Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vína, steaky, PlayStation. Primadony z Top Gearu si natáčení užívaly

aktualizováno 
Populární pořad Top Gear už nikdy nebude jako dřív. A producentům BBC se nakonec možná i ulevilo. Náročné požadavky moderátorského tria totiž mohly směle konkurovat největším hvězdám zábavního průmyslu. Seznam přání moderátorů obsahoval téměř 120 položek a rozhodně nešlo o maličkosti.

Moderátorské trio pořadu Top Gear v roce 2011: vlevo Richard Hammond, uprostřed Jeremy Clarkson a vpravo James May. | foto: Profimedia.cz

Hlavního tahouna pořadu Jeremyho Clarksona nakonec nestálo místo některé z jeho mnoha kontroverzních prohlášení, ale pro mnohé nepochopitelný titěrný spor ohledně špatného menu k večeři a následný fyzický útok na jednoho z produkčních. Začíná být jasnější, proč k tomu došlo.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Britský Daily Mail se totiž dostal k třístránkovému katalogu obsahujícímu zhruba 120 položek, které populární moderátoři vyžadovali do zákulisí pro svou roadshow Top Gear Live, s níž také nedávno navštívili Prahu. Zdroj z týmu Top Gear Live uvedl: „Všichni tři mají velmi rozdílné chutě a každý přesně ví, co chce.“

K relaxaci a odpočinku během show sloužila každému z tria Clarkson, May a Hammond tzv. „zelená místnost.“ Každá měla velikost hotelového apartmá, musela být pokryta rohoží, nebo kobercem, obsahovat jemné osvětlení, televizi s dobrým ozvučovacím systémem a programy Sky TV (ta údajně loví propuštěného Clarksona), navíc množství filmů na DVD a PlayStation 3 se dvěma ovladači a hrou Call of Duty. Název nesla místnost po zelených rostlinách, kterými měla být vybavena. V ideálním případě to měl být bambus. Pokoj také musel být vybaven věšákem na oblečení, ale výslovně bylo uvedeno, že nesmí být pojízdný.

Nejpřesněji specifikovanou položkou byl, jako asi u všech podobných seznamů, alkohol. Na stolech pokrytých lněným plátnem muselo být servírováno 20 lahví vína a šampaňského vybraných luxusních značek (Veuve Clicquot), nechybělo například Clarksonovo oblíbené růžové Chateu Leoube, jež údajně popíjel i před osudným útokem na producenta.

Ve správně chlazené lednici nebo mrazáku o minimálně čtyřech poličkách se moderátoři nemohli obejít bez 24 lahví piva Peroni a ginu Bombay Sapphire s tonikem. K tomu samozřejmě led, citrony a vše potřebné pro přípravu míchaného ginu s tonikem.

Po tomto nášupu měla sloužit k posezení, zdřímnutí nebo všemožným hrátkám pohovka s dostatkem místa pro šest osob. Na poklidnější večery bylo v ledničce 12 lahví zázvorového piva, energetické drinky a perlivá voda.

K takovému množství alkoholu je nutné také vydatně jíst. Mimo pravidelných obědů a večeří požadovali Clarkson a jeho kolegové teplou svačinu, koláče, plněné brambory, těstoviny a krevetové koktejly.

Fotografie Jeremyho Clarksona z roku 1991 se objevila také v televizní show...

Seznam nezapomíná ani na zdravější stravování. Nechyběly různé varianty salátů a ovocná mísa. Dále marmeláda, med, džem, burákové máslo, sýry, krekry, sladkosti nebo třeba balsamikový ocet. Zelená místnost musela být také situována nedaleko rychlého občerstvení McDonald’s.

Podrobný seznam požadavků překvapivě neobsahuje žádnou zmínku o servírování steaků, ale jsou na něm steakové nože. Po vydatném jídle nesmí chybět káva, takže byl na seznamu i stroj na výrobu Nespressa.

Pokud by se stále někdo z trojice nudil, k dispozici mu byla řada deskových her jako třeba Scrabble a například dva balíčky karet. Během volna Clarkson vyžadoval na vyjížďky po okolí luxusní terénní Range Rover.

Mezi kuriozity se určitě řadí vosk na vlasy, vzhledné odpadkové koše, Dove deodorant pro muže, bílé a černé šálky na čaj, žehlička s prknem, toaster a pro náruživého kuřáka Clarksona kartony cigaret Marlboro Light, Camel Light a Marlboro Menthol.

Top Gear, jak ho známe, skončil. Je však pouze otázkou času, kdo po sehrané trojici moderátorů sáhne a uvede pořad v podobném duchu. A je dost pravděpodobné, že seznam požadavků se rozroste i o steak s hranolky a další položky.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.