Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Aygo: Japoneček od Kolína

  16:44aktualizováno  16:44
Z kolínské továrny už vyjíždějí první Toyoty s českými rodnými listy. Aygo je z trojice trpaslíků, které se v továrně TPCA montují, nejkratší. Od ostatních dvou sourozenců, kterými jsou Peugeot 107 a Citroën C1, se odlišuje o trochu více.

Vedle odlišného kabátku (to co oko nevidí je ale z velké části stejné) bude mít také jinak poskládanou - bohatší - výbavu a podle všeho bude také ze všech nejdražší.

Aygo a ostatní dva bratříčci mají ambice stát se hity přeplněných měst.

Toyotička do města má nejstarší japonské automobilce přitáhnout mladé zákazníky.

Toyota Aygo je 3405 mm dlouhá, 1615 mm široká a 1465 mm vysoká, k mání bude ve tří i pětidveřovém provedení.

Rozvor je 2340 milimetrů. Zajímavé řešení konstruktéři zvolili na (třetích) pátých dveřích kufru. Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné, trochu složitější bude ovšem manipulace s nákladem, který je nutné stěhovat přes vysoký práh "vaničky". Maximálně se ho tam vejde 135 litrů, se sklopenými zadními sedadly malá toyota odveze až 751 litrů nákladu.

***
Aygo = fonetický přepis slovního spojení "I go", automobilka říká, že má vyjadřovat uvolněnost a pohyb
***

Stejně jako sourozenci vyznává i aygo minimalistický styl interiéru. Na dveřích vykukuje hodně plechu a z okénka zadních dveří nebudete mávat a pokřikovat na kolemjdoucí slečny/chlapce, nanejvýš je totiž o pár centimetrů vyklopíte.

Japonského rodáka od Kolína bude pohánět litrový zážehový tříválcový motor s proměnným časováním ventilů, kterým ke společnému projektu Toyoty, Peugeotu a Citoënu přispěla právě japonská automobilka.

Řidič osmisetkilového autíčka bude mít k dispozici 50 kW (68 koní) výkonu a 93 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu. Na 100 kilometrů jízdy v kombinovaném provozu vystačí malá toyota s 4,6 litry benzinu. Maximální rychlost je 157 kilometrů v hodině.

***
O motoru 1,0 VVT-i Toyota prohlašuje, že patří k nejlehčím sériovým motorem současnosti. Váži pouhých 69 kilogramů.
***

Kdo raději naftu, může sáhnout po čtyřválcové čtrnáctistovce D-4D. Malý turbodiesel se 40 kilowatty výkonu (54 koní) a 130 Nm maximálního kroutícího momentu se spokojí  s 4,1 litry paliva na 100 kilometrů. Se vznětovým motorem pod kapotou umí aygo pelášit až stošedesátkou. Dieselový common-rail však bude v aygu k mání až od roku 2006.

Motory budou spřaženy s manuální pětistupňovou převodovkou. Koho neustálé řazení při popojíždění v městských kolonách nebaví, sáhne po pětistupňové robotizované převodovce T-Shift5.

Prckové sázejí na bezpečnost. V základní bezpečnostní výbavě najdeme ABS s EBD nebo čtveřici airbagů (maximálně lze připlatit až za 6). Z komfortní výbavy stojí za pozornost autorádio s přehravačem "CDček" už v základní výbavě, k zahození není ani posilovač řízení. Kola mají rozměr 155/65 R14, v nejvyšší výbavě budou obuta na litá kola.

Toyota Aygo je 3405 mm dlouhá, 1615 mm široká a 1465 mm vysoká, k mání bude ve tří i pětidveřovém provedení.

Zajímavé řešení konstruktéři zvolili na (třetích) pátých dveřích kufru. Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné.

Prckové sázejí na bezpečnost. V základní bezpečnostní výbavě najdeme ABS s EBD nebo čtveřici airbagů (maximálně lze připlatit až za 6).

Japonského rodáka od Kolína bude pohánět litrový zážehový tříválcový motor s proměnným časováním ventilů, kterým ke společnému projektu Toyoty, Peugeotu a Citoënu přispěla právě japonská automobilka.

Vedle odlišného kabátku (to co oko nevidí je ale z velké části stejné) bude mít také jinak poskládanou - bohatší - výbavu a podle všeho bude také ze všech nejdražší.

Aygo = fonetický přepis slovního spojení "I go", automobilka říká, že má vyjadřovat uvolněnost a pohyb

Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné, trochu složitější bude ovšem manipulace s nákladem, který je nutné stěhovat přes vysoký práh "vaničky". Maximálně se ho tam vejde 135 litrů, se sklopenými zadními sedadly malá toyota odveze až 751 litrů nákladu.

Autoři: ,






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

McLaren 650S Spider 3.8
McLaren 650S Spider 3.8

r.v. 2014, naj. 17 000 km, benzín
5 835 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.