Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Top Gear povede modelka, sebevrah a herec

aktualizováno 
Situace kolem kompletní změny osazenstva populárního motoristického pořadu se začíná vyjasňovat. Trojici zbožňovaných matadorů má údajně vystřídat modelka, herec a motocyklový závodník.

Noví moderátoři Top Gearu Guy Martin, Jodie Kiddová a Philip Glenister | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Minulý týden byl ve znamení malé naděje pro fanoušky Top Gearu, když se před londýnskou centrálou BBC potkali dva moderátoři z původního tria James May a Richard Hammond. Po pauze na cigaretu se společně vydali do budovy a v kuloárech se začalo spekulovat o jejich možném pokračovaní v pořadu. Ředitelka BBC2 Kim Shillinglawová jejich návštěvu komentovala: „S Richardem a Jamesem diskutujeme o celé řadě různých projektů pro BBC, a jelikož komunikace teprve probíhá, zůstane prozatím soukromá.“

Moderátoři pořadu britské televizní stanice BBC Top Gear James May (zleva),...

Moderátoři pořadu britské televizní stanice BBC Top Gear James May (zleva), Jeremy Clarkson a Richard Hammond.

Hammond i May odmítli podepsat novou smlouvu poté, co byl z Top Gearu vyhozen hlavní moderátor Jeremy Clarkson. Stalo se tak po osudném napadení produkčního Oisina Tymona, který zklamal při zajišťování jídla pro trio moderátorů. Později se Clarkson omluvil s odkazem na možnou rakovinu jazyka a další osobní problémy (více zde). Postavilo se za něj přes milion fanoušků.

Podle britského Sunday Express už mají v BBC o nové moderátorské trojici jasno a jednání se blíží mílovými kroky k podepsání smluv. Clarksona, Maye a Hammonda má nahradit zcela jiná trojice, Guy Martin, Jodie Kiddová a Philip Glenister. Pro Brity jsou to velmi populární jména, v našich končinách poměrně neznámá.

Kdo jsou tři stateční

K motorismu má nejblíže třiatřicetiletý Guy Martin. Motocyklový závodník se několikrát objevil na prestižních a extrémně těžkých závodech Tourist Trophy na Ostrově Man. Je to velmi barvitá osobnost a v minulosti z jeho úst vyšla řada kontroverzních prohlášení. V televizi není žádným nováčkem. Má za sebou několik pořadů o motorismu, kde se například věnoval pokořování rychlostních limitů nebo stavbě motorů. Ve své biografii také uvádí, že pokud při nějaké výzvě nejde o život, končetiny nebo zdravý rozum, nezajímá ho to. Prostě kaskadér, nebo chcete-li sebevrah.

Fotogalerie

K velké radosti ředitelky BBC2 by se měl v pořadu objevit i ženský element. Ostře sledovaná pozice má připadnout šestatřicetileté modelce Jodie Kiddové. Kromě svých ladných křivek může Top Gearu nabídnout i zkušenosti z automobilového pořadu The Classic Car Show, kde vystupuje po boku známého automobilového novináře Quentina Willsona. V Top Gearu se již ukázala v minulosti jako host. Před pár dny se objevila v restauraci společně s Jeremy Clarksonem na přátelském posezení u piva, možná si přišla pro pár rad pro svou budoucí pracovní pozici.

Rozmanitou trojici nových moderátorů má ´tvořit také populární britský herec Philip Glenister. Mezi jeho nejznámější televizní projekty patřily seriály Life on Mars a jeho volné pokračování Ashes To Ashes. S motoristickým pořadem má také zkušenosti. Loni byl hvězdou pořadu For The Love of Cars, kde se snažil s nadšencem Antem Ansteadem opravovat stará auta. Pro rok 2015 byla plánována druhá sezóna, ale Top Gear to může výrazně ovlivnit.

Smutný Clarkson

Top Gear mi bude chybět, napsal Clarkson měsíc po svém vyhazovu

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear.

BBC tak zřejmě příští rok na jaře představí nový omlazený tým svého pořadu, který měl sledovanost kolem 350 milionů diváků. Dá se předpokládat, že největší tlak a kritika bude ležet na zádech jediné ženy Jodie Kiddové, naopak nejméně poznámek si zřejmě vyslechne zkušený motorista Guy Martin.

Je jednoduché pořad hned odsoudit a tvrdit, že bez Clarksona, Maye a Hammonda to nepůjde, ale od většiny diváků noví moderátoři šanci dostanou. Stejně jako u jejich předchůdců tak bude primárně záležet na jejich společné chemii a dobře šlapajícím týmu scénáristů a producentů.

Takhle zhodnotil Clarksonův vyhazov z BBC jeho kolega May:

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.