Thalia - menší ve větším

Všeobecná snaha zasáhnout účelným autem za přijatelnou cenu městskou rodinu s malým dítětem se Renaultu podle počtu prodejů daří modelem Thalia. Týden jezdil tento vůz poháněný motorem 1.4 16V s redaktory MF DNES a několika spolupracovníky a všichni se shodli na dojmu, že ve větším voze, nahlíženo zvenčí, je po nasednutí nečekaně stísněnější interiér.

Zvenčí thalia působí jako konzervativní, menší, "tlustší" sedan, ale pobyt v interiéru tomu příliš neodpovídá. Provedení vnitřku auta je určeno použitými plasty. Velmi jednoduše a pěkně jsou zkombinované světlé a tmavé plochy, které posádku nevedou dojem především k šedivé náladě.

Může se hodit

Internetová nabídka nových i zánovních vozů Renault Thalia
Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Řidič sevře příjemný volant se silným věncem. Těsně pod ním je i jednoduché ovládání základních funkcí rádia, rychle se na to zvyká. Přístrojová deska ani středová konzole se nijak nesnaží vymknout se třídě, do níž vůz patří. Přední sedadla jsou dostatečně pohodlná i na střední cestu, a zvláštní pochvalu zaslouží při delší jízdě správně umístěná hlavová opěrka.

Naopak zadní sedadla jsou už o něco skoupější na prostor a cestující se vzrůstem kolem 180 centimetrů pocítí blízkost stropu. Šestnáctiventilová čtrnáctistovka má deklarovaný výkon 98k a propůjčuje mu tím dostatečnou hbitost. Thalia spolehlivou příměstskou službu s občas nutným odpichem plnila dostatečně. Ani při živější jízdě mezi semafory stylem "brzda -plyn" a při dálničním režimu agregát nežádal o moc víc paliva.

Pár obtíží thalia i přes jinak pozitivní dojem na sebe prozradila. Tak například při brzdění motorem se s železnou pravidelností při otáčkách zhruba 2100 ozvalo někde ze zadní spodní části ostré plechové zadrnčení. Další piha na kráse se projevila v užší světlosti víka kufru. Nezbytnost hlubokého předklonu a šátrání nataženýma rukama v kufru tak napříště přiměla prakticky všechny k odložení zavazadla nebo třeba i středního nákupu na zadní sedadlo. Na tom se to přirozeně časem musí projevit.

Když už uživatel thalie vše naloží, nasedne a rozjede se, uklidní ho zase dobře sedící podvozek, tichý a kultivovaný chod. Snad jen na klesavé zatáčky je dobré dát pozor.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 8
Převodovka 8
Spotřeba v testu 8
Karoserie a interiér
Prostor na předních sedadlech 8
Prostor na zadních sedadlech 7
Využití kufru 7
Výhled z vozu 9
Podvozek
Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
*maximální počet bodů: 10

Měření MF Dnes

Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,2
Zrychlení 0-400 m (s) 18,8
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 12,9
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 27,3
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,1


Prognóza odhadce

Cena nového vozu: Renault Thalia II 1.4 16V Expression 334 900 Kč

Hlavními klady thalie jsou poměr mezi cenou a užitnou hodnotou (především u základního provedení), koncepce tříprostorové karosérie a dynamické pohonné jednotky.Thalia slaví na trhu úspěch (cca 1500 prodaných vozů na trhu v Česku v roce 2001). Na trhu ojetých vozidel můžeme předpokládat průměrnou amortizaci a rostoucí poptávku. Po pětiletém provozu klesne hodnota této malé francouzské limuzíny na cca 144 000 Kč.
(Tomáš Majer - autor je spolupracovníkem redakce)