RECENZE: Grand Tour je starý dobrý Top Gear, jen víc rozhazovačný

  19:00aktualizováno  19:00
Dlouho očekávaný pořad The Grand Tour s trojicí někdejších moderátorů Top Gearu v čele s Jeremym Clarksonem odvysílal svůj první díl. A přináší přesně to, co se dalo očekávat. Tedy zábavu v automobilovém podání. Oproti Top Gearu se Grand Tour vlastně nezměnila ani trochu, jen je více rozhazovačná.

První díl Grand Tour je dostupný v rámci služby Amazon Prime a zhlédli ho diváci po celém světě. Kdo čekal, že přinese nová show trojice Clarkson, Hammond a May oproti Top Gearu, který před časem opustili, něco nového, bude zklamán. The Grand Tour staví přesně na těch základech, na kterých stál Top Gear před odchodem svých dlouholetých moderátorů.

Zatímco nová série Top Gearu s novým obsazením sklidila kritiku, u Grand Tour převládají nadšené reakce. Ano, je to přesně ta automobilová zábava známé trojice, na jakou jsme byli zvyklí. Internetový formát jen znamená, že show může být delší (první díl má hodinu a deset minut) a také že moderátoři snad mohou ve svých vtipech zajít o trochu dále než na půdě BBC.

Jenže upřímně, tohle je také trochu problém Grand Tour. Aby se od Top Gearu odlišila, sama se na něj zbytečně odkazuje a pak přidává několik možná až příliš nejapných vtipů. Ano, ty tak nějak ke Clarksonovi a spol. patří, jenže zároveň působí, alespoň v prvním dílu, trochu nuceně. Lepší to je v průběhu samotného dějství, kde vzájemné narážky moderátorů na ostatní kolegy plynou mnohem lépe než několik účelově přichystaných vtipů. Takovým je třeba jméno trati – Eboladrome – prý proto, že připomíná tvar viru ebola.

Grand Tour je tedy Top Gear, jaký ho chtěli Clarkson, Hammond a May mít, ale ona zábava si musí trochu sednout. Uvidíme, jak to bude vypadat v dalších dílech, zda přinesou i nějaké nové prvky. Zatím se totiž vše odvíjí od původního formátu. Místo pevného studia je tu sice putovní stan a s povídáním s celebritami moderátoři v názorné scénce skoncovali, ale je tu vlastní závodní trať pro měření časů, závodní jezdec (který už ale není tajný) a také nějaké to povídání ve studiu (pardon, stanu).

První díl obsahuje téměř výhradně film se soubojem takzvané „svaté trojice“ supersportů, tedy Ferrari LaFerrari, Porsche 918 a McLaren P1. Grand Tour není první, kdo tato auta pohromadě otestoval, i přesto je to zábava a film, rozdělený na dvě části, rozhodně ani při své délce nenudí.

Uvidíme, zdá se, že by to mohl být trend v celé show, namísto kratších reportáží dostane prostor jedno hlavní téma. Možná by bylo fajn, kdyby bylo spojené pohromadě a nikoli rozděleno, tak jak tomu bývalo u Top Gearu, ale pravdou je, že doplňkové kratší filmy (v prvním díle krátký s BMW M2 představující novou trať) by pak možná nepřitáhly velkou pozornost diváků.

První díl pořadu Grand Tour obsahuje téměř výhradně film se soubojem takzvané...

Co na Grand Tour rozhodně vidět je, jsou peníze. Produkce je skutečně náročná, na druhou stranu už úvodní scénou první díl nastavuje laťku opravdu hodně vysoko. Byla to údajně nejdražší televizní úvodní scéna v historii (stála možná až 100 milionů korun) a je to na ní vidět. Diváky určitě přitáhne, jen je otázkou, jestli v nich nevzbudí příliš velká očekávání.

Fotogalerie

Ostatně, to by mohlo být celkově tím největším problémem The Grand Tour. Kdo čekal něco výrazně jiného a něco víc než Top Gear, bude zklamán. Kdo se ovšem chce bavit u pořádné automobilové show, zcela jistě si přijde na své.

Show budou moci sledovat diváci od prosince po celém světě, nyní funguje podle Guardianu v USA, Velké Británii, Německu, Rakousku a Japonsku. Službu Amazon Prime si lze předplatit třeba na britském Amazon.co.uk i s českou platební kartou a poštovní adresou. Bez problémů si pak lze Grand Tour pustit z archivu služby. Měsíčně vyjde Prime na šest liber.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

BMW Řada 6 3,0 640d Gran...
BMW Řada 6 3,0 640d Gran...

r.v. 2012, naj. 91 000 km, diesel
999 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz