Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Top Gear z Argentiny má dohru. Clarksonovi hrozí vězení

aktualizováno 
Nechvalně známé natáčení vánočního speciálu Top Gearu v Patagonii bude mít zřejmě další soudní dohru. Hlavnímu aktérovi Jeremymu Clarksonovi aktuálně hrozí až tři roky vězení za změnu poznávací značky vozidla.

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear. | foto: AP

Velmi napjaté vztahy mezi Velkou Británií a Argentinou jsou výsledkem situace z roku 1982, kdy se Argentina neúspěšně ve vojenském konfliktu pokusila zabrat nedaleké britské souostroví Falklandy a pro Jihoameričany je toto téma velmi citlivé i po více než třiceti letech.

Za vtípek sklidili kamení

Už zmínka o tom, že se známá trojice britských provokatérů Clarkson, Hammond a May bude v autech prohánět po argentinském území, vyvolalo velkou dávku emocí a všemu nasadila korunu poznávací značka H982 FKL na Porsche 928 GT Jeremyho Clarksona, která viditelně odkazovala na černou kaňku v historii Argentiny. I když Clarkson stále tvrdí, že je to náhoda.

Natáčení muselo být předčasně ukončeno po napadení a vyhrožování smrtí od davu místních obyvatel. Ve vzduchu mimo nadávek létaly i kameny. Argentinská vláda doporučila pořadu Top Gear urychlené opuštění země, což celý štáb udělal, ale neobešlo se to bez dalších divokých konfliktů během cesty k hranicím. Auta moderátorů zabavila policie a doprovodné vozy štábu byly poničeny kameny.

Clarkson momentálně připravuje pořad pro Amazon a dělá pro firmu reklamu:

Argentinským veteránům z Falkland však stále ležela v žaludku inkriminovaná poznávací značka a společně s právníky obvinili Clarksona a spol. z trestného činu, kterým byla výměna značek při úprku z Argentiny. Značky vyměnil tým Top Gearu pro uklidnění situace.

Soudkyně Maria Cristina Barrionuevová případ v dubnu uzavřela s tím, že tým Top Gearu nejednal ve špatné víře a změna značky byla vyvolána masivním tlakem vlády a široké veřejnosti.

Případ byl opět otevřen na popud oficiální stížnosti veterána Osvalda Hillara, který je zároveň mluvčím válečných veteránů z Falkland. Je přesvědčen o tom, že při výměně značek si posádka uvědomovala svou nezákonnou činnost podle paragrafu 289 argentinského zákona, kde je zakázáno falzifikovat či měnit číslo registrovaného objektu. Za zmíněný prohřešek hrozí trest šest měsíců až tři roky. Odvolávací soud společně s návladním žádá horní hranici trestu.

Známý skandalista Clarkson si tak může připsat další čárku do seznamu svých průšvihů. Z Top Gearu byl vyhozen po napadení producenta při natáčení a v minulosti se mu povedlo urazit skoro všechny od obyvatel Mexika po muslimské lesbičky (přečtěte si: Perly hubatého Clarksona: vrazi z kamionů a černé muslimské lesbičky).

Moderátorské trio pořadu Top Gear v roce 2011: vlevo Richard Hammond, uprostřed...

Populární moderátorská trojice v Argentině narazila.

Za sebeobranu do vězení?

Sám Clarkson i štáb tvrdí, že provokativní značka byla tentokrát pouze dílem náhody, kdy bylo auto objednáno z inzerátu se zakrytou značkou a vozidlo poprvé viděli až před natáčením přímo v Argentině. Na druhou stranu v takto vyhrocené situaci asi jinou odpověď od tvůrců populárního pořadu čekat nemůžeme, i kdyby byla pravda někde úplně jinde.

Přehnaná je pochopitelně také reakce hrdých Argentinců, kteří nemohou překousnout vojenské selhání z minulosti. Je až směšné chtít poslat na tři roky do vězení někoho, kdo je v civilizované zemi zasypán kameny při úprku ze země a doslova se musí bát o život kvůli poznávací značce auta.

Pravděpodobnost, že by měl někdo ze štábu jít kvůli tomuto incidentu za mříže, je opravdu malá. Můžeme však téměř s jistotou čekat štiplavé narážky trojice Clarkson, May a Hammond v jejich novém pořadu. Boj o populární moderátory nakonec vyhrál Amazon a příští rok uvede vysoce očekávanou novou automobilovou show. Více informací o novém angažmá populárního moderátora najdete zde.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.