Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tohle lambo už si nekoupíte: unikátní reventón za milion euro

aktualizováno 
Vznikne jich jen dvacet a všechna už jsou vyprodána. Limitovanou edici vycházející z murciélaga vyrobí a dodá pěti přebohatým šťastlivcům Lamborgini příští rok.


Nasupené lamborghini má jméno po býkovi, který v roce 1943 zabil matadora Felixe Guzmana.

Šedozelený speciál na stánku ve Frankfurtu vyjde na milion eur, tedy nějakých 27 a půl milionu korun, taková je cena za exkluzivitu podle Lamborghini. Samozřejmě bez daně.

"Jakmile se to rozneslo, byli jsme vyprodaní během čtyř dnů," řekl generální ředitel automobilky Stephan Winkelmann. Dodal, že podnik může snadno prodat dalších 20 vozů. Většina kupců byli muži ze Spojených států, které jsou pro Lamborghini největším trhem.

Někteří z kupců nového modelu již nějaké Lamborghini mají. "Máme mezi zákazníky filmové hvězdy, sportovní hvězdy..., ale většina našich klientů jsou lidé z byznysu. Muži. Milovníci luxusního zboží," říká Winkelmann.

Reventón je postaven na modelu Murcielago LP640, kterému návrháři Lamborghini oblékli kabát z uhlíkových vláken. Inspirací jim byly stíhačky, konkrétně F22A Raptor. Automobilka říká, že každý díl karoserie je nový, uvnitř je ale příbuzenství s murciélagem znát.  Za pozornost stojí ukazatel přetížení na přístrojovce. Na cestu svítí silniční stíhačce diody a bi-xenony.

Motor je stejný 12válec 6,5litru jako u LP640, který rozjede vůz na 100 km/h za 3,4 vteřiny. Unikátní lamborghini díky němu umí upalovat až 340 km/h.

Pro srovnání: obyčejné LP640 ve verzi kupé stojí mnohem mírnějších 219 600 eur.

Výkon je rovných 640 koní (471 kw) a maximální krouticí moment dosahuje na 660 Nm, na všechna čtyři kola jej přenáší automatická převodovka e-gear.

Lamborghini začne vyrábět reventóny v lednu a zákazníkům je bude předávat od října příštího roku. Na vůz bude tříletá záruka, napsala agentura Reuters.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.