Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tornádo ve vlasech: Lamborghini Gallardo bez střechy jede až 324 km/h

  14:24aktualizováno  14:24
Lamborghini Gallardo LP560-4 už se po silnicích a okruzích nějaký čas prohání. Nově v něm teď italská policie honí piráty na dálnicích. Nově se můžete promenovat v otevřené verzi, které v Sant´Agata Bolognese říkají Spyder. Ke koupi bude začátkem roku 2009 za 161 tisíc euro bez daně.

Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder | foto: Lamborghini

Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder je v těchto dnech k vidění na autosalonu v Los Angeles. Na pohled ho poznáte podle zadních světel složených z diod a předních lamp pro denní svícení. A samozřejmě hlavně podle toho, že nemá střechu. Když prší, obleče si plátěnou.

S pomocí elektromotorů ji umí natáhnout, nebo schovat za 20 sekund.

Jinak se ale v místech mezi těly posádky a zadním nárazníkem nic nemění. Stejně jako v obyčejném LP560-4 je uprostřed auta schovaný desetiválcový řvoun. Přímovstřikový 5,2litr schovává 560 koní. Všechna čtyři kola si musí poradit s 540 newtonmetry kroutícího momentu. Můžete si vybrat, jestli s nimi budete hospodařit přímo s pomocí manuální převodovky, nebo si necháte radit elektronikou automatické šestistupňové sekvenční převodovky E-Gear.

Oproti uzavřené variantě přibral spyder díky výztuhám a mechanismu skládací střechy 50 kilogramů. Celkem jich tak má 1550. Kila navíc se podepsala na dynamice. Z nuly na stovce je otevřené gallardo za 4 s, což je o tři desetiny sekundy později než kupé.

Co vám vítr vykouzlí ve vlasech, až vyzkoušíte 324 kilometrů v hodině maximální rychlosti při jízdě bez střechy, vyfoťte a pošlete nám do redakčního mailu.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.