Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota 4-Runner: doma na silnici i v terénu

aktualizováno 
Toyota 4-Runner patří k off-roadům, které obvykle tráví většinu jízd na silnicích, ale cítí se dobře i v terénu. Proto ji vyhledává specifický okruh zájemců - lidé, kteří aktivně tráví volný čas. Lyžaři, surfaři, vodáci, koníčkáři... Všem takovým japonský automobil vyhoví, a majitelé se tedy nemusí strachovat, že by v bazarech zůstal na ocet. V jeho prospěch hovoří výborná pověst značky a to, že je nabízen v poměrně širokém cenovém spektru, které pamatuje i na méně movité zájemce.
Toyota 4-Runner

Toyota 4-Runner | foto: AAA Auto Praha

Model měl premiéru v roce 1987, a byť jeho produkce pro Evropu po desetiletém trvání skončila, pro USA se při značné popularitě a přijatelné ceně vyrábí dodnes. V situaci, kdy většina vozů zmíněného typu na zdejší silnice přijela jako ojetiny ze západní Evropy i zámoří, se zájemce může setkat s rozmanitou ročníkovou nabídkou.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Toyota můžete koupit na www.automodul.cz

A pozor, do importu ojetin z USA se mohly vloudit také exempláře pouze s pohonem zadních kol, což v Česku likviduje většinu důvodů ke koupi takového auta. Toyota 4-Runner je přece hledaná jako solidní off-road s pohonem všech kol, sériově dodávaný se závěrkou diferenciálu a s velice dobrou průchodností terénem.

"Pokud vůz nebyl zcela prokazatelně koupen jako nový v tuzemsku, je třeba u starších exemplářů počítat s tím, že mají hodně najeto," upozorňuje Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha. "Naprosto běžně i 300 tisíc kilometrů, což ale na Toyotě 4-Runner nebývá znát. Má opravdu vysokou trvanlivost a i po takové porci je schopna další služby.

Benzinové i naftové motory nejsou připraveny k vysokým výkonům, mají tedy výdrž. Snad jen benzinový 2.4 je vzhledem k velikosti vozu slabší. Také starý motor 2.5 TD uspokojí jen vyznavače klidnější a méně náročné jízdy mimo těžší terén." K přednostem dál patří - na rozdíl od některých konkurentů - relativně solidní jízdní vlastnosti i na silnicích stejně jako fakt, že vůz není - vzhledem ke značné průchodnosti nepříjemně vysoký.

Zájemci o starší a hodně použitou Toyotu 4-Runner však musí počítat s korozí hlavně na zadním víku, nadkolí, a dokonce i na rámu. Méně místa je na zadních sedadlech, někoho možná nepříjemně zaskočí menší úhel otvírání dveří. V jiných terénních autech rovněž bývá vzpřímenější posez, což ovšem nelze automaticky považovat za nevýhodu.

Naopak, při delších cestách na silnicích to posádka ocení. Toyota 4-Runner je k mání s benzinovými i naftovými motory 2.4, 2.5 TD, 3.0 V6 a 3.0 TD, od ročníku 1991 má už jen pětidveřovou karoserii.

MINUSY
- koroze
- menší úhel otvírané dveří
- slabší motory 2.4 a 2.5 TD
- méně místa na zadních sedadlech
- nejstarší vozy jsou pouze třídveřové
- modely z dovozu jsou obvykle hodně jeté
- pozor na auta jen s pohonem zadních kol původem z USA

PLUSY
- relativně dobré jízdní vlastnosti i na silnici
- značná průchodnost terénem
- výborné motory 3.0 V6 a 3.0 TD
- spolehlivost, výdrž
- zájem na trhu ojetin
- nabídka levnějších i dražších vozů
- široké využití

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Pětidveřová Toyota 4-Runner s motorem 2.4 a ročníku výroby 1992 stojí zhruba 220 tisíc korun a na trhu ojetin jí konkurenci tvoří například stejně staré vozy Chevrolet Blazer (3 dv.) 2.8 za 120 tisíc, Jeep Cherokee 4.0 za 160 tisíc, Jeep Cherokee 2.5 za 155 tisíc, Ford Explorer 4.0 za 160 tisíc, Opel Frontera 2.4 za 180 tisíc a Nissan Terrano I 2.4 za 170 tisíc korun. "Z dané nabídky bych zvolil právě velmi kvalitní Toyotu 4-Runner," říká svůj názor vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha Aleš Kužel. "Raději bych ale hledal vůz o rok mladší. Ten už může mít motor 3.0 TD, který bych upřednostnil před benzinovou verzí."

Toyota 4-Runner

ročník cena (Kč)
1987/88 (2.4 a 3 dv.) 120 000
1989 (2.4 a 3 dv.) 130 000
1990 (2.4 a 3 dv.) 140 000
1990 (novější model) 160 000
1991 (2.4) 200 000
1992 (2.4) 220 000
1993 (3.0) 270 000
1994 (3.0) 320 000

Příplatky
motor 2.5 TD 30 000
motor 3.0 TD 40 000

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.