Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota a PSA: žádné zásadní spory

  13:43aktualizováno  13:43
Zpoždění kolínského projektu ze strany Francouzů, o kterém v polovině března mluvil člen představenstva Toyoty Joshio Shirai a o němž jsme vás na idnes také informovali, nehrozí. Vznesené pochybnosti totiž jednoznačně dementoval president Fujio Cho i budoucí šéf české továrny Masakate Enomoto.

V mediální přestřelce šlo o ...

Shirai před měsícem uvedl, že francouzský management z PSA při jednáních s dodavateli prosazuje příliš tvrdou politiku, což může start výroby v Kolíně-Ovčárech oddálit. "Toto není pravda," prohlásil Masatake Enomoto, 48letý Japonec, který bude koncem měsíce jmenován presidentem společnosti Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech. Obchodní taktika je sice rozdílná, ale o žádném ohrožení termínů prý nelze vůbec mluvit.

"V Toyotě jsme velice efektivní a praktičtí, francouzská strana však ještě více. PSA vyžaduje větší preciznost a důkladné zdůvodnění všech kroků, včetně odpovědností," dodal Enomoto s tím, že rozdílný přístup harmonogram nijak neovlivní.

Otázkou ale zůstává, zda nejsou tato prohlášení jen líbivou propagandou pro tisk s cílem vyvolat u odborné veřejnosti pocit harmonie v tak důležitém joint-venture. Nejednota ve vedení by mohla totiž jednání s klíčovými dodavateli podstatně ztížit.

Jaké auto se v Kolíně bude vyrábět?

"Pro celou Evropu," prohlašují mnohoznačně zástupci výrobce. "Bude rozhodně větší než smart. Nový model se postaví proti Daewoo Matiz či Fiatu Seicento," naznačuje směr vicepresident PSA Jean Nicolle. Délkou pod 3,5 metru, spíše však okolo 3300 mm, se jistě zařadí pod Toyotu Yaris, Peugeot 106 či Citroen Saxo.

Konkrétní podoba novinky z Česka se už začíná rýsovat. Půjde o čtyřmístný model s třemi i pěti dveřmi. Počítá se se zážehovým litrovým tříválcem a dieselem o objemu 1,4 litru. Již existuje i několik podob karosérie, ale finální varianta ještě nebyla zvolena. Na jejím dokončení nyní intenzivně pracuje designerské centrum Toyoty v sousedství francouzského Nice.

Jasné je, že na 120 hektarech severně od Kolína se bude ročně vyrábět 300 tisíc vozů. Třetina se prodá pod značkou Toyota, o zbytek se rozdělí Peugeot s Citroenem. Zajímavou informací je i to, že vedení Toyoty uvažuje o možnosti prodávat minivůz také pod spřízněnou značkou Daihatsu. Ta má totiž zkušenosti s vývojem automobilů nejmenších tříd a bude při vývoji asistovat formou externího poradenství. O jejím hlubším zainteresování do projektu zatím nebylo rozhodnuto.

Dalších 120 hektarů z kolínské investiční zóny bude nabídnuto dodavatelům. "To zda se pro místo rozhodnou však bude pouze v jejich kompetenci," ujišťuje Masatake Enomoto.

Dle plánu by měl první miniautomobil Kolín opustit v lednu roku 2005. Zda se s napětím očekávaný výrobek "podívá" i k zákazníkům za hranice Evropy je pravděpodobné, neboť Toyota nyní provádí marketingový průzkum i na vzdálenějších trzích.

Autor:






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.