Zvenčí thalia působí jako konzervativní, menší, "tlustší" sedan, ale pobyt v interiéru tomu příliš neodpovídá. Provedení vnitřku auta je určeno použitými plasty. Velmi jednoduše a pěkně jsou zkombinované světlé a tmavé plochy, které posádku nevedou dojem především k šedivé náladě.
Může se hoditInternetová nabídka nových i zánovních vozů Renault Thalia |
Řidič sevře příjemný volant se silným věncem. Těsně pod ním je i jednoduché ovládání základních funkcí rádia, rychle se na to zvyká. Přístrojová deska ani středová konzole se nijak nesnaží vymknout se třídě, do níž vůz patří. Přední sedadla jsou dostatečně pohodlná i na střední cestu, a zvláštní pochvalu zaslouží při delší jízdě správně umístěná hlavová opěrka.
Naopak zadní sedadla jsou už o něco skoupější na prostor a cestující se vzrůstem kolem 180 centimetrů pocítí blízkost stropu. Šestnáctiventilová čtrnáctistovka má deklarovaný výkon 98k a propůjčuje mu tím dostatečnou hbitost. Thalia spolehlivou příměstskou službu s občas nutným odpichem plnila dostatečně. Ani při živější jízdě mezi semafory stylem "brzda -plyn" a při dálničním režimu agregát nežádal o moc víc paliva.
Pár obtíží thalia i přes jinak pozitivní dojem na sebe prozradila. Tak například při brzdění motorem se s železnou pravidelností při otáčkách zhruba 2100 ozvalo někde ze zadní spodní části ostré plechové zadrnčení. Další piha na kráse se projevila v užší světlosti víka kufru. Nezbytnost hlubokého předklonu a šátrání nataženýma rukama v kufru tak napříště přiměla prakticky všechny k odložení zavazadla nebo třeba i středního nákupu na zadní sedadlo. Na tom se to přirozeně časem musí projevit.
Když už uživatel thalie vše naloží, nasedne a rozjede se, uklidní ho zase dobře sedící podvozek, tichý a kultivovaný chod. Snad jen na klesavé zatáčky je dobré dát pozor.
Hodnocení MF DNES
Motor a převodovka | |
Pružnost motoru | 8 |
Převodovka | 8 |
Spotřeba v testu | 8 |
Karoserie a interiér | |
Prostor na předních sedadlech | 8 |
Prostor na zadních sedadlech | 7 |
Využití kufru | 7 |
Výhled z vozu | 9 |
Podvozek | |
Jízdní vlastnosti | 9 |
Řízení a ovladatelnost | 8 |
Tlumení nerovností | 8 |
Brzdy | 8 |
Měření MF Dnes
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13,2 |
Zrychlení 0-400 m (s) | 18,8 |
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) | 12,9 |
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) | 27,3 |
Brzdná dráha z 80 km/h (m) | 30,1 |
Prognóza odhadce
Cena nového vozu: Renault Thalia II 1.4 16V Expression 334 900 Kč
Hlavními klady thalie jsou poměr mezi cenou a užitnou hodnotou (především u základního provedení), koncepce tříprostorové karosérie a dynamické pohonné jednotky.Thalia slaví na trhu úspěch (cca 1500 prodaných vozů na trhu v Česku v roce 2001). Na trhu ojetých vozidel můžeme předpokládat průměrnou amortizaci a rostoucí poptávku. Po pětiletém provozu klesne hodnota této malé francouzské limuzíny na cca 144 000 Kč.
(Tomáš Majer - autor je spolupracovníkem redakce)