Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Testeři oblékají falešná prsa, Ford totiž myslí na těhotné

aktualizováno 
Je běžné auto pohodlné pro těhotné řidičky? Poradí si v něm s některými běžnými úkony? Takové otázky si položili inženýři Fordu a oblékli si speciální oblek, který z nich těhotné udělal. Výsledkem testů je nový Ford Focus, který by měl těhotným řidičkám vyhovovat.

Oblek simulující těhotenství | foto: Ford

Aby se konstruktéři aut u Forda dokázali vžít do pozice těhotných řidiček, museli si obléct speciální těhotenský oblek. Už na první pohled simuluje anatomii těhotné ženy. Ale je mnohem sofistikovanější, než by se mohlo zdát. Uvnitř jsou dvě dvoukilová závaží, která "hrají" plod, močový měchýř napodobuje sáček se dvěma litry tekutiny a podložky simulují dětskou hlavičku či znepříjemňující dýchání.

Testy mělo na starosti Technické centrum Fordu v německém městě Markenish a snažilo se vylepšit nový Ford Focus tak, aby s jeho ovládáním neměly těhotné ženy problémy. Hlavním zaměřením testů bylo odladění bezpečnostních pásů, aby co nejlépe plnily svou funkci a jejich použití bylo co nejpohodlnější.

Oblek simulující těhotenství

Podle testů tak Ford uveřejnil návod, jak mají těhotné ženy bezpečnostní pás používat. Opěradlo sedadla má být ve svislé poloze, případně jí co nejblíž. Spodní část pásu jde nízko přes boky a má být pohodlně upnuta. Horní část pásu prochází přes střed ramene a střed hrudníku. Ford navíc od roku 2010 přidal do manuálu aut prodávaných v Evropě návod včetně obrázků, jak se mají těhotné ženy v autě poutat.

Testy se speciálním oblekem ale přispěly i k dalším dvaceti vylepšením. Testoval se například vstup do vozidla, z kterého vyplynula vyšší horní poloha sedadla řidiče. Testoval se i přístup do schránky v palubní desce, ladilo se nastavení posuvu volantu i ergonomie sedačky řidiče.

Ford Focus

Jak jezdí výpočetní středisko na kolech čtěte ZDE

Speciální oblek Ford nepoužil poprvé. V USA testují vozy s tímto oblekem u Fordu už od roku 2003. Ještě o čtyři roky dřív vyvinul Ford takzvaný seniorský oblek simulující fyziognomii starších lidí. Omezoval pohyblivost kolen, loktů, zad a dalších částí těla. Důvod vývoje takového obleku byl zcela prostý, jen v USA se počet obyvatel ve věku od 55 do 74 let zdvojnásobí na 74 milionů obyvatel, kteří si budou chtít pořídit vhodný automobil.

Podobné obleky simulující určité skupiny obyvatel používají při testech i další automobilky. Ford se ale jako jeden z mála s podobnými testy pochlubil.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.