Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sněhule pro yetiho nekupujte od Číňanů

aktualizováno 
Přezouvat na zimu do plášťů s varhánky, které odvádějí sníh a "lepí" se i k promrzlému asfaltu, musí i stále populárnější vozy SUV. Mají rozměr 215/65 R16 a obouvají je na své auto majitelé vozů Škoda Yeti, Nissan Qashqai nebo Volkswagen Tiguan. Otestoval je německý autoklub.

Škoda Yeti GreenLine | foto: Škoda Auto

ADAC testoval šest sad pneumatik pro menší vozy SUV. Kritizuje pláště pocházející z Číny. Právě pro vozy SUV, které často jezdí na horách, jsou kvalitní zimní pneumatiky velmi důležité. Není přitom dobré spoléhat na gumy univerzální, jak se někteří prodejci snaží zákazníky přesvědčit.

"Především při jízdě do zasněženého kopce se stává, že mezi majiteli SUV oblíbené univerzální obutí do všech terénů selhává," říká Steffen Kerbl z rakouského autoklubu ÖAMTC, který se na velkém testu zimních pneumatik podílel.

Test plášťů na SUV

Kompletní výsledky najdete ZDE

Nejlépe v celkovém hodnocení obstálo trio Bridgestone Blizzak LM-80, Dunlop SP Winter Sport 4D a Continental ContiCrossContact Winter. Nedostatečnou dostala sada obutí od čínské firmy Sailun. Jízda po mokré silnici je v jejím případě ve srovnání s ostatními testovanými pneumatikami nebezpečná.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.