Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Testovaný vůz má přednosti i nedostatky

aktualizováno 
-
Po čtyřiceti tisících kilometrech kombinovaného provozu na benzin a zemní plyn se u Škody Octavie 1,8 potvrdily očekávané a ukázaly některé nové přednosti i nevýhody plynového zařízení.

+

- Úspora zhruba koruny na každém kilometru
- Možnost levného cestování i v západní Evropě
- Tišší motor
- Ekologický provoz
- Vliv na skleníkový efekt je o 20 procent menší než u benzinu
- Minimální údržba - jen preventivní kontrola
- Spolehlivost v provozu
- Perspektiva dalšího zlevnění provozu, neboť zatímco benzin je poslední dobou stále dražší, cena zemního plynu pro velkoodběratele, tedy i pro čerpací stanice, poklesla
- Zůstává možnost cestování na benzin

-

- Nutnost investice do pořízení plynové techniky
- Je nezbytné úřední schválení plynové techniky ve voze, i když formality nejsou u techniky schválené k hromadnému využití složité
- Jen sedm čerpacích stanic zemního plynu v zemi
- Zmenšení zavazadelníku o objemnou plynovou nádrž, což u octavie vadí méně než u felicie
- Vůz upravený na plyn je schválen jako čtyřmístný, neboť z užitečné hmotnosti je nutné odečíst téměř sto kilogramů za plynovou techniku s těžkou nádrží
- Ztráta patnácti procent z výkonu vozu
- Nutnost zvýšené opatrnosti při manipulaci s vozem
- Malý dojezd - jen 190 až 220 kilometrů - na nádrž plynu

Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.