Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tip na výlet: hity automobilek jsou právě v Lipsku

  11:30aktualizováno  11:30
Nestihli jste nedávný prestižní autosalon v Ženevě a kvůli tomu jste na vlastní oči neviděli současné hity automobilek? Nemusíte zoufat. Je tu snazší a levnější varianta – v Lipsku právě probíhá autosalon AMI (Auto Mobil International), který v sobě spojuje hned několik veletrhů najednou.

Autosalon Lipsko 2010 - Ford Focus RS500 | foto: ami-leipzig.de

Prezentují se automobilky, výrobci navigací a zábavné a komunikační techniky pro automobily a výrobci náhradních dílů a pomůcek pro servisy. Jde o jednu z největších automobilistických akcí ve střední Evropě.

"Vzhledem k tomu, že Lipsko je pro české návštěvníky velmi blízko, vždyť leží jen něco přes sto kilometrů od hranic, je pro ně zdejší autosalon velmi atraktivní. Každoročně sem z Česka míří kolem patnácti tisíc lidí, kteří tu v podstatě mohou vidět to samé co v Ženevě," upozornil Pavel Pelikán českého zastoupení společnosti Lipské veletrhy, která vyhledávaný autosalon pořádá.

V Lipsku je ohlášeno hned několik světových premiér nových vozů. Vůbec poprvé bude tu tak bude k vidění sportovní Audi TT a atraktivní Ford Focus RS 500 či luxusní kombi BMW 5 Touring a vylepšený rodinný VW Touran. Evropskou premiéru tu bude mít ještě občerstvený Mercedes Benz R.

fotogalerie z autosalonu

Obrázky z Lipska najdete ve fotogaleriích na Rajče.net

FOTOGALERIE 1

FOTOGALERIE 2

FOTOGALERIE 3

"Pro fanoušky motorismu je už jen tato pětice aut velkým lákadlem. Samozřejmostí autosalonu už také jsou automobily s ekologickým hybridním pohonem. Jejich různé verze bude představovat většina automobilek. Už nejde o exotiku jako před několika lety ale o žádaná auta," uvedl Pelikán.

Součástí autosalonu jsou různé doplňkové programy. Mezi nejatraktivnější bude patřit přehlídka automobilových rarit zapůjčených z nejrůznějších evropských muzeí a sbírek. Vystaveny budou v centrálním veletržním objektu zvaném Glass Halle. A fajnšmekři si užijí třeba stařičkého předchůdce aut Muli 6 Victoria, vůz American LaFrance nebo nablýskaného fešáka pro letní výlety Wanderer W25 K Roadster.

K dalším atrakcím patří třeba možnost vyzkoušet si "městskou" překážkovou dráhu v kvalitním SUV, minikurz jízdy s co nejnižší spotřebou nebo prohlídky zákulisí automobilových dílen. Nechybí speciální koutek pro ženy ani pro děti.

"Podstata veletrhu je v tom, že nabízí vyžití pro celou rodinu. Nejde jen o speciality pro znalce, ale užít si ho mohou i ti, kteří třeba k autům a technice nemají příliš velký vztah," míní Pelikán.

Novinkou letošního lipského autosalonu je veletrh AMICOM představující novinky a trendy v navigačních technologiích a také zábavní a komunikační techniku pro auta. "Veletrh nabídne všechno od nejnovějších zařízení hifi přes interaktivní řešení pro navigaci až po multimediální televizní připojení v automobilu.

V Lipsku se budou moci návštěvníci informovat o rozmanitých produktech i důležitých montážních postupech," prozradil Matthias Kober, ředitel projektu AMICOM.

Autosalon AMI potrvá až do 18. dubna. Jeho součást AMICOM skončí 14. dubna. Vstupné na jeden den je 10,5 eura pro české návštěvníky je ale ve zdejším předprodeji připravená sleva – vstupenky pořídíte za 195 Kč.

Autosalon Lipsko

Doprovodné veletrhy:
AMICOM (zábavní, komunikační a navigační technika ve vozidlech) a AMITEC (součástky, vybavení dílen a služby) pouze do 14.4.

Kdy:
10. - 18.4 , od 9 do 18 hodin

Kde:
Lipské výstaviště (Leipziger Messe), Messe-Allee 1

Vstupné na místě:
dospělí (jednodenní) 10,5 eur
zlevněné 7 eur
děti (6-12 let) 5 eur
děti do šesti let zdarma

Český předprodej (www.lipskeveletrhy.cz):
jednodenní 195 Kč
zlevněná pro školy 150,- Kč

Jak se tam dostat:
po dálnici D8 směr Drážďany a dál se nechat vést směrovkami na Lipsko (Leipzig); před Lipskem se z dálnice A 14 sjede výjezdem "Messe Gelände" přímo k výstavišti Leipziger Messe

Doporučení:
- k dispozici je několik občerstvení a restaurace

- za návštěvu stojí i město Lipsko, pokud vás veletrh příliš nevysílí, můžete se podívat třeba na hrobku Johanna Sebastiana Bacha a jeho muzeum nebo historické památky v centru





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.