Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test v mistrovském terénu: terénní husqvarny mají průhlednou nádrž

aktualizováno 
Značka KTM má s offroadovými stroji bohaté zkušenosti a ty přenesla i k Husqvarně, kterou před rokem koupila. Rozhodně ale nejde jen o přebarvené KTMky, husqvarny mají svůj vlastní vývoj a od KTM mají jen motory. Na závodní motokrosové trati jsme otestovali nabídku Husquarny na rok 2015.

Může se hodit

Také byste rádi vlastnili motocykl? Na Automodul.cz si můžete vybrat ze široké nabídky od terénních motorek až po skůtry.

KTM vzalo otěže značky pevně do rukou a představilo ucelenou modelovou řadu offroadů. Tu jsme se vydali vyzkoušet do slovenského Sverepce, na trať, která pamatuje závody, jako je šestidenní nebo mistrovství světa v motokrosu

V nabídce Husqvarny jsou endurové stroje o objemech 125, 250 a 300 dvoutaktní a 250, 350, 450 a 500 čtyřtaktní.

Osobitá značka

Motorky mají moderní propracovaný vzhled díky barevnému sedlu a polepy zalakovanými do plastů. Endurové motorky pak mají průhlednou nádrž, díky které vždy poznáte, kolik paliva vám ještě zbývá. Palubní deska vám ukáže přehledně zbytek potřebných dat včetně najetých motohodin.

Elegantní a kompaktní tvary prozrazují Husqvarny na první pohled.

Terénní motorku ale dělá hlavně podvozek. Rám je svařený z ocelových trubek a o odpružení se starají čtyřkomorové vidlice WP vpředu a centrální zadní tlumič WP vzadu. Všechny motorky pak mají na zadní kyvné vidlici přepákování.

Legendární trať

Je čas vyrazit na trať. Husqvarna připravila ve Sverepci náročný endurový okruh plný výjezdů, sjezdů, kořenů a potoků, kde mohou motorky ukázat, co umí a jaký je mezi nimi rozdíl. Ač se totiž rozdíly zdají minimální, na trati se vám může s každým objemem jet úplně jinak.

Pro začátečníky je rozhodně nejvhodnější čtyřtaktní 250, která vyniká svou nezáludností a snadnou ovladatelností. I tak má ale nejmenší čtyřtakt dost výkonu, aby vás vyvezl i do největších kopců.

Na trati bylo připraveno několik zajímavých překážek.

Na trati bylo připraveno několik zajímavých překážek.

Pro zkušenější jezdce je 350, která v sobě spojuje ovladatelnost menší sestry s výkonem většího motoru. Díky většímu objemu nemusíte motor tak vytáčet, což se hodí zejména na kluzkém povrchu. Motorka se ale stále velmi dobře ovládá a jízda na ní je velmi hravá.

Pak už jsou tu dva největší objemy, čtyřistapadesátka i pětistovka jsou si velmi podobné, ale půllitr vyniká větším točivým momentem, díky kterému můžete jezdit skoro na volnoběh a motorka to bez problémů zvládne. Do zatáček ale musíte oba stroje trochu přemlouvat a mezi stromy se vám rozhodně nebude proplétat tak snadno jak na menších sourozencích. Na druhou stranu pětistovka se výborně hodí třeba pro celodenní výlety do hor, kde motorku jen tak neutaháte.

Lehkost v přírodě

Pravým opakem jsou dvoutakty. Jsou lehké, snadno ovladatelné, ale vyžadují aktivnější přístup a přesné řazení. Nejmenší z nich mě čekal po dešti a na trati se choval až překvapivě dobře.

Dvoutakty jsou lehké a snadno se s nimi jezdí třeba po zadním.

Dvoutakty jsou lehké a snadno se s nimi jezdí třeba po zadním.

Se stopětadvacítkou si můžete pohrávat, jak se vám zachce, do kopců vyletí doslova sama a do zatáček jí stačí jemně pobídnout. Musíte mít ale pořád motor v otáčkách, jakmile se malý dvoutakt podtočí, máte smůlu, a dokud ho nedostanete do otáček, dál nepojedete.

Fotogalerie

Pravým opakem jsou pak dva větší objemy. Ty mají hladký průběh a dokážou jet i v nižších otáčkách, i když ne jako čtyřtakt. Neztrácejí ale nic z lehkosti a jejich ovladatelnost je až neuvěřitelně dobrá.

Kvalita, kterou zapatíte

Husqvarna pro sezonu 2015 připravila velmi dobrou modelovou řadu, která konkurenci jistě přidělá nejednu vrásku, i když hlavním konkurentem je sesterská KTM.

Husqvarny jsou sestavené z nejlepších komponent, mají dobré servisní zázemí, stejně jako dodávky náhradních dílů, prémiové komponenty se ale zákonitě odráží na ceně, která převyšuje konkurenci.

Historie značky Husqvarna

Husqvrana je původně švédská značka pojmenovaná podle stejnojmenného města, ve kterém sídlila. Její historie spadá až do sedmnáctého století, kdy továrna vyráběla zbraně. První motorka přišla v roce 1903. Tím se Husqvarna zapsala do historie jako druhá nejstarší motocyklová značka (po Royal Enfieldu).

Dalším milníkem je rok 1953, to Husqvarna ukázala první motokrosovou motorku. Tou dobou se také značka spojila s legendárním Steevem McQueenem. V Roce 1987 přišla změna vlastníka, kterou Švédi nesli velmi nelibě, protože značka padla do italských rukou. V nich zůstala až do roku 2007, kdy Husqvarnu koupilo BMW, které začalo se silničním programem, ale nakonec Husqvarnu prodalo v roce 2013 rakouské KTM. Ta tím zrušila svou druhou švédskou značku Husaberg a začala novou éru žlutomodrých strojů.

Steeve McQueen na Husqvarně na obálce Sports Ilustated.

Steeve McQueen na Husqvarně na obálce Sports Ilustated.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Ski-Doo MXZ SPORT 2015
Ski-Doo MXZ SPORT 2015

r.v. 2015, naj. 0 km
297 111 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.