Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tisícikoňový veyron poražen. Porsche DB: 8 704 koní

  11:55aktualizováno  11:55
Začátkem února se představilo největší a nejsilnější porsche všech dob. Silnější než supersportovní unikát jménem GT, větší a prostornější - ale i těžší - než cayenne, svým výkonem smete i vypiplané dítě automobilky Volkswagen, kterou Porsche částečně ovládá, Bugatti Veyron.

Ani tisíc a jeden kůň, který produkuje čtyřmi turbodmychadly dopovaný 16válec bugatti, není dost. Nové porsche si se svými 8 704 koňmi poradí s osmi veyrony.

O vládu nad silnicemi a okruhy se ale německo-francouzsko-italský supersport bát nemusí. Nové výkonné porsche je totiž lokomotiva, která bude zásobovat továrny züffenhausenské automobilky.

Automobilka se dohodla s německými drahami (Deutsche Bahn) a představila elektrickou lokomotivu řady 182 DB "Taurus" v bojovém zbarvení, která se díky motoru o výkonu 6 400 kW rozjede na - pro porsche obligátní - dvoustovku za 20 sekund.

Na boku Porsche DB se vyjímá silueta legendárního modelu automobilky 911. Karoserii má vyvedenou v porschí stříbrné metalíze, nejrychleji dokáže uhánět dvěstětřicítkou.

Siemens Eurosprinter
elektrická lokomotiva řady 182 DB "Taurus

"Porsche sází na koleje," řekl Wendelin Wiedeking na berlínském hlavním nádraží, když mu šéf DB Hartmut Mehdorn, předával klíčky od nového porsche. Generální ředitel automobilky při té příležitosti také uvedl, že: "Železniční spojení ušetří za rok přibližně 20 milionů ujetých kilometrů a 15 tisíc jízd kamionů."

Vlak bude zajišťovat přepravu dílů, ale též zkompletovaných vozů z továren ve Stuttgartu a Lipsku do přístavu v Emdenu. Do logistického řetěze bude později zapojena i finská továrna, ve které se montují boxstery.

***

Čtěte také: Nejpomalejší porsche světa. Maximální rychlost 24 km/h

Wendelin Wiedeking a Hartmut Mehdorn v kokpitu nové porsche-lokomotivy

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.