Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Zajímavého exota řídil Fangio i Brežněv. Je z Argentiny

aktualizováno 
Juan Manuel Fangio bývá nejčastěji spojován se slavnými značkami jako Mercedes-Benz nebo Alfa Romeo, do aukce teď míří jeden z jeho civilních vozů. IKA Torino 380 S je pro evropského řidiče absolutně neznámý vůz, v Argentině však býval symbolem luxusu téměř 20 let.

"Civilní" vůz závodníka Juana Manuela Fangia míří do dražby. Torino 380 S sice nepatří mezi nejvzácnější vozy automobilové historie, ale jméno slavného majitele může jeho cenu posunout na nečekanou výšku. | foto: autoevolution.com

Juan Manuel Fangio patří k nejdůležitějším postavám seriálu F1 v celé jeho historii. Slavný jezdec si v létě letošního roku připsal in memoriam další rekord, kdy se jeho Mercedes-Benz W196 R z roku 1954 stal vůbec nejdražím vydraženým automobilem. Více informací ZDE

Jen o několik měsíců později míří pod aukční kladívko další z jeho vozů. Nejde sice o žádný mercedes nebo ferrari, dokonce nejde ani o sportovní vůz, ale i přesto automobil 380S IKA Torino z roku 1970 přitahuje díky svému majiteli značnou pozornost.

V Evropě poměrně neznámý sedan používal slavný jezdec  poté, co se závodění přestal profesionálně věnovat.

Výroba Torina 380S odstartovala v Argentině v roce 1966, kdy se automobilka Industrias Kaiser Argentina spojila se společností American Motors Corporation (AMC). Spojení dvou firem bylo snahou dodat na argentinský trh moderní vůz, který by v sobě spojoval americkou drsnost a evropský designový styl.

IKA Renault Torino 380 Coupé

Vůz byl postavený na platformě AMC a vycházel z vozů Rambler American a Rambler Classic, designér AMC Richard A. Teague a slavné italské studio Pininfarina  však speciálně navrhli přední i zadní části vozů, nárazníky a interiér. Ve znaku se pak objevil býk stojící na dvou zadních nohách, který odkazoval na vzpínajícího se hřebce od Ferrari.

Do výroby se dostal ve třech různých verzích. Čtyřdveřový sedan měl pod kapotou třílitrový motor a třístupňovou automatickou převodovku, kupé se stejným motorem pro změnu nabízel třístupňový manuál. Automobilka nabízela také speciální verzi 380 W s třemi karburátory a motorem o objemu 3,77 litru a výkonu 131 kW, manuální převodovkou a kotoučovými brzdami na přední nápravě.

Torino 380 vydrželo ve výrobě až do roku 1982. To už argentinská automobilka patřila Renaultu. Perličkou je fakt, že torino byl vlastně poslední sériový renault s motorem vepředu a pohonem zadních kol.

Mezi lety 1970-1976 se torino prodávalo jako luxusní vůz a kupovali si ho slavní, často bývá uváděno vykutálené trio Fidel Castro, Leonid Brežněv a Muammar Kaddáfí.

V této pochybné společnosti se vyjímá Juan Manuel Fangio, jehož vůz bude v aukci nabídnut na Lancaster Insurance Classic Motor Show v listopadu. Cena s velikou jistotou nepřesáhne závodní Mercedes-Benz W196 R, i tak však bude přitahovat značnou pozornost.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Čtvereček, nebo kolečko? Čerpací stanice budou používat nové symboly

Ilustrační snímek

Kvůli jednotnému značení motorových paliv, které začne platit v celé EU od 12. října, budou stojany i tankovací pistole...

Najdete na iDNES.cz