Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Avensis 1.6 nabízí dostatek prostoru, ale není to žádný rychlík

aktualizováno 
Lehce modernizovaná Toyota Avensis si udržuje pověst prostorného vozu s dobrými jízdními vlastnostmi, její nový benzinový motor 1.6 vyniká tichým projevem. Výkon 110 koní dává japonskému automobilu dynamiku jen v rámci průměru, stejně lze hodnotit také spotřebu testované toyoty.

Benzinový motor 1.6 (81 kilowattů - 110 koní) je nejslabším v nabídce Toyoty pro model Avensis. Proto se od něj nedají čekat nadprůměrně hbitá zrychlení. Většinu běžných situací však Avensis 1.6 zvládá bez problémů a podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) je jeho ochota akcelerovat srovnatelná například s Nissanem Primera 1.8 (84 kilowattů). V tuzemsku hojně prodávaná Škoda Octavia 1.6 (74 kilowattů) dokazuje, že osmiventilové motory zrychlují lépe než šestnáctiventilové pod kapotami avensise či primery. Z měření v ÚSMD plyne, že rozdíl je citelný při akceleraci na čtvrtý či pátý rychlostní stupeň. V těchto situacích žádají japonská auta od řidiče častější řazení rychlostí směrem dolů. Posádka v japonském autě tak ocení především tichý projev motoru. Výrobcem slibovaná nízká spotřeba se však u testované Toyoty Avensis 1.6 nepotvrdila. Na dálnici se pohybovala mezi osmi a devíti litry na 100 kilometrů, ve městě se blížila k deseti a mimo obec jen zřídka klesala pod sedm litrů benzinu na 100 kilometrů. K těmto výsledkům mohl přispět nízký počet - zhruba 800 - kilometrů, které měl vůz na kontě na začátku testu. Při zkušebních jízdách toyota absolvovala dalších víc než tisíc kilometrů. Nadprůměrné pohodlí poskytuje prostorná kabina avensise. Podle výsledků měření v ÚSMD je v toyotě místa dost jak do šířky, tak na zadních sedadlech. Ze závěrů zkušebny plyne, že avensis poráží svého japonského rivala značky Nissan Primera o čtyři a půl centimetrů v prostoru kolen pro cestující sedící vzadu. Jedině řidiči vysokých postav okolo 190 centimetrů se v toyotě mohou cítit méně komfortně. V testovaném voze se podobně vzrostlý člověk až příliš přiblížil stropu a stěžoval si na horší výhled z automobilu. Kufr toyoty střední třídy sice nabízí velký objem, ale přístup k zavazadlům je značně omezený. Limituje jej vysoká hrana kufru nad zemí a také podprůměrné rozměry víka kufru. Na komfort si však posádka nemůže stěžovat díky dobře vyladěnému podvozku a měkkým sedadlům. Také jízdní vlastnosti avensise i jeho snadná ovladatelnost patří ke kladům. Pro Toyotu Avensis je typická - stejně jako pro jiné asijské vozy - poměrně bohatá základní výbava, v níž nechybí například čtveřice airbagů. Ale s další nabídkou doplňků už je to horší. Hlavové airbagy nebo stabilizační systém podvozku ESP si zájemce o toyotu ani nepřikoupí. Pohledem tělesně postiženého řidiče Toyotu Avensis zhodnotil Martin Kovář: "Handicapovaný člen posádky určitě ocení prostornou karoserii i otevírání kufru. Jeho víko se totiž po lehkém zmáčknutí tlačítka nezvykle pomalu - a tím příjemně - zvedne."

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 9
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 9
Využití kufru 6
Výhled z vozu 7

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,8
Zrychlení 0-400 m (s) 18,4
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 13,5
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 25,3
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 29,9
Pramen: ÚSMD


Očima designéra
Toyota Avensis - auto s vyváženým designem trochu ve stylu trojkového BMW - dostala nástupce, který se drobnými retušemi poněkud odklání od původního vzoru. Celkově elegantní řešení je z marketingového hlediska trochu nešťastné: maska je totiž téměř shodná s konkurenční mazdou, když rozdíl je jen v aplikaci chromu. Zadní světlomety zase nalezly inspiraci v předchozím modelu omegy. Designéři Toyoty jako by ztratili na sebevědomí, což je překvapivé, když vezmu v úvahu obrovský úspěch designu modelu Yaris a nové Toyoty RAV 4. Také interiér je vyšperkován módním chromem a hliníkem, který je použit na nové středové konzole. Ta je vkusně přepracovaná a nese originální rádiopřehrávač s integrovaným palubním počítačem.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Na trhu ojetin se po představení nové Toyoty Avensis ceny staršího modelu sníží, i když jen nevýrazně. Po technických problémech a svolávacích akcích, které zažili mnozí majitelé nových evropských vozů i v Česku, by nebylo divu, kdyby tendence zkusit právě toto auto převážila nad dosud konzervativním přístupem motoristů. Avensis hodně evropské vizáže má k tomu dobré předpoklady a také pokles jeho hodnoty bude srovnatelný s evropskou konkurencí: po pěti letech a zhruba 105 tisících kilometrech bude vůz ve výborném stavu k mání přibližně za 245 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.