Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Grand Tour je starý dobrý Top Gear, jen víc rozhazovačný

  19:00aktualizováno  19:00
Dlouho očekávaný pořad The Grand Tour s trojicí někdejších moderátorů Top Gearu v čele s Jeremym Clarksonem odvysílal svůj první díl. A přináší přesně to, co se dalo očekávat. Tedy zábavu v automobilovém podání. Oproti Top Gearu se Grand Tour vlastně nezměnila ani trochu, jen je více rozhazovačná.

První díl Grand Tour je dostupný v rámci služby Amazon Prime a zhlédli ho diváci po celém světě. Kdo čekal, že přinese nová show trojice Clarkson, Hammond a May oproti Top Gearu, který před časem opustili, něco nového, bude zklamán. The Grand Tour staví přesně na těch základech, na kterých stál Top Gear před odchodem svých dlouholetých moderátorů.

Zatímco nová série Top Gearu s novým obsazením sklidila kritiku, u Grand Tour převládají nadšené reakce. Ano, je to přesně ta automobilová zábava známé trojice, na jakou jsme byli zvyklí. Internetový formát jen znamená, že show může být delší (první díl má hodinu a deset minut) a také že moderátoři snad mohou ve svých vtipech zajít o trochu dále než na půdě BBC.

Jenže upřímně, tohle je také trochu problém Grand Tour. Aby se od Top Gearu odlišila, sama se na něj zbytečně odkazuje a pak přidává několik možná až příliš nejapných vtipů. Ano, ty tak nějak ke Clarksonovi a spol. patří, jenže zároveň působí, alespoň v prvním dílu, trochu nuceně. Lepší to je v průběhu samotného dějství, kde vzájemné narážky moderátorů na ostatní kolegy plynou mnohem lépe než několik účelově přichystaných vtipů. Takovým je třeba jméno trati – Eboladrome – prý proto, že připomíná tvar viru ebola.

Grand Tour je tedy Top Gear, jaký ho chtěli Clarkson, Hammond a May mít, ale ona zábava si musí trochu sednout. Uvidíme, jak to bude vypadat v dalších dílech, zda přinesou i nějaké nové prvky. Zatím se totiž vše odvíjí od původního formátu. Místo pevného studia je tu sice putovní stan a s povídáním s celebritami moderátoři v názorné scénce skoncovali, ale je tu vlastní závodní trať pro měření časů, závodní jezdec (který už ale není tajný) a také nějaké to povídání ve studiu (pardon, stanu).

První díl obsahuje téměř výhradně film se soubojem takzvané „svaté trojice“ supersportů, tedy Ferrari LaFerrari, Porsche 918 a McLaren P1. Grand Tour není první, kdo tato auta pohromadě otestoval, i přesto je to zábava a film, rozdělený na dvě části, rozhodně ani při své délce nenudí.

Uvidíme, zdá se, že by to mohl být trend v celé show, namísto kratších reportáží dostane prostor jedno hlavní téma. Možná by bylo fajn, kdyby bylo spojené pohromadě a nikoli rozděleno, tak jak tomu bývalo u Top Gearu, ale pravdou je, že doplňkové kratší filmy (v prvním díle krátký s BMW M2 představující novou trať) by pak možná nepřitáhly velkou pozornost diváků.

První díl pořadu Grand Tour obsahuje téměř výhradně film se soubojem takzvané...

Co na Grand Tour rozhodně vidět je, jsou peníze. Produkce je skutečně náročná, na druhou stranu už úvodní scénou první díl nastavuje laťku opravdu hodně vysoko. Byla to údajně nejdražší televizní úvodní scéna v historii (stála možná až 100 milionů korun) a je to na ní vidět. Diváky určitě přitáhne, jen je otázkou, jestli v nich nevzbudí příliš velká očekávání.

Fotogalerie

Ostatně, to by mohlo být celkově tím největším problémem The Grand Tour. Kdo čekal něco výrazně jiného a něco víc než Top Gear, bude zklamán. Kdo se ovšem chce bavit u pořádné automobilové show, zcela jistě si přijde na své.

Show budou moci sledovat diváci od prosince po celém světě, nyní funguje podle Guardianu v USA, Velké Británii, Německu, Rakousku a Japonsku. Službu Amazon Prime si lze předplatit třeba na britském Amazon.co.uk i s českou platební kartou a poštovní adresou. Bez problémů si pak lze Grand Tour pustit z archivu služby. Měsíčně vyjde Prime na šest liber.





Nejčtenější

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Bentley Continental GT
Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.