Titul "Motor roku 2002" získalo BMW

  • 3
V Mnichově mají co slavit. Bavorská automobilka si ze soutěže o nejlepší motor roku odnesla jednoznačně nejvíce cen. Navíc její moderní osmiválec Valvetronic o obsahu 4,4 litru, který pohání novinku BMW 745i, získal titul nejen ve své objemové kategorii, ale i v bitvě o nejinovativnější novinku a nejlepší agregát vůbec.

"Tento motor BMW si zaslouží pochvalu především za výkon a celkovou vytříbenost. Je to špička současného automobilového průmyslu," krátce zhodnotil "držitele" titulu "Motor roku 2002" Graham Johnson, šéf specializovaného časopisu, který soutěž organizuje. Oceněný agregát nabízí nejvyšší výkon 245 kilowatt (333 k) a 450 Nm točivého momentu.

Jury složená ze čtyřiceti odborníků a novinářů 18-ti zemí byla letos mnichovské automobilce mimořádně nakloněna. Ocenění získaly totiž i další motory. Například šestiválec o obsahu 3,2 litru, jenž pohání sportovní model M3, M Roadster i M Coupé zvítězil v kategorii od tří do čtyř litrů, navíc třílitr z trojkové řady, modelu Z3 či X5 vyhrál nad konkurenčními agregáty v rozmezí 2,5 až 3,0 litru.

Jde o ještě větší úspěch než v loňském ročníku soutěže, kde si hlavní titul odnesl také motor BMW, konkrétně jednotka 3,2 l z modelu M3. V minulosti hlavní cenu získala například Honda, Toyota, Audi či Ferrari.