Toyota Aygo: Japoneček od Kolína

  • 58
Z kolínské továrny už vyjíždějí první Toyoty s českými rodnými listy. Aygo je z trojice trpaslíků, které se v továrně TPCA montují, nejkratší. Od ostatních dvou sourozenců, kterými jsou Peugeot 107 a Citroën C1, se odlišuje o trochu více.

Vedle odlišného kabátku (to co oko nevidí je ale z velké části stejné) bude mít také jinak poskládanou - bohatší - výbavu a podle všeho bude také ze všech nejdražší.

Aygo a ostatní dva bratříčci mají ambice stát se hity přeplněných měst.

Toyotička do města má nejstarší japonské automobilce přitáhnout mladé zákazníky.

Toyota Aygo je 3405 mm dlouhá, 1615 mm široká a 1465 mm vysoká, k mání bude ve tří i pětidveřovém provedení.

Rozvor je 2340 milimetrů. Zajímavé řešení konstruktéři zvolili na (třetích) pátých dveřích kufru. Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné, trochu složitější bude ovšem manipulace s nákladem, který je nutné stěhovat přes vysoký práh "vaničky". Maximálně se ho tam vejde 135 litrů, se sklopenými zadními sedadly malá toyota odveze až 751 litrů nákladu.

***
Aygo = fonetický přepis slovního spojení "I go", automobilka říká, že má vyjadřovat uvolněnost a pohyb
***

Stejně jako sourozenci vyznává i aygo minimalistický styl interiéru. Na dveřích vykukuje hodně plechu a z okénka zadních dveří nebudete mávat a pokřikovat na kolemjdoucí slečny/chlapce, nanejvýš je totiž o pár centimetrů vyklopíte.

Japonského rodáka od Kolína bude pohánět litrový zážehový tříválcový motor s proměnným časováním ventilů, kterým ke společnému projektu Toyoty, Peugeotu a Citoënu přispěla právě japonská automobilka.

Řidič osmisetkilového autíčka bude mít k dispozici 50 kW (68 koní) výkonu a 93 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu. Na 100 kilometrů jízdy v kombinovaném provozu vystačí malá toyota s 4,6 litry benzinu. Maximální rychlost je 157 kilometrů v hodině.

***
O motoru 1,0 VVT-i Toyota prohlašuje, že patří k nejlehčím sériovým motorem současnosti. Váži pouhých 69 kilogramů.
***

Kdo raději naftu, může sáhnout po čtyřválcové čtrnáctistovce D-4D. Malý turbodiesel se 40 kilowatty výkonu (54 koní) a 130 Nm maximálního kroutícího momentu se spokojí  s 4,1 litry paliva na 100 kilometrů. Se vznětovým motorem pod kapotou umí aygo pelášit až stošedesátkou. Dieselový common-rail však bude v aygu k mání až od roku 2006.

Motory budou spřaženy s manuální pětistupňovou převodovkou. Koho neustálé řazení při popojíždění v městských kolonách nebaví, sáhne po pětistupňové robotizované převodovce T-Shift5.

Prckové sázejí na bezpečnost. V základní bezpečnostní výbavě najdeme ABS s EBD nebo čtveřici airbagů (maximálně lze připlatit až za 6). Z komfortní výbavy stojí za pozornost autorádio s přehravačem "CDček" už v základní výbavě, k zahození není ani posilovač řízení. Kola mají rozměr 155/65 R14, v nejvyšší výbavě budou obuta na litá kola.

Toyota Aygo je 3405 mm dlouhá, 1615 mm široká a 1465 mm vysoká, k mání bude ve tří i pětidveřovém provedení.

Zajímavé řešení konstruktéři zvolili na (třetích) pátých dveřích kufru. Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné.

Prckové sázejí na bezpečnost. V základní bezpečnostní výbavě najdeme ABS s EBD nebo čtveřici airbagů (maximálně lze připlatit až za 6).

Japonského rodáka od Kolína bude pohánět litrový zážehový tříválcový motor s proměnným časováním ventilů, kterým ke společnému projektu Toyoty, Peugeotu a Citoënu přispěla právě japonská automobilka.

Vedle odlišného kabátku (to co oko nevidí je ale z velké části stejné) bude mít také jinak poskládanou - bohatší - výbavu a podle všeho bude také ze všech nejdražší.

Aygo = fonetický přepis slovního spojení "I go", automobilka říká, že má vyjadřovat uvolněnost a pohyb

Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné, trochu složitější bude ovšem manipulace s nákladem, který je nutné stěhovat přes vysoký práh "vaničky". Maximálně se ho tam vejde 135 litrů, se sklopenými zadními sedadly malá toyota odveze až 751 litrů nákladu.

,