Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TMC: Nové auto za 69 tisíc

  18:35aktualizováno  18:35
Chcete auto, které nikdo jiný nemá, vaše kapsa je ale spíše vysypaná? Nové auto se dá pořídit už za 69 tisíc, jeho pořízení ovšem obnáší výlet do Pákistánu. Tip na nevhodný dárek z dovolené v Asii je TMC Alif. Přes vstřícnou prodejní cenu se nejedná o žádnou oholenou verzi - verze pro taxislužbu má dokonce i digitální taxametr.

TMC Alif | foto: TMC

Alif znamená v urdštině - jednom z jazyků mluvených na území Pákistánu - první písmeno abecedy.

Asijský cenový trhák stojí jako motorka, ale je to čtyřkolové auto dokonce i s volantem.

Rikšu pro jedenadvacáté století výrobce nabízí ve třech karosářských verzích, které jsou k mání v pěti barvách. Základní cena pro pákistánské řidiče: 2900 dolarů (69 tisíc korun).

Za projektem stojí společnost TMC (Transmission Motor Company), která mimo jiné dodává komponenty evropským a americkým automobilkám.

Oko milovníka kabrioletů si přijde na své, ve čtyřmístné verzi i jako pick-up (pojmenované BAY) má totiž alif plátěnou střechu. Třetí variantou je užitková dodávka BAY DELIVERY.

450kilový alif pohání čtyřtaktní benzinový jednoválec s objemem 200 kubických centimetrů, který vyvine 10 kW výkonu. 16 Nm kroutícího momentu přenáší na zadní dvanáctipalcová kola čtyřstupňová převodovka.

Na sto kilometrů vystačí se čtyřmi litry benzinu. V nabídce je i verze spalující zemní plyn (CNG). Alif má bubnové brzdy na všech kolech, na bezpečnost pamatuje čtyřmi bezpečnostními pásy.

Auto je 290 centimetrů dlouhé a 1,36 metru široké, na výšku má jeden a půl metru, rozvor je 1880 mm. Užitková verze odveze 300 kg nákladu, který zabere nejvýš 2900 dm3.

Doprava do Prahy od nejbližšího dealera v Karáčí vyjde dle ceníku ČSA na 22 tisíc korun (118 rupií za kilogram nákladu). Díky skrovným rozměrům se alif vejde do Airbusu 310. Problém ovšem pravděpodobně bude s homologací pro provoz na evropských silnicích.


Na domácím trhu začal prodej vozu v lednu letošního roku. Plány společnosti ovšem sahají až za hranice Pákistánu. Výrobce chce alify prodávat v Kataru, Súdánu, Chile, Bangladéši, Egyptě, na Madagaskaru a chystá se prosadit ještě dál.

Šéf TMC Fasih Agha prozradil, že při vývoji spolupracovali s čínským partnerem, který dodává 33 procent komponentů, zbytek si pákistánský producent vyrábí sám.

Fasih dodává: "Auto podstoupilo test životnosti, pře kterém najezdilo 20 tisíc kilometrů po Karáčí s maximální třísetkilovou zátěží. Auto má maximální rychlost 75 kilometrů v hodině a motor má dostatečný kroutící moment, aby vyjel do hor."

"Díky malému motoru, ovšem nemůžeme nabídnout klimatizaci," dodal Fasih. Roční kapacita továrny je 5000 vozů.

***

Čtěte také: TATA oznámila, že chystá superlevné auto
v ceně 1600 euro (asi 47 tis korun)
...VÍCE


Z Karáčí pochází i další automobilová pozoruhodnost: Sitara City Cart automobilky Habib. Je o sto kilogramů lehčí než alif, má pouze desetilitrovou nádrž, která živí motor o objemu 200 ccm a jede maximálně šedesátkou. I sitara pojme čtyři cestující, míry má ale o něco menší.


 

 

 

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.