Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Toyota a PSA: žádné zásadní spory

  13:43
Zpoždění kolínského projektu ze strany Francouzů, o kterém v polovině března mluvil člen představenstva Toyoty Joshio Shirai a o němž jsme vás na idnes také informovali, nehrozí. Vznesené pochybnosti totiž jednoznačně dementoval president Fujio Cho i budoucí šéf české továrny Masakate Enomoto.

V mediální přestřelce šlo o ...

Shirai před měsícem uvedl, že francouzský management z PSA při jednáních s dodavateli prosazuje příliš tvrdou politiku, což může start výroby v Kolíně-Ovčárech oddálit. "Toto není pravda," prohlásil Masatake Enomoto, 48letý Japonec, který bude koncem měsíce jmenován presidentem společnosti Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech. Obchodní taktika je sice rozdílná, ale o žádném ohrožení termínů prý nelze vůbec mluvit.

"V Toyotě jsme velice efektivní a praktičtí, francouzská strana však ještě více. PSA vyžaduje větší preciznost a důkladné zdůvodnění všech kroků, včetně odpovědností," dodal Enomoto s tím, že rozdílný přístup harmonogram nijak neovlivní.

Otázkou ale zůstává, zda nejsou tato prohlášení jen líbivou propagandou pro tisk s cílem vyvolat u odborné veřejnosti pocit harmonie v tak důležitém joint-venture. Nejednota ve vedení by mohla totiž jednání s klíčovými dodavateli podstatně ztížit.

Jaké auto se v Kolíně bude vyrábět?

"Pro celou Evropu," prohlašují mnohoznačně zástupci výrobce. "Bude rozhodně větší než smart. Nový model se postaví proti Daewoo Matiz či Fiatu Seicento," naznačuje směr vicepresident PSA Jean Nicolle. Délkou pod 3,5 metru, spíše však okolo 3300 mm, se jistě zařadí pod Toyotu Yaris, Peugeot 106 či Citroen Saxo.

Konkrétní podoba novinky z Česka se už začíná rýsovat. Půjde o čtyřmístný model s třemi i pěti dveřmi. Počítá se se zážehovým litrovým tříválcem a dieselem o objemu 1,4 litru. Již existuje i několik podob karosérie, ale finální varianta ještě nebyla zvolena. Na jejím dokončení nyní intenzivně pracuje designerské centrum Toyoty v sousedství francouzského Nice.

Jasné je, že na 120 hektarech severně od Kolína se bude ročně vyrábět 300 tisíc vozů. Třetina se prodá pod značkou Toyota, o zbytek se rozdělí Peugeot s Citroenem. Zajímavou informací je i to, že vedení Toyoty uvažuje o možnosti prodávat minivůz také pod spřízněnou značkou Daihatsu. Ta má totiž zkušenosti s vývojem automobilů nejmenších tříd a bude při vývoji asistovat formou externího poradenství. O jejím hlubším zainteresování do projektu zatím nebylo rozhodnuto.

Dalších 120 hektarů z kolínské investiční zóny bude nabídnuto dodavatelům. "To zda se pro místo rozhodnou však bude pouze v jejich kompetenci," ujišťuje Masatake Enomoto.

Dle plánu by měl první miniautomobil Kolín opustit v lednu roku 2005. Zda se s napětím očekávaný výrobek "podívá" i k zákazníkům za hranice Evropy je pravděpodobné, neboť Toyota nyní provádí marketingový průzkum i na vzdálenějších trzích.

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...