Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Textové editory zadarmo stačí domácnosti i malé firmě

aktualizováno 
V textových editorech, tedy počítačových programech na vytváření dokumentů, málokdo využije všechny funkce.
V textových editorech, tedy počítačových programech na vytváření dokumentů, málokdo využije všechny funkce. S tím se musí smířit domácí uživatelé, kteří občas napíšou pár řádek, i profesionální týmy velkých firem, které plánují, projektují a píší komplikované zprávy. Základ by však měl být stejný: přehledné uživatelské prostředí, jasné uspořádání všech funkcí, jednoduchá nápověda a kompatibilita s ostatními editory. Internetový server Technet vyzkoušel sedm nejdůležitějších textových editorů na tuzemském trhu, aby zjistil, k jaké práci se nejvíce hodí. Jeden z nich je k mání zdarma, u jednoho se platí rozšíření funkcí, zbytek se běžně prodává. Pokud někdo uvažuje o přechodu ze starého na jakýkoliv novější editor, měl by si předem položit čtyři otázky: Umí pracovat s mými starými daty? Umožní mi vyměňovat si data například s lidmi, s nimiž si posílám e-maily? Obsahuje export ve formátu HTML pro různé způsoby prezentace? Nevyplatí se zároveň s editorem koupit celý, jen o málo dražší kancelářský balík? Pro domácí uživatele a malé podnikatele, kteří nemají peněz na rozhazování, lze doporučit Microsoft Works 2000 CZ za necelých 1300 korun nebo Software602 PC Suite 2001, který je zadarmo. Zkušenějším uživatelům, kterým nevadí anglické ovládání, může dobře posloužit také StarOffice 5.2, též zdarma. Nejvíce funkcí a možností v dobrém uživatelském prostředí nabízí Microsoft Word 2002 za necelých 15 000 korun. Celý kancelářský balík Office 2002 stojí jen o tři tisíce korun více. Všechny jeho aplikace nabízejí i možnosti týmové spolupráce, a jsou tak určeny především pro využití v integrovaném počítačovém prostředí větších podniků. Pro malé firmy, které komunikují s okolním světem, je vhodná kombinace editoru PC Suite 2001 pro každého zaměstnance zdarma a jedné placené licence na Microsoft Office, který je světově uznávaným standardem.

Viz Hodnocené... strana E6


Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.