Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tisícikoňový veyron poražen. Porsche DB: 8 704 koní

Začátkem února se představilo největší a nejsilnější porsche všech dob. Silnější než supersportovní unikát jménem GT, větší a prostornější - ale i těžší - než cayenne, svým výkonem smete i vypiplané dítě automobilky Volkswagen, kterou Porsche částečně ovládá, Bugatti Veyron.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Honza

8. 2. 2006 16:09
200 za 20?
No nějak se mi tomu nechce věřit, ale jednou mi jeden fíra tvrdil, že české ESO (rozuměj běžná rychlíková lokomotiva ČD s cca 2/3 výkonem Tauruse) dá stovku pod deset :-) No každopádně to při "rychlostních" zkouškách Tauruse musel bejt hukot! :-)
0 0
možnosti

Pavel

8. 2. 2006 16:18
Re: 200 za 20?
Je to blbost. Stačí si spočítat kinetickou energii, Taurus váží 86t. 200km/h je 55,5m/s. E=1/2*m*v*v=132,7MJ t=E/P=132,7/6,4=20,74s Takže je to blbost. Toto je minimální čas, pod který se nedostaneš, protože při malých rychlostech jsi omezený adhezi, prostě nevyužiješ plný výkon lokomotivy.
0 0
možnosti

eso-v-rukavu-rymr

8. 2. 2006 16:35
Re: Re: 200 za 20?
ale stovku pod deset by dat mohl. energii vydel 4 a vyjde ti neco lehce nad 5 sekund. pokud bude priznive treni (tj. nenaolejuje-li julie koleje) a nedojde k prokluzu kol... stovka za deset jet tam :)
0 0
možnosti

Pavel

8. 2. 2006 16:50
Re: Re: Re: 200 za 20?
Italská E412 dává stovku za 8s. Ale to je speciál do hor.
0 0
možnosti

pečlivý čtenář

8. 2. 2006 23:27
Re: Re: 200 za 20?
váš výpočet je správný, ale je třeba počítat s tím. že udávaný výkon je maximální výkon po dlouhou dobu. Špičkový může být ještě výrazně vyšší. Ale osobně si říkám, jestli se takové zkoušky vůbec dělají. Nikoho totiž nezajímá u nákladní lokomotivy zrychlení, ale spíše tažná síla
0 0
možnosti

Golem

8. 2. 2006 17:13
Re: 200 za 20?
Možná na to má výkon, ale prakticky to je spíš nesmysl kvůli adhezi.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...