Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tchajwanský elektrovůz má krásný interiér a spoléhá na Italy

  14:01aktualizováno  14:01
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodajů iDNES.cz) - Tchajwanská skupina Thunder Power, což v překladu znamená „hromovou sílu“, chce v roce 2017 v Evropě nabízet elektrické vozy s dojezdem až 650 kilometrů. Evropská produkce bude pocházet ze zatím nespecifikovaného výrobního závodu. Projekt se představil na frankfurtském autosalonu.

V roce 2018 se má řada elektromobilů Thunder Power objevit na čínském trhu a následně v USA. V Číně se také nachází hlavní výrobní závod. Kompletní výzkum a vývoj všech vozů bude probíhat v evropské centrále u Milána.

Fotogalerie

Automobilka ve Frankfurtu představila elektrický sedan s výkonem 230 nebo 320 kW a dojezdem 650 kilometrů, nebo 300 kilometrů po půlhodině nabíjení. Maximální rychlost je 210 km/h, zrychlení na stovku prý zvládne pod šest sekund. Baterie uložené v podlaze mají mít kapacitu 125 kWh.

Vůz s velmi nekonvenčním designem karoserie a nádherným interiérem se má s hmotností vejít pod dvě tuny. Odhadovaná cena je v přepočtu asi 1,5 milionu korun.

Elektromobil Thunder Power

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Výkonnější verze má zrychlit z nuly na 100 km/h pod pět sekund a má mít maximální rychlost 250 km/h. Minimalisticky čistý design sedanu bez snad jediné hrany navrhlo renomované italské studio Zagato a na vývoji technologií se podílely společnosti Bosch, Dallara a CSI. Ve vývojovém týmu najdeme konstruktéry, kteří pracovali u Bugatti nebo Fordu.

Časem má dorazit také SUV, crossover a klasičtěji střižené menší auto.

Tchajwanský projekt se inspiruje úspěchy americké elektro-automobilky Tesla.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.