Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota a Renault udávají v Ženevě tón

aktualizováno 
-
očima designéra

Toyota a Renault podle mého názoru zcela jednoznačně udávají z pohledu automobilového designu tón sedmdesátému mezinárodnímu autosalonu v Ženevě. Obě firmy získávají image inovátorů. Přicházejí totiž s novými nápady, které přesahují běžné řazení automobilů do tříd. Kromě sériových vozů Toyota Yaris a Yaris Verso, Renault Scénic, Scénic 4x4 a Avantime zmíněné automobilky představily také zajímavé studie.

Renault ve své expozici jasně naznačil, jakými prostředky chce dohnat resty v oblasti terénních vozů, zatímco Toyota si světovou premiérou nového modelu RAV 4 úspěšně kontroluje pozici jedničky této kategorie. Naopak velkým zklamáním pro mne byl stánek Fordu, který v minulosti patřil k nejzajímavějším. Facelift modelu Galaxy neodpovídá možnostem a kvalitě designérů firmy stejně jako nová generace terénního vozu Maverick. Ten spolu se sesterskou Mazdou ukazuje, jak to dopadne, když se šest let zaspí. Dojem z expozice nevylepšila ani prezentace nových přístupů k designu a konstrukci, která měla premiéru už v Detroitu. Na stáncích korejských výrobců byl patrný výsledek dlouhodobé práce všudypřítomných Asiatů, kteří tradičně na všech motoristických přehlídkách všechno pečlivě prohlížejí, zkoumají, fotografují, a dohánějí tak nedostatek vlastní invence. Příkladem za všechny je Kia, která kopíruje prostorové řešení Mazdy 323F, tvarování předních světlometů nezapře inspiraci Fordem Mondeo a podobně. Konečného výsledku se však evropští a japonští výrobci bát nemusí, neboť mu chybí to podstatné: originalita a harmonie.

FIAT ECOBASIC. Atraktivní studie, kterou zřejmě čeká zajímavý život. Design je rozhodně originální, jinak by se kolem něj tak vzrušeně nedebatovalo. Dominantním a zároveň kontroverzním prvkem je nízko položená hrana zadního bočního skla. To vytváří optický dojem nízké bezpečnosti pro cestující na zadních sedadlech, byť tento problém technicky řeší mohutná vzpěra. Atraktivním prvkem jsou také zajímavě tvarované vnitřní odrazné plochy předních světel.

TOYOTA RAV 4. Nový model, nový design, nový image. Veselý, až dětsky hravý vzhled nahradil agresivněji laděný originální styl s mnoha neokoukanými prvky. Atraktivní boční prolisy karoserie, a především originálně tvarovaná příď reflektují fakt, že hrát si s tímto vozem budou především dospělí.

SEAT SALZA. Studie vynikající dynamickým stylem jako by spojovala dva vozy v jeden. V souvislosti s tím se vybaví Peugeot 206 a Bugatti 8-4 Veyron. Jde o náhodu, nebo o záměr? Každopádně - na salze se objevily i další zajímavé prvky, jako je zadní víko vyklápěné vzhůru na mohutném paralelogramu a atraktivní interiér.

ROVER 25. Jedna z mála modernizací zvaná facelift, která se v poslední době povedla. Často je totiž obtížné na původní tvary auta namontovat něco modernějšího. Roveru se to ale v případě modelu 25 opravdu povedlo.

ITALDESIGN. Představil studii velkoprostorového vozu se značkou Maserati. Exponát byl jedním z nejatraktivnějších na autosalonu. Nádherně vyvážené proporce a velké množství tvarově zajímavých detailů musí být pro automobilku Maserati velkou výzvou.

OPEL SPEEDSTER. Vzhledem k uvažované ceně 60 tisíc německých marek jde o příliš povyku pro nic. Oba vystavené vozy vypadaly jako narychlo poslepované makety. Přístrojový panel se jeví příliš lacině a nekvalitně, jeho design - pokud se o něčem takovém vůbec dá hovořit - postrádá harmonii. Vylepšit dojem z vozu nedokázal ani atraktivní kabát s mohutnými prahy a na výšku orientovanou dvojicí výfuků.

IMZA. Turecká automobilka překvapila tvarem svého auta, otázkou je, zda celý projekt neskončí v šuplíku. V případě vozu Imza je pěkný nejen design karoserie, ale i tvarování interiéru. Ten je hezký i praktický.
Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford 6 míst   2,0
Ford 6 míst 2,0

r.v. 2005, naj. 462 000 km, diesel
83 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.