Motor testované vectry zvládal jízdu po Alpách bez zaváhání - ať už překonával desítky kilometrů dlouhá stoupání, nebo sjížděl dlouhé serpentýny. V dlouhých klesáních se sice brzdy hlásily silným zápachem od obložení, vůz však bezpečně zpomalovaly. Dobrý dojem na zimní trase zanechalo také obutí - nová sada zimních pneumatik Good Year Ultra Grip 6.
Tento model letos patřil v mezinárodních srovnávacích testech k absolutní špičce a nezklamal ani na kolech testovaného oplu. Spotřeba benzinového motoru 1.6 se pohybovala od 6,5 litru na dálnicích s rychlostí omezenou na 130 kilometrů v hodině až po 7,4 litru na německých dálnicích bez rychlostního omezení, kde vectra projížděla rychlostí 150 až 160 kilometrů v hodině.
MF DNES podrobuje vůz Opel Vectra testu na čtyřicet tisíc kilometrů a zkouška se nyní přehoupla do druhé čtvrtiny. Dlouhodobá spotřeba vozu je 7,2 litru na 100 kilometrů. Test má odpovědět na otázku, co lze očekávat od staršího vozu ve zhruba stotisícové ceně. Právě o taková auta je mezi ojetinami v Česku největší zájem.
Opel Vectra stál redakci MF DNES 105 tisíc korun, dalších 13 tisíc spolkla první prohlídka ve značkovém servisu, kde v autě preventivně vyměnili rozvodový řemen a olej spolu s opotřebovaným brzdovým obložením. Od té doby opel nepotřeboval na opravách ani korunu.
Ceny dílů na Opla Vectru (Kč)
Země | Přední nárazník | Chladič | Čelní sklo |
Německo |
20 370 |
5818 |
11 492 |
Švýcarsko |
12 844 |
10 996 |
15 939 |
Rakousko |
20 258 |
5787 |
11 417 |
Francie |
8719 |
5793 |
11 441 |
Itálie |
8145 |
10 020 |
10 007 |
Česko |
7530 |
7800 |
9080 |
Testovaný Opel Vectra roku výroby 1991 najel mezi Českou republikou a alpskými zeměmi bez jakýchkoliv problémů téměř tři tisíce kilometrů |