Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tohle už neuřídíte: Lamborghini Murciélago SV

aktualizováno 
Pokud myslíte, že zběsilejší lamborghini než je top nesoucí označení Murciélago LP640 už vyrobit nejde, jste na omylu. Tou pravou esencí rychlosti, síly a znakem vítězství stroje nad člověkem bude verze SV.

Ilustrační foto - okruhový speciál Lamborghini Murciélago R-GT | foto: Lamborghini

SV je zkratka pro Superveloce, což italsky znamená superrychlý. To má ovšem v případě automobilky ze Sant´Agata Bolognese ale úplně jiný význam.

Tohle ďábelské lambo přijede podle informací serveru worldcarfans už v polovině příštího roku a doplní Superleggeru gallarda.

Přepracování se po jejím vzoru dočká všechno, mechanika, exteriér i interiér. Šetřit se nebude uhlíkem, pryč z auta půjdou všechny zbytečnosti, které jsou dobré akorát tak ke zvyšování hmotnosti.

K čemu je v takovém autě například rádio, když vám za zády hraje dvanáctiválcový orchestr 48ventilovou serenádu pro až 690 koní šestiapůllitru. Nárůst oproti šestisetčtyřiceti koním LP640 je tedy odhadován na 40 až 50 koníků.

Z uhlíkových vláken má být celé tělo Murciélaga Superveloce. Dveře a střecha budou hliníkové. Na záď se usadí nastavitelné křídlo a přibude hromada spojlerů optimalizujících aerodynamiku.

Největší překvapení ale bude čekat v prvním oblouku, namísto pohonu všech kol má mít SVčko poháněnou pouze zadní nápravu. Pneumatiky nazuté na odlehčených ráfcích zadních kol budou asfalt masírovat sedmi sty newtonmetry kroutícího momentu.

V rámci odtučňování se má ušetří víc než metrák hmotnosti. O 0,2 desetiny sekundy rychleji má také řadit převodovka E-gear (ve standardním provedení přeřadí za 0,4 s).

Autor:


Témata: Lamborghini


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.