Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Top Gear z Argentiny má dohru. Clarksonovi hrozí vězení

aktualizováno 
Nechvalně známé natáčení vánočního speciálu Top Gearu v Patagonii bude mít zřejmě další soudní dohru. Hlavnímu aktérovi Jeremymu Clarksonovi aktuálně hrozí až tři roky vězení za změnu poznávací značky vozidla.

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear. | foto: AP

Velmi napjaté vztahy mezi Velkou Británií a Argentinou jsou výsledkem situace z roku 1982, kdy se Argentina neúspěšně ve vojenském konfliktu pokusila zabrat nedaleké britské souostroví Falklandy a pro Jihoameričany je toto téma velmi citlivé i po více než třiceti letech.

Za vtípek sklidili kamení

Už zmínka o tom, že se známá trojice britských provokatérů Clarkson, Hammond a May bude v autech prohánět po argentinském území, vyvolalo velkou dávku emocí a všemu nasadila korunu poznávací značka H982 FKL na Porsche 928 GT Jeremyho Clarksona, která viditelně odkazovala na černou kaňku v historii Argentiny. I když Clarkson stále tvrdí, že je to náhoda.

Natáčení muselo být předčasně ukončeno po napadení a vyhrožování smrtí od davu místních obyvatel. Ve vzduchu mimo nadávek létaly i kameny. Argentinská vláda doporučila pořadu Top Gear urychlené opuštění země, což celý štáb udělal, ale neobešlo se to bez dalších divokých konfliktů během cesty k hranicím. Auta moderátorů zabavila policie a doprovodné vozy štábu byly poničeny kameny.

Clarkson momentálně připravuje pořad pro Amazon a dělá pro firmu reklamu:

Argentinským veteránům z Falkland však stále ležela v žaludku inkriminovaná poznávací značka a společně s právníky obvinili Clarksona a spol. z trestného činu, kterým byla výměna značek při úprku z Argentiny. Značky vyměnil tým Top Gearu pro uklidnění situace.

Soudkyně Maria Cristina Barrionuevová případ v dubnu uzavřela s tím, že tým Top Gearu nejednal ve špatné víře a změna značky byla vyvolána masivním tlakem vlády a široké veřejnosti.

Případ byl opět otevřen na popud oficiální stížnosti veterána Osvalda Hillara, který je zároveň mluvčím válečných veteránů z Falkland. Je přesvědčen o tom, že při výměně značek si posádka uvědomovala svou nezákonnou činnost podle paragrafu 289 argentinského zákona, kde je zakázáno falzifikovat či měnit číslo registrovaného objektu. Za zmíněný prohřešek hrozí trest šest měsíců až tři roky. Odvolávací soud společně s návladním žádá horní hranici trestu.

Známý skandalista Clarkson si tak může připsat další čárku do seznamu svých průšvihů. Z Top Gearu byl vyhozen po napadení producenta při natáčení a v minulosti se mu povedlo urazit skoro všechny od obyvatel Mexika po muslimské lesbičky (přečtěte si: Perly hubatého Clarksona: vrazi z kamionů a černé muslimské lesbičky).

Moderátorské trio pořadu Top Gear v roce 2011: vlevo Richard Hammond, uprostřed...

Populární moderátorská trojice v Argentině narazila.

Za sebeobranu do vězení?

Sám Clarkson i štáb tvrdí, že provokativní značka byla tentokrát pouze dílem náhody, kdy bylo auto objednáno z inzerátu se zakrytou značkou a vozidlo poprvé viděli až před natáčením přímo v Argentině. Na druhou stranu v takto vyhrocené situaci asi jinou odpověď od tvůrců populárního pořadu čekat nemůžeme, i kdyby byla pravda někde úplně jinde.

Přehnaná je pochopitelně také reakce hrdých Argentinců, kteří nemohou překousnout vojenské selhání z minulosti. Je až směšné chtít poslat na tři roky do vězení někoho, kdo je v civilizované zemi zasypán kameny při úprku ze země a doslova se musí bát o život kvůli poznávací značce auta.

Pravděpodobnost, že by měl někdo ze štábu jít kvůli tomuto incidentu za mříže, je opravdu malá. Můžeme však téměř s jistotou čekat štiplavé narážky trojice Clarkson, May a Hammond v jejich novém pořadu. Boj o populární moderátory nakonec vyhrál Amazon a příští rok uvede vysoce očekávanou novou automobilovou show. Více informací o novém angažmá populárního moderátora najdete zde.

Autoři:




Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.