvězdičky. Za velmi dobré testovací komisaři považují také pneumatiky, které v testech dostaly dvě hvězdičky.

Pláště s jednou hvězdou zkušební komisaři řidičům také doporučují, ale zároveň dodávají, že k nim mají výhrady.

Mezi takové "jednohvězdičkové“ pneumatiky se zařadil také tuzemský výrobek Barum Polaris 2. V hodnocení u něj stojí, že je slabý na zimní mokré silnici a na ledu dopadnul z testovaných úplně nejhůře. Jeho větší valivý odpor je přitom příčinou také vyšší spotřeby paliva.

Německý autoklub ADAC, který patřil k organizátorům testu, si všímá právě vlastností plášťů, které mají vliv na spotřebu, a tím také na množství emisí.

Požadavek některých politiků, kteří chtějí pneumatiky rozdělit na šetrnější k životnímu prostředí a méně přívětivé, považuje za nesprávný. Mohlo by se totiž stát, že by byla kvůli nižší spotřebě chválena pneumatika, která má horší vlastnosti třeba na sněhu. Auto s takovými plášti by tak přes menší apetit bylo nebezpečnější.

Valivému odporu, který souvisí se spotřebou paliva, dávají organizátoři srovnávacího testu v celkovém hodnocení 10procentní podíl.

Pokud někdo váhá, zda se mu zimní pneumatiky vyplatí, a zvažuje, zda nejezdit v chladných měsících na letním obutí, toho varuje Friedrich Eppel z autoklubu ÖAMTC: "Při nízkých teplotách jsou zimní pneumatiky bezpodmínečně nutné. I kdyby se letos opakovala zima s menším množstvím sněhu.“

Spoléhat nelze ani na systémy ABS a ESP, které pomáhají autu před smykem na kluzkém povrchu. Se špatným obutím se oba elektroničtí pomocníci dostanou mnohem dříve na hranici svých možností.

Jako každý rok platí, že zimní pláště patří na auto, jakmile teploty pravidelně klesají pod 7 stupňů Celsia. Což se většinou děje od druhé půlky října do Velikonoc.

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 155/70 R13

155/70 R13 hodnocení ADAC celková známka sucho  mokro  sníh  led  hluk  spotřeba paliva opotřebení
Dunlop SP Winter REsponse *** 2,5 2,4 2,3 2,5 3,3 3,0 2,1 2,3
Continental Winter-Contact TS 800 *** 2,5 2,5 2,4 2,1 2,9 3,0 2,2 3,0
Sava Eskimo S 3 ** 2,4 2,6 2,6 2,1 3,2 3,0 2,1 1,6
Fulda Kristall Montero ** 2,5 2,4 2,5 2,7 3,1 3,1 2,0 1,4
Pirelli W 160 Snowcontrol ** 2,5 2,7 2,7 2,2 2,7 2,9 2,2 2,2
Goodyear Vector 5+ ** 2,5 2,2 2,6 3,0 3,0 2,9 2,1 1,8
Bridgestone Blizzak LM 20 ** 2,6 2,5 2,9 2,5 3,1 3,0 2,4 1,2
Esa-Tecar Supergrip 6 ** 2,6 2,5 2,8 2,7 2,8 2,8 2,0 2,1
Vredestein Snowtrac ** 2,6 2,4 2,7 2,7 2,7 2,9 2,1 2,6
Semperit Winter Grip * 2,7 2,6 3,1 2,2 3,2 2,9 2,1 3,1
Barum Polaris 2 * 3,0 2,5 3,7 2,4 3,6 3,1 2,3 2,5
Viking Snowtech * 3,0 2,6 3,6 2,4 3,4 2,8 2,2 3,2
Hankook W440 Icebear * 3,0 2,5 3,5 3,1 3,4 2,6 2,2 3,0
Maxxis MA-PW * 3,1 2,9 3,8 2,7 3,4 3,1 2,1 2,4
Kleber Krisalp 3 - 2,9 2,7 4,0 2,3 3,0 2,8 2,3 1,4
Pneumant PN 150 Wintec - 3,2 2,6 5,3 2,0 2,8 2,9 2,1 1,7
Rigdon M+S 178 - 3,2 4,7 3,6 2,0 3,0 3,5 2,2 3,3
Toyo Vario V2 - 3,4 2,5 5,1 2,5 3,1 2,8 2,0 3,0

Hodnocení pneumatik 155/70 R13
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,6-2,5 2,6-3,0 3,1-3,8 3,9-5,5
sníh 0,6-2,5 2,6-3,0 3,1-4,0 4,1-5,5
led 0,6-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
hluk 0,6-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 205/55 R16

205/55 R16 hodnocení ADAC celková známka sucho  mokro  sníh  led  hluk spotřeba paliva opotřebení
Michelin Primacy Alpin PA 3 *** 2,4 2,3 2,8 2,1 3,2 2,5 2,4 0,6
Dunlop SP Winter Sport 3D *** 2,4 2,5 2,7 2,1 3,2 2,5 2,1 1,7
Continental Winter-Contact TS 810 ** 2,5 2,8 2,3 2,0 3,2 2,5 2,6 3,2
Goodyear Ultra Grip Performance ** 2,6 2,6 3,0 2,9 3,3 2,6 2,0 1,1
Vredestein Snowtrac 2 ** 2,7 2,6 2,6 2,2 3,4 2,9 2,3 3,3
Uniroyal MS Plus 66 ** 2,7 2,5 2,6 2,1 3,2 2,5 3,2 3,2
Yokohama W.drive ** 2,7 2,5 3,2 2,4 3,2 2,5 2,1 2,1
Bridgestone Blizzak LM 25 ** 2,7 2,5 3,4 1,9 3,4 3,0 2,3 2,3
Maloya Cresta 220 ** 2,7 2,5 2,8 2,2 3,5 2,9 2,6 3,2
Semperit Speed Grip ** 2,8 2,7 3,2 2,4 3,4 2,8 2,1 2,7
Hankook W 440 Icebear ** 2,9 2,6 3,4 2,5 3,2 3,0 2,1 2,7
Pirelli Winter 210 Sottozero ** 2,9 3,3 3,5 2,5 3,4 2,5 2,0 2,3
Toyo Snowprox S952 ** 3,0 3,3 3,3 2,4 3,3 2,9 3,0 2,3
Fulda Kristall Supremo * 2,8 2,4 3,3 3,1 3,3 2,8 2,9 0,8
Firestone Winterhawk * 3,0 2,7 3,6 2,4 3,2 2,8 2,9 2,9
Avon Ice Touring ST * 3,0 2,4 3,7 2,8 3,7 2,9 2,4 2,5

Hodnocení pneumatik 205/55 R16
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sníh 0,6-2,5 2,6-3,0 3,6-4,0 4,1-5,5
led 0,6-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
hluk 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Počty nehod v ČR rostou, po zastaralých silnicích jezdí stále víc aut

Ilustrační snímek

Počty dopravních nehod v České republice rostou. Podle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu by ale měly...

Vyrábět ferrari je zlatý důl, na tesle proděláte

Ferrari SP35

Rozdíly v zisku z prodeje těch nejluxusnějších vozů jsou obrovské. Zatímco Ferrari vydělává, Tesla a Bentley v roce...

Volkswagen stahuje 700 000 Tiguanů a Touranů, mohou totiž začít hořet

Volkswagen Tiguan

Německá automobilka Volkswagen celosvětově stahuje k opravě na 700 000 vozů současné generace modelů Tiguan a Touran...

Najdete na iDNES.cz