Aurum je latinské označení pro zlato, a právě corolla je pro historii japonské automobilky zlatým modelem. Auto, které se pyšní titulem nejprodávanějšího auta světa, opouští čtyřiceti letech své zavedené jméno.
Od roku 1966 vyjela corolla v devíti generacích, ta poslední se představila v roce 2001.
Na autosolon do italské Bologni přijíždí auris Vůz navržený a vyráběný v Evropě v civilnějším černém obleku.
Auris stavěli konstruktéři směrem "zevnitř ven", aby nabídl co nejvíc místa pro posádku. Cestující na zadních sedadlech ocení rovnou podlahu, bez středového tunelu.
Toyota Auris je postavena na zcela novém podvozku, rozvor je 2600 mm, délka 4220 mm. Celková výška činí 1515 a šířka 1760 milimetrů
Auris vyjede jako tří- a pětidveřový hatchback. Na výběr bude dvou zážehových (1,4 VVT-i a 1,6 Dual VVT-i) a tří vznětových pohonných jednotek (1,4 D-4D, 2,0 D-4D a 2,2 D-4D Clean Power).
Nový benzínový motor o obsahu 1,6 litru dostal duální variabilní časování ventilů (VVT-i).
Motor D-4D a obsahu 2,0 l a výkonu 125 koní se bude dodávat se "samočisticím" filtrem pevných částic (DPF). Dva-dvalitr, označený D-4D Clean Power, nabídne 180 koní bude osazen technologií Toyota D-CAT, která snižuje obsah NOX a současně i emise pevných částic.
Motory od dvou litrů objemu výše dostanou standardně šestistupňové manuální převodovky.
Motory 1,4 D-4D a 1,6 VVT-i bude možné pořídit s převodovkou MultiMode s možností sekvenčního řazení.
Nová Toyota Auris bude na evropském trhu odhalena na boloňském autosalonu 5. prosince 2006.
S novým jménem vyrazí odlákávat zákazníky golfům, méganům, astrám a focusům na jaře roku 2007.
Zážehové motory |
vznětové motory | ||||
max. výkon (kw/k) |
71/97 |
91/124 |
66/90 |
93/126 |
130/177 |
max. toč. moment (Nm) |
130 |
157 |
190 |
300 |
400 |
max. rychlost (km/h) |
170 |
190 |
175 |
195 |
210 |
zrychlení 0-100 km/h (s) |
13,0 |
10,4 |
12,0 |
10,3 |
8,1 |